İtiraf Genellemesi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hiçbir yazar hayatın o büyülü akıcılığına kendini kaptırabilecek kadar büyümemiştir. Şiirde, yazılarda, içindeki çırpınış akıcılığa isyan boyutlarındadır hep. Her hangi bir hayatı canlandırabilecek ve sonlandırabilecek kadar kuvvetli bir gücü parmaklarının arasında tutarken, kendi hayatının dümenine hâkim olamayacak kadar beceriksizdir.
Bu yüzden adaletsizdir yazar.
Anlayışsız, sorgulayıcı ve isyankârdır hep. Canlıya hayat veren yağmur damlalarının gökten yeryüzüne inişini mutlulukla değil de hüzünle seyretmesi bundandır hep.
/Ki ters giden bir şeyler olmalıdır hayatında/
Sorgu sınırlarına yaslanışının büyülü perdesinde, kendi acılarını perçinleyen, ardı sıra ekleyip zihnine çivileyen tırnakları mevcut ve uzundur ,her daim sivriltmeye hazır olduğu tırnakları ile ince ince kazdığı çukurlara kendi kendini düşüren yine o dur..
Her yazar acımasızdır, hayatın ona olduğu kadar.
Güçlü olduğu kadar yenik, yenik olduğu kadar adaletsizdir.
Adaletsizdir.
İnsanlığın hayatına fener tutarken önündeki taşları önemsemeyip düşebilecek kadar…
Her yeni düşüşte adaletinden şüphe ettiği Tanrı’ya devrik cümlelerin arasında sığınır.
…
…
…
Tanrı adaletsiz olsaydı, kitaplarını kendi yazardı!
YORUMLAR
iyi bir konu seçilmiş fakat yazı çok kısa olmuş. konuyu destekleyici fikirler ve örneklerle yazı genişletilebilirdi. güzel olabilecek bir yazının giriş bölümü için iyi. sevgilerle
Çok harika bir yazıydı sizden okuduğum
Biz yazarız bazen de çizeriz yazdığımızı
Yazarın yazdıkları bütün yasalara karşıdır
en çok da Bİr kere hiç bozulmamak üzere yazılmış kainat
kitabının yasalarına
Edebiyat defterine bırakın peygamber falan göndermeyi
kendisi oturup yazsaydı,
gör sen karşı çıkanları kavgaları o zaman :)
sevgi ve hürmetle
Yazarı acımasız yapan şey hayatın gerçekliğidir ve belkide maceranın tınısıdır..
düşün jack london yıllarda gemilerde tayfalık yaptıktan sonra martin EDEN gibi toplumsal bir eseri kazandırabilmiştir edebiyat dünyasına ve yazar hep kendini yazmak zorundadır kendi acımasızlığını adeletsizliğini..
fakat yazar yaşamdan soyut değil yaşamın içinde bir damladır ve kendi damlalığıyla katılır yağmurun içersine..
Tanrı kitap kavamına hiç dokunmayacağım...
adelet olsaydı Tanrı olmazdı...
Her yazar acımasızdır, hayatın ona olduğu kadar.
Güçlü olduğu kadar yenik, yenik olduğu kadar adaletsizdir.
Adaletsizdir.
İnsanlığın hayatına fener tutarken önündeki taşları önemsemeyip düşebilecek kadar…
Her yeni düşüşte adaletinden şüphe ettiği Tanrı’ya devrik cümlelerin arasında sığınır.
…Tanrı adaletsiz olsaydı, kitaplarını kendi yazardı!
Düşündüren bir yazı, ya da bakış açısı diyebiliriz...
Tebrikler kaleminize...
"Her yazar acımasızdır, hayatın ona olduğu kadar.
Güçlü olduğu kadar yenik, yenik olduğu kadar adaletsizdir.
Adaletsizdir.
İnsanlığın hayatına fener tutarken önündeki taşları önemsemeyip düşebilecek kadar…"
.....belki bu yüzden delişmendir biraz . Buruk yaşar aşkı da hayatıda içinde öldürdüğü aşklarınıda. O na her yerde rastlayabilirsiniz. Bazen bir sahil kenarında ya da kalabalık çarşıların ortasına. Haz alır izlemekten farkını oncalıklarda...
Mate ...Daha neler yazdırırsın bu yazıyla ama susup hazza dalıyorum sevgimle hep NeNa
"Koruyucusu ALLAHTIR,yazdırdığını"
Doğrudur.. Şüphe götürmez bir gerçektir... Yazının içine katmak istediğim fakat yer bulamadığım, yazıyla kopukluğundan doğacak sıkıntıdan çekindiğim bir gerçekliktir.
Hem bunun için hem de eklemeleriniz için,
Teşekkürlerimle...
Saygılar benden size...
İster Öykü, ister yazı, ister şiir...
Ne yazdığı fark etmeden eli edebiyatın herhangi bir dalı için kalem tutan kişi öncelikle kendini sorgular...
İtiraf edemese de hatalarını bilir, ama düzeltir ama düzeltmez !
Neticede farkındadır ve bu farkındalıktır onu farklı kılan...
Öncelik zekâdadır... birer birer eklenir ardından tüm doneler...
Gözlem, umutlar ve umutsuzluklar, haklılık ve haksızlıklar, yaşananlar ve yaşanmayanlar hep bu tezatlar tetikler bir araya gelip üreten bir zekâda harmanlanınca...
ve hatta bazen, görünmeyenleri de görür, hisseder ve yazar... işte bu dur dış dünyaya kalemi ile açılmak
Yazınız için teşekkürler... düşündürücü tesbitler...
Koruyucusu ALLAHTIR,yazdıırdığını
SAYGILARLA