- 1154 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
HEDİYE PAKETLERİNDEN BİRİNİ BUGÜN AÇTIM CANIM ANNECİĞİM
Ne zaman sohbet etsek veya dertleşsek, sonunda bana şöyle derdin anneciğim:
“Sen başkasın.”
Elbette diğer evlatlarından fazla sevdiğin için değildi. Çocukken, büyümüş de küçülmüş hâlimden; büyüdüğümdeyse, benimle daha rahat konuşabildiğinden dolayı böyle söylerdin. Yoksa evlat ayırmak senin hakkaniyet anlayışına asla sığmazdı. Babama ve biz kızlarına adamıştın kendini.
Bu kısacık, iki kelimelik sözüne çok sevinir ve çok mutlu olurdum her seferinde. Öyle ya! Bir annenin gözünde “başka” olmanın değerine paha biçilmezdi. “Seni seviyorum.” demenin değişik bir şekliydi. Bundan daha büyük hediye, ne olabilirdi ki?
Hediyelerini yıllar boyu kalbimde biriktirdim. İçinde lebalep sevgi, fedakârlık dolu, cennet kokan hediyelerini…
Bugün “Anneler Günü” canım anneciğim. Kalbimden ilk hediye paketini çıkardım özenle ve içine baktım. İkimizi gördüm anne.
xxx
Beş yaşımdayım. Karlı bir günde Fatih’in yokuşlarından birini iniyoruz. Akşam aniden öksürüğüm tutmuştu ve sen beni doktora götürmek için sabahı zor beklemiştin. İşte, şimdi çok erken bir saatte, doktor yolundayız. Sıkı giydirmene rağmen titriyorum. Elim avucunda. Fark ettin. Hemen üstündeki mantonu çıkarıp bana sardın ve beni kucağına aldın.
O zamanlar fakiriz. Değil taksiye, belki ilaca verecek paramız bile yok. Yine de hiç tereddütsüz doktora götürüyorsun işte. Kim bilir; babam aybaşında yeni maaşını alana kadar ne fedakârlıklar yapacaksın kendinden ve her zaman yaptığın gibi, kimseye belli etmeyeceksin sıkıntılarını.
Kar lapa lapa üstümüze yağıyor. Ben artık ısındım ama şimdi de sen titriyorsun. Zayıf bedeninle nasıl koşturuyorsun böyle anne? Bu gücü nasıl buluyorsun kendinde? Beni yere bıraksan; yürüsem… İçine sinmez; biliyorum.
Doktorun kapısındayız nihayet. Biraz sonra, içerideyiz. Doktor, “Çocuğun nesi var?” diyor; anlatıyorsun titrek sesinle. “Gece durmadan öksürdü, ateş gibi yanıyor Doktor Bey.”
Biraz sonra reçetem yazılıyor. İlaçlarımı temin etmek için, beni orada bırakıyor ve kapıdan fırlıyorsun. Manton bende kaldı anne. Giysene! Yok, öylece çıktın.
Biraz sonra elinde ilaç torbasıyla geri geldin; dışarı çıkıp evimizin yolunu tuttuk. Yine o dik yokuş… Bu sefer sırtındayım. Ayakların kaydı birkaç kez. Soluk soluğasın. Az kaldı anne; yokuş bitiyor neredeyse.
Çok ıslanmışsın anneciğim. “Hep benim yüzümden.” diyorum o küçücük aklımla ve sen itiraz ediyorsun. Üstünü değişmeden, beni kaptığın gibi sıcacık yatağıma yatırdın, üstümü sıkıca örtüp şurubumu içirdin. Haydi, git kurulan anne!
Aradan birkaç gün geçiyor; iyileşiyorum. Yine de gözün üzerimde.
xxx
Bu yıla öksüz girdim anneciğim. Yeni yıla beş gün kala, her mülkün tek sahibi Yüce Yaradan’ımıza uğurladık seni. Kolum, kanadım kırıldı. Hâlâ kendime gelemedim. Yokluğuna alışmak istemiyorum. Seni unutmak demek olurdu bu. Oysa ben seni asla unutmayacağım.
Şu anda da gözün üzerimde; biliyorum. O yüzden, şahitsin içimi döktüğüme. Satırları anne sulu gözlülüğü ile takip ediyorsun.
Anneciğim, senin hediye paketinden bu anımız çıktı öksüz kalışımın ilk “Anneler Günü”nde. Kendimi tutamadım, ağlıyorum.
Sabah ezanı okunuyor. Abdest alacağım, namazımı kılacağım. Sonra da ben sana hediyemi göndereceğim. Seccademin hemen yanındaki sehpaya yüce kitabımız Kur’an-ı Kerim’i koydum; bak! Görüyor musun?
Kabrin nurla dolsun; yârin Allah, mekânın cennet, cennetteki komşun Peygamber Efendimiz (s.a.v.) olsun.
Mübarek ellerinden hürmetle öpüyorum canım anneciğim!
Anneler günün kutlu olsun!
Mücella Pakdemir
10.05.2015
YORUMLAR
Gözlerim yaşlarla dolu okudum. Anneciğinize rahmet, size sabırlar diliyorum. Ama şunu yazmadan geçemeyeceğim, arkasından Kur'an okuyan bir evlat bırakmış bir annenin vefatı üzücü değildir bence. O Hakka yürüyenlerdendir İnşaallah. Zira siz ibadet ettikce onun amel defteri açık kalacak. Ne mutlu böyle analık yapabilen İnsanlara. Değerli kaleminizden dökülen Sevgiyi tebrik ediyor, başarılarınızın ve örnek alınası konuları işlemenizin devamını diliyorum. Saygılar.
Bu yazıya yorum yazmak gerçekten çok zor.
Yüreğin sevgi dolu köşelerinden derlenen sıcacık kelimelerle kaleme alınmış yazı.
Duygulanmadım desem yalan olacak.
Benim annem sağ.
Anneler gününü kutlama alışkanlığım da yoktur hani.
Yoğun iş temposu nedeni ile, bırakın anneler gününü kutlamayı,
gidip akşam yemeklerini bile vermeyi unutmuşum.
Bir tarafı felç onun zira. Babam da 88 yaşın getirdiği yorgunluğun kucağında.
Yemekleri hazır olsa da, kotarıp yiyemiyorlar maalesef.
Bu gün sabah erkenden çaldım kapılarını, kahvaltılarını verdim.
Şimdi,
okuyorum da bu duygusal yazıyı,
ardından kara kara düşüncelere dalıyorum.
Yarın,
ebediyete göçtüklerinde,
sanırım bu günleri çok arayacağım.
Gerçekten çok duygusal, çok hüzünlü bir yazıydı.
Allah rahmet etsin, nur içinde yatsın diyorum.
Mücella Pakdemir
Sayfamı ziyaretinizden dolayı teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.
Anneler günününx kutlu olsun annenizinde mekanı cennet olsun inşallah.Ben anadan öksüz olduğumu babamı kaybedince anladım seziyordum hem baba hem ana olmaya çalışan babamın gözleri buğulanır anlatmazdı anne dediğim desene dedikçe o susutururdu.Babam vefat edince annen değilim dedi şaşırmamıştım annemden bir resim bile yok.Tek bildiğim beni doğum yaparken vefat etmiş Babamda evlenmiş hiç duymak istemediğim anne sözü acıttı hep sol yanımı.Hayalimde onu meleklere benzettim daima.Mekanı cennet olsun anneminde tüm vefat eden baştaçları annelerinde.Anlamlıydı yazınız insan çocukları için yaşar.Kız çocuğu anne olunca anlar anne ne fedakarlıklarını hatırlar .Allah size sağlıklı uzun ömürler versin selam ve dua ile.
Mücella Pakdemir
Öksüz kalmanın yaşı yok derler, doğruymuş. Ben hiç değilse anne sevgisini tatmıştım ama siz hiç görememişsiniz annenizi. Sizi çok iyi anlıyorum.
Doğum yaparken ölen kadınlar dünya şehididir. İnşallah cennette görüşeceksiniz.
En güzel makama, Rebbime emanet olun. Sevgilerimle.
Yeganem
ana sevgisi ananın yokluğu hele kız evlatlar da daha bir başkadır.
içten çok güzel bir anlatım.
buruktu yazı lakin okuması derin bir haz bıraktı
Allah rahmet eylesin sizlere de bolca sabır.
saygılarımla
Mücella Pakdemir
Mücella Pakdemir
Anne olan olmayan bütün bayanlarımızın ve sizin anneler gününüzü kutlarım. teşekkür ederim.