- 1519 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kırık Bir Çapayla Nereye Demir Atabilir Dünya?
Bölünenler ve günlere adananlar bitmedikçe çengiliği de bitmeyecekti yalnızlığın. Ay bir tutam ateşti. Mum dokunuşlarda eriyen hüzne fitil oluyordu yakamoz. Yakmıyordu dalgaların tuzu. Dağılmışlıklardan arta kalan kum taneleri gibi ıssızdı dün... Bu gün deniz kabuğu misali ömrün kumsallarından toplanıyor. Yarınlar birer amfora. Ara babam ki bulasın.
Bel kemiğinde habis ur savaşlarla nereye kadar dik yürür insanlık? Hırs ve tamah tevekkülle at başı giderken, teveccüh mütevazilik kimliksiz ceset konumuna getirilmişse, suçlusu kim? Kime parsellendi adalar? Yarımada kırılışlardan nasıl yarasız kurtulur sağduyu? Öngörüsüz düşüncelerden doğan iklimlerde, nasıl yetişir yansız ve yandaşsız duygular? Sormak ve öğrenmekle yükümlü olduğumuz bilinmezlikler, anadan doğma öksüz ve yetimken, baba cevaplar aramak, hangi akla hizmettir? Pişkinliklerin aldığı pişekârlık diploması ile ne üzerine iş kurulup geçim sağlanabilir?
Elim sende oynayan sokak lambaları kadar zevksizdi gece. Saklambaca soyunan sokaklar leyli... Köşe başları telaş içinde. Mahalleler sıvamış paçalarını. Semtler yakan top oynuyor. Varoş bir söylenti kulaktan kulağa yayılıyor. Söz sahibini terk ettikten sonra, doksan dokuz olmuş. Parklar yayla göçü yolunda. Sıcaklık kim bilir nerede? Samimiyet ilticaya soyunurken, doğrular pes ettirilmek üzere. Kılı kırk yaran adalet, kör-topal yön arama karmaşasının içine düşmüş.
Sebep sonuç ilişkilerinde bitmeye y/üz tutmuş bir yan... Türlü entrika ve hengame içinde çoğalır mı söyle f/idelerle? Kazma vurulan toprak bile keş. Naylon ve atıklardan kaldıramıyor başını. Eliyle göz çıkarmanın daniskası erozyon. Yağmur dilencisi olmak ne kötü! Gasar suyu (çamaşır suyu) dökülmüşçesine delik deşik ve rengi atmış Ozon amcanın. Oksijenin nesli tükenmişlikler arasında yer almasına ramak kalmış. Hava bile insanlardan kaptığı bir huyla, saldı bütün hortumlarını. Katman, katman gelen bir felaket. Katman katman çoğalan bir yok oluş. Pusulasını yitiren hayat ağlıyor, haberiniz var mı?
Kırık bir çıpayla nereye demir atabilir dünya?
HÜZÜN ŞAİRİ; N Y
16 / 01 / 2013