- 1145 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
GÖNÜL GÖZÜNLE -ÖZLEM'E İTHAFEN...
Sırasız, düzensiz fazlasıyla savruk duygular. Sebepli sebepsiz onca kırık parça bir araya gelmesi ihtimal dışı üstelik.
Seçeneksiz bir soru aslında açık uçlu demek daha olası. Yok ki herhangi bir şık ya da de seçenek.
Ayracı zaten nereye koymalı ya da nereden başlamalı bir o kadar izafi bir yanılsama.
Günlerden bir gün ama kim bilir hangi yıla ve güne denk gelen. Ne mi oldu o gün…Bilsem bile döngünün kıskacında hepten yol vermişim yoldan çıkmamak adına.
Günü geçelim ya mekan…O zaten kayıplarda sıkı sıkı bağlandığım adsız bir mecra artık önünden bile geçmediğim. Paylaştığım ne varsa a’dan z’ye hatta noktası ve virgülüne kadar. Nokta desem da kocaman bir soru işareti cevabını deli gibi merak ettiğim. Neyin mi…Hangi birini sayabilirim ki…
Gizli saklı ya da ayan beyan.
Görünmeyen bir kalkan var iken etrafımda her nasılsa o da delik deşik oldu. Sızıntı koca bir denize dönüştü fazlasıyla fırtınalı üstelik.
Biçimlendiren mizaçlar hiç mi hiç akla yatkın değil. Her ne hikmetse uzantısı söz olmuş eylem olmuş burnumun tam da dibinde.
Fazlasıyla karmaşık olduğunun farkındayım. Birazdan duyacaklarımı tahmin ediyorum:’’Bu kadar karamsar olma!’’
Ne karanlık ne de aydınlık, ne dar ne de geniş. Sıcak da değil üstelik ama kavurucu bir yadsımazlıkla düşen düştü payıma.
Bir yerler ve bazı insanlar…
Hiç bir yer ve ketum bir sessizlik.
Çok insan ama tek duyumsanan boğuk bir uğultu. Her kafadan bir ses çıkmakta. Seçemediğim yüzler ve anlamlandıramadığım sayısız hece kelime olmaktan dahi aciz ve fazlasıyla anlamsız.
Ve kurmaya çalıştığım sayısız cümle içinden çıkamadığım ne varsa dillendirme yetimin henüz köreltilmediği. Yine de söylemekten imtina ettiğim bile bile üstelik. Zaten ön yargılar ve istem dışı pek çok dürtü ile üreme telaşında çoğu insan bir meziyetmişcesine ve istifli bir yobazlıkla ahkam keserken.
Benzemek ama kime ya da ne amaçla…
Yoksun kılındığım ama yoksun hissetmediğim.
Sıradanım fazlasıyla ama sıra dışı ve tahakkümperver bir anlamsızlıkla olağan dışı ne varsa bir bir ekleniyor sicilime.
Derken açılan pencereden içeri süzülen serin ve ferah bir hava. Duyduğum o güzel koku. Nereden geldiğini biliyorum ve de kime ait olduğunu. Derken açıyorum gözlerimi ve bingo…Hayır, hayır ne bir rüya ne de bir düş. Sadece Yaradan’ın bana yaşattığı efsunlu bir ikilem her gün yeniden doğmak gibi. Oysaki daha demin ölmüştüm.
İnanıyorum o kadar çok inanıyorum ki…
Sevmekse en güzeli.
Seslenmek istediğim o kadar çok insan var ki…Belki de bir ön söz koymalı yazının başına. Gücüm yeter ya da yetmez ama inanmayı sürdürmeliyim.
Başka bir amacım da yok zaten. Duyumsamak ve duyumsatmak.
Yaşamak ve yaşatmak.
Montaigne’nin dediği gibi belki de:
‘’Okuyucu, bu kitapta (umarım o güne erişirim)yalan dolan yok. Sana baştan söyleyeyim ki, ben burada yakınlarım ve kendim dışında hiçbir amaç gütmedim.’’
Öyle ya: Sadece kendim ve kendim olmaktan alıkoyulduğum bir devran. Kime neyi hangi amaçla anlatmaya çalışıyor olsam da benliğine vakıf ama düzeneğin o ince ayarını henüz ayarlayamamış bir fani…
Tanımak ve tanıtmak ve kerelerce inanmak…
Sokrates’in ‘’kendini tanı’’ öğretisinin vücut bulduğu bir öngörü altı üstü. Ve her geçen gün yeni keşiflerle devam ettiğim bu amansız yolculuk yalnız olsam da ama bir o kadar kalabalık…
Her gün bir yerden dönmek ne iyi.
Her gün bir yere konmak ne güzel.
Bulanmadan, donmadan akmak ne ala.
Dünle beraber gitti cancağızım.
Ne kadar söz varsa düne ait.
Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.
(Mevlana Celaleddin)
Varmak mı? Hayır, gitmek sadece yönünü saptırmadan yol almak. Ne de olsa doyumsuz ruh…
Yüküm zaten gönülde saklı.
Sırlar bana dair ama zararsız.
Mevkiler ve makamlar ise uzak benliğimden.
Yüreğim bir o kadar ferah kendimi buldum bulalı.
Feri kaçan gözler değil aslolan tam tersine yüreğini gözünde ve yüzünde taşıyan.
Yazarın dediği ise aslolan:
‘’Güzeldir ya kelebek, gönlün ona akar. Lakin gönül gözünle görürsen eğer, kelebeğe değil tırtıla sevdalanırsın.’’
MANEVİ KARDEŞİM ÖZLEM’ E İTHAFEN BU SON YAZIM. HER DAİM GÖNÜL GÖZÜ İLE BAKAN VE YÜREĞİ İLE YAŞAYAN SEVGİLİ ÖZLEM’E NİCE MUTLU YILLAR DİLERİM.
ÖZLEM SENİ SEVİYORUM...
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Tüm güzellikler seninle olsun canım.
Sevgilerimle...
Aslı neyse sevdası kalbidir *
Özlem Demirkaya &*.*&
Açılamayan kalplerdeki anahtarlar gibiyiz, birbirimize kilitliyiz *
Özlem Demirkaya &*.*&
Sevmek ömür ister sevdalanmaksa yürek ister sevdayı öldüre-bilmekse can çekiştirir *
Özlem Demirkaya &*.*&
GÜLÜMSÜN SEN BENİM CANIMSIN =)
G üller sana açar seni söyler bülbüller seni sorar ey Gülüm neredesin
Ü zümler gözlerini bana hatırlatır Gülüm seni çok özledim şimdi kim bilir neredesin
L aleler sensiz açar sardunyamız kurudu sen halen gelmedin
Ü zülmeyim ama nasıl ağlamayım tutamam ki gözyaşlarını dindiremiyecek kadar sana uzağım
M avi sular beni sana kavuşturan o deniz gözlerin sonsuzluğunu bana şimdi yazdı mutlu musun gülümse hayat sonsuza kadar gülümse çünkü senin adın GÜLÜM bir ömür boyu gülmeye değersin *.*.*
Özlem Demirkaya &*.*&
07.05.2015 / 15:50
Çok güzel, dostça bir paylaşım okudum sayfanızda.
Güzel dostluğun ömür boyu sürmesi dileğiyle.
Kucak dolusu sevgiler :)))
Gülüm Çamlısoy
Kardeşim için önceden yazdıklarım silindi ne yazık ki. Bilgisayarımla uzun süredir cebelleşiyordum. Ne var ne yoksa her şey silindi.
Sonuçta yazmak planlı bir eylem değil ve son yazımı atarken istedim ki Özlem ile özdeşleşsin. En azından gönül gözünün erdemi ile çıktım yola.
Ne kadar teşekkür etsem azdır. Var olun sevgili İpek hanım.
Süreç ve duygular ne olursa olsun dostluklar her daim en büyük dayanağımız.
Sevgilerimle yürek dolusu ve kabul ederseniz kızlarınızın da gözlerinden öperim. Ve yeri gelmişken gerçi daha vakit var ama...Anneler gününüz kutlu olsun.
Sevgi ile kalın ve mutlu kalın...
İpekyildiz
Kucak dolusu sevgiler...
İpekyildiz
yüreğine,eline,gönlüne,kalemine sağlık...
her yönüyle içimize hitap eden güzel bir paylaşım...
Derken açılan pencereden içeri süzülen serin ve ferah bir hava. Duyduğum o güzel koku. Nerden geldiğini biliyorum ve de kime ait olduğunu. Derken açıyorum gözlerimi ve bingo…Hayır, hayır ne bir rüya ne de bir düş. Sadece Yaradan’ın bana yaşattığı efsunlu bir ikilem her gün yeniden doğmak gibi. Oysaki daha demin ölmüştüm.
Gülüm Çamlısoy
Bana dair belki de bize dediğiniz gibi ve hayatın içinden ki kim bilir neler neler gizli bilinmezliğin öbeğinde...
Sevgilerimle sevgili arkadaşım...
Sevgi ile kalın, mutlu kalın...