- 560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"ANNELİK" BAŞKA BİR ŞEY!
Bir annenin kolları kadar güvenli bir kapı, yüreği kadar sıcak bir yuva olamaz...
Cennet bile annelerin ayaklarının altındayken, başımızın üzerinde taşısak yine de ödeyemeyiz haklarını.
Sevgiyi - aşkı, dostluğu - arkadaşlığı, güveni - vefayı neyi ararsak hepsini bulabileceğimiz yegâne kişidir “ anne ”.
Bir dara düşelim hele… Olumsuz bir durumla karşılaşalım… Anında elleri omuzumuzda, gözyaşları da gözyaşımızla eş zamanda akmakta annelerin.
Hangimizin canı yandığında aklımıza ilk gelen “ annemiz ” değil ki? Ya da hangimizin bir sevinci olsa ilk paylaşmak istediği?
Biliyoruz çünkü... Eminiz. Onlardan başka kimse kol kanat germez bize. Onlar kadar kimse hesapsızca, karşılığı olmadan sevmez bizi. Kilometrelerce uzakta, hakkında hiçbir şey bilmedikleri bir yerde de olsak, gittiğimiz her yer memleketi olur annelerimizin. Havasından tutun iklimine kadar anlık takip eder acaba üşüyor muyuz diye. Saat başı haberlerde bulunduğumuz şehre ait ne varsa arar durur. Çünkü “annelik” budur.
Hayatın darbesiyle bizden önce annelerimiz çoktan karşılaşmıştır. Onlardan güzel, onlar kadar doğru bir kılavuz bulmak imkânsız kesinlikle. Hele bir de dinlemekten çok uygulamayı biliyorsak o kılavuzu, hayatta hiçbir zorluk yıkamaz bizi.
Eminim ki her evlat gibi hepimiz, hayatımızda bir kez olsun annelerimizin “şunu yapma” veya “şu kişiden sana zarar gelir, uzak dur” dediği halde dinlemeyip, günü geldiğinde haklı olduklarını bizi uyardıkları halde dinlemediğimiz için başımıza gelen olumsuzluklarla öğrenmişizdir. Öylesine muazzam bir ileri görüşlülüktür işte “ annelik ”.
Yaşa başa da bakmaz bu dediğim… 80 yaşında da olsak, bizler de günün birinde veya şuan anne olsak, yine en üst mertebemizdir onlar. Yine öğrenmemiz gereken çok şey vardır canımızın içlerinden. Biz her daim onların o ilk kucaklarına aldıkları, dünyaya getirdikleri o ilk andaki minicik bebekleriz.
Annelik başka bir şey.
Heykeli dikilesi, sırtta taşınası, hatta can adanası bir mertebe…
Mümkünatı yok tek bir güne sığdırmaya. Onlar yaşamaya bedel, ömre yazılası bir değer.
Varlığınızla anlam kazandığımız annelerimiz...
Başımızdan eksik olmayın, en kıymetlilerimiz.
Çiğdem AVCU
Makale Linki: www.haberport.com/annelik-baska-bir-sey-makale,25.html
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.