- 756 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAMAN BİR AŞK HİKAYESİ
Delikanlı bir tiyatro grubunda oyuncuydu. Genç kız ise Ankara’da okuluna giden bir öğrenciydi. İnsanlar bu şehirde belli mekanlarda buluşur konuşurlardı.
Yetmişli yıllardı ve kültürle haşır neşir olanlar birbirlerini bir şekilde sıkça görürlerdi. İşte onların tanışmaları o yıllarda oldu. Ama aşık olmaları daha sonraya raslar.
Yaman Okay ve Meral Okay’dan söz ediyorum.Kaybettiğimiz o güzel insanlardan.
Yaman Okay, Ankara Sanat Tiyatrosu’nun oyuncusuydu. Sürü filmi ile sinemaya geçince İstanbul’a gelmişti. Bir süre sonra Meral Okay’da İstanbul’a geldi.
Meral Okay, örselenmiş ve kırılmış bir kalple gelmişti. Ama Yaman Okay çok tutkulu ve sabırlı bir adamdı. Bir süre sonra Meral Okay baktı ki, kalp ağrısından eser kalmamış. Aşkın yaman hali yavaş yavaş başlamıştı. Ama adını koymaları için bir mevsim geçmesi gerekecekti.
Yaman Okay, çok renkli ve hetecanlı bir insandı. Günü gününe uymazdı. Yorulmak nedir bilmezdi. Her şeyi hızlı ve coşkulu yaşıyor ve yaşatıyordu. Belki de acelesi vardı
Aşk kendinden vaz geçme haliydi. Kendi benliğini koruyarak ’biz ’ olabilme haliydi.. İşte onlar aşkın o ’biz’ olma halini çok güzel yaşadılar .Birbirlerine çok saygılıydılar.
Yaman Okay, çok güzel bir insandı. O kadar bebek, o kadar adam, o kadar temiz...Onun yanında kirli kalmak düşünülemezdi. Meral Okay köşeleri olan bir insandı; Ama Yaman Okay bir Eyüp sabrıyla eğitti onu. O hüzünleri ironik bir neşeye çevirebilme ustasıydı.
Onların her günü Sevgililer Günü’ydü...Eşine bu kadar çok çiçek getiren bir adam daha görülmemişti. Bir çok kez sabah uyanıp gün doğumunu seyreder, çingene vapuruna biner boğaz gezmesi yaparlardı.Böylesine muhteşem yaşarlardı aşklarını.
Yaman Okay aniden hastalandı.Hastalığın ortaya çıkmasıyla ölüme gidişi bir buçuk ay sürdü. Tıp hastalığının süratine yetişemedi. Hayata, sanatına ve insana dair bir çok düşüncesi, projesi vardı ve hepsi hızla peş peşe gerçekleşmeye başlamıştı. Ama ölüm hepsinden daha hızlıydı.Takvimler 19 Şubat 1993’ü gösterirken hayata gözlerini yumdu. Öldüğünde 41 yaşındaydı.
Meral Okay, eşi Yaman Okay için "Hayatta en zor şey bir ölüye aşık olmak" diyordu.Onu bir ölüye aşık olacak kadar çok seviyordu. Sevdiği adam kanserden öldü. O da aynı hastalığa yakalandı. 2012 yılının 9 Nisan günü gitti yanına.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.