- 713 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
37.MEKTUP
37. MEKTUP (ALİ IŞIK’IN VİYANA’DAN BANA YAZDIĞI MEKTUP)
Selamun aleykum!...
Dostum!...
Diyeceksin ki bu mektup nerden çıktı. Daha yeni görüşmedik mi? Ama dünya bizi o kadar dar kalıplara sokmuş ki neye ne kadar önem vereceğimizi bilemiyoruz.
Bu mektubu laf olsun diye değil,
Bu mektubu duygu yoğunluğumu boşaltayım diye değil,
Bu mektubu sadece mektup olsun diye değil,
Gerçekten sana "yazmak" isteğini hissettim içimde.
Bu gün cuma namazını kıldıktan sonra biraz sokaklarda dolaştım. Himmet Hoca hutbe de "Kur’an ayetlerinin geçmişte insanları nasıl etkilediğini" anlattı. Hz. Ömer bir ayet dinlemiş mescidde içi burkulmuş gözleri kararmış ve evine gitmiş. Bir ay hasta yatağında yatmış. Ayetin ağırlığından. Ayet yanlış yada eksik hatırlamıyorsam şöyleydi. ".... O gün kitapları önlerine açılacak.... " mealinde bir ayet. Etim sızlıyor şu anda. Şu an bir parkta oturdum sana yazma ihtiyacı hissettim içimde.
Tatile giderken seninle oturur uzun uzun konuşuruz diyordum. Geçmişin bir muhasebesini yaparız geleceğe ait ciddi planlar yaparız diye düşünüyordum. Maddi işgüç açısından değil manevi alanlarda neyiz dökmeliydik ortaya. Birbirimiz için çareler aramalıydık. Ama olmadı. Hayırlısı.
Artık eski dostluk muhabbetlerinden sırılsıklam sıkıldım. Gerçek manada birbirimizin dertleriyle dertlenmiyoruz. (Allah korusun) imanımız paçalarımıza kadar sarktı. çıkmak üzere. Ateş sarmış her tarafımızı sahte artezyenlerle serinlemeye çalışıyoruz.
Sıradan bir mektup gibi davranma yazdıklarıma. Birbirimizi ciddiye aldığımız ölçüde verdiğimiz değer ortaya çıkar.
Beni yanlış anlamaya kalkma sakın.
Durumumun senden iyi olduğunu Bu nedenden dolayı sana öğüt vermeye kalktığımı sanma sakın.
Bu aşağılık dünya düzeninin değirmenine su taşıyıcılarla örülü etrafımız. Bütün çevremiz bizi uslandırmaktan yana insanların insanlık için çizdiği çizgililere çağırmakta bizi, bize omuzunu yaslayan kim varsa. Sedef kaplı bir bilmece herşey. Dış görünüşü parlak ama öze doğru yutuyorlar bizi. Kendi kötülüklerimizi terk etme ısrarlarımıza aşırılık damgası vuruyorlar.
Ortada bir sorun var. Biz olması gerektiği yerde değil düşünmemiz gerekenleri düşünmüyor, yapmamız gerekenleri yapmıyoruz. Evet ortada kendi adımıza ciddi ve büyük bir sorun var.
Seçtiğimiz yolun (İslamın) eksikliğini düşünmeye hakkımız olmadığı gibi bütün zamanların ve bütün mekanların yolu olan bu yolun zamanımıza uymadığından ve yaşanamaz damgası vurmaya hiç mi hiç hakkımız yok.
Bu yolu bu zamanda ciddi manada yaşayan yok gibi aşüfte saçmalıklarımızda boşlukta kalıyor.
Etrafımız ve hatta en güvendiğimiz kişiler ve kurumlar komik ideallere, Dünyevi normlara ve beden doyurma ve zevk alma kurumlarına abone olmuş olabilir. Bizi bağlayıcı hiç bir şey yok bunlarda.
Hani hep söylenirdi her koyun kendi bacağından asılacak ve bizlerde şiddetle karşı çıkardık. Ama ben artık karşı çıkmıyorum. Evet herkes kendi hesabını verecek. Kendi bacağını kurtaramamış bir koyun sürülere hitap etmesinin çokta anlamı yok.
Şöyle etrafına bir bak dostum. Herşey; ağaçlar kuşlar, beton yığınları lüks arabalar bize sanki şunu sesleniyor "bir gün geç olabilir". Evet birgün gerçekten bizim için geç olabilir. Ayaklarımızdan başlayan soğukluk bütün vücudumuzu sardığında bütün seslerimiz fiillerimiz geleceğe ait planlarımız askıda kalacaktır.
Biz Cumhuriyet çocukları çok yanlış eğitimlerden geçtik. Düşün Allah aşkına birine verdiğimiz değer karşımızdakinin maddi gücüne, statüsüne göre ayarlı değilmidir.
Sil baştan kendimizi bir tazeleyelim diyorum. Bilirsin Kur’an da "Ey iman edenler iman ediniz" diye bir ibare var. Gariptir. Bir gün bizim için çok geç olacak.
Kendimizin bu durumlara gelmesinde, çevremizin, sevdiklerimizin, düşmanlarımızın ve bütün İnsanlığın katkısı var. Buna katılıyorum. Ama hiçbiri, her dakikamızın hesabını vereceğimiz günde bizim için bahane teşkil etmeyecek.
Tabiki şeytan şeytanlığını- ebu cehil ebu cehilliğini yapacak tabiki dertler kemirecek her tarafımızı.
Herşey bir imtihan değilmi dostum. Darlık-Zenginlik - herşey- herşey-herşey.
Bizim rabbimizden başka sığınacağımız, güveneceğimiz kimimiz var dostum. Allah bizi çok seviyor buna bütün kalbimle inanıyorum. Ban ki kendi benliğimde geçmiş kavimlerin helak olmasına neden olan suçların hepsini birden işlemişimdir. Onları helak eden rabbim beni helak etmedi daha yaşama fırsatı. Onun rızasını kazanmak için bize vakit veriyor. Daha ne bekliyoruz dönelim sevgilimize.
Dünyayı küçültelim dostum. Gözümüzü açalım artık. Yok olan (Allah korusun) cehenneme doğru adım adım giden senin , benim ve bizim benliklerimzidir bu gün. kendimize- aslımıza gelelim diyorum. Biz bütün şanslarını bitirmiş insanlarız. Artık hata yapma şansımız yok. Artık işi laubaliliğe dökme şansımız yok. Biz bütün fırsatlarımızı kullandık bitirdik. Artık kendimize gelmenin geçmişimize yaşlı tevbeler dökmenin tam zamanıdır. Her geçen dakika aleyhimizedir. Zaman kahpedir ve bizden yana değildir.
Sana çık sokaklara sloganlar at, Yüksek ideallerle beynini doldur demiyorum. Yapacağımız şey şudur bence Hatalarımızı, günahlarımızı tespit edip tövbe etmek ve bırakmak salih amellerimizi elimizden geldiğince sayısını ve huşusunu arttırmak.
Bizim için önemli olan Allah’ın bize vereceği değerdir. Biz Allah’a ne kadar değer verirsek oda bize daha çok verecektir.
Rabbim ayaklarımızı dinimiz üzere sabit kılsın. Rabbim müslümanlığı ciddiye alan kullarından etsin.
Çok iyi yazmışsın deme sakın işin edebiyatını laubaliliğini geçelim artık.
Seni Allah için çok sevdiğimi biliyorsun. Benim için dua et. Buralar çok kötü Bence AĞLAYABİLMEK en güzel bahtiyarlıktır.
Benden Allah’ın sevdiği kulu hanefi’ye selamlar söyle.
Bana yaz dememe gerek yok herhalde. Allah yar ve yardımcın olsun
Selamun aleykum
Hesaplaşalım kendimizle
ali IŞIK
seutterpasse 6
1130 WIEN
ÖSTERREICH
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.