- 718 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNEY UTKUN'UN AŞK-I RANA ROMANI ÜSTÜNE
GÜNEY UTKUN’UN AŞK-I RAN’A ROMANI ÜSTÜNE
Güney, nasılda ilmek ilmek örmüşsün aşkı, hasreti ve hüznü. Gözlemlerini nasılda
Renk renk, adeta bahar bahar resimleştirmişsin öyle. Yüreğindeki şiirsi dünya nasılda ferman dinlemez duygularla yansımış hikayelerine.
Nasılda bizi ta romanın içine alıp, yaşatmak istediğin duyguları ateş ateş yüreğimize salmışsın.
O resim gibi, o şiir gibi dilin , söze dönerek somutlaşan yüreğin, duygularının o duru anlatımı, nede cömertçe bir sabrı yakalamış öyle.
Romandaki hikayeler dört yüz kırk iki sayfaya dal dal, yaprak yaprak nede güzel sarmalanmış. Duygular nehir olmuş taşmış, bu taşkınlar özgürce çarpıvermiş zihnine.Ordanda adeta sözlerin üstüne bir deniz göğsü gibi gelip oturmuş.Adeta yazma arzusu bir çıra gibi alevlenmiş içinde ve bu ateş yalım yalım savrulmuş yazıların üstüne.
Şiirlerle öyküler nasılda sevda gibi buluşmuş öyle. Sanki bir “Şiir Roman” olmuş.Aşkı Rana senin güçlü bir romancı olacağının yanında, adeta güçlü bir şair olduğunun da kanıtı.Ne güzel şiirler onlar öyle. Roman nasıl bir şiir tadındaysa, şiirlerin her biride aşk romanı tadında.
Dil tertemiz. Dile, sözlere hakimiyette öyle. O ev,apartman,sokak,çarşı,kış, İstanbul tasvirleri birer kart postal manzara resmi sanki.
Güney sanki bir coğrafya öğretmeni değilde, sözlerle resim çizen bir ressam gibi. Sözler sanki ılık, hafiften esen güney rüzgarları gibi okuyanın üstüne,hatta içine savruluyor. Hele Aslının karakter tipolojisi,hasretin artık bitip sona erdiği, ama geç bulunupta tez kaybedilen bir abinin hikaye edildiği satırlarda sanki Aslı ile beraber bizimde yüreğimize yıldırımlar düşüyor.
Romanda yer alan imgelemler, betimlemeler, benzetmeler,çağrışımlar olağan üstü.Ve şiirsel bir yaklaşımla adeta felsefenin şahı yapılmış.
Kutluyorum amcamın torununu.Yirmi alt yaşında yapılamayacak bir şey yapmış.Bence daha ilk romanında, romancılığını fazlasıyla kanıtlamış. Ve onunla gurur duyuyorum elbet.
Yüreğine,duygularına, aklına,derin izleme ve gözleme gücüne, oluşturduğun kültüre ve hepsinden de çok şiirlerine şiirlerine sağlık.
Tez yaz yeni romanını.Bekleyenlerin var.
S
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.