Şaire yazara kural konmaz.
Şaire yazara kural konmaz.
Yazı yazmak; Biz yazı yazmayı küçükken evlerimizin kireçli odalarının duvarlarına yazarak öğrendik, bizim kalemlerimizden çıkanlar Ay yıldız bayrak resimleri Türk ve vatan yazıları idi. Vatan aşkını daha minnacık bedenlerimizde büyüttük. Biri bir resim çiz dediğinde hilal içinde yıldız çizer üstüne de Türk yazardık. Başka resim bilmez başka isim de tanımazdık. O dönemlerde sokak duvarlarına ellerinde yağlı boya veya kömürlerle ‘’ BARIŞ- DEVRİM’’ veya fikrimize ters yazıları resimleri yazanlara kızar toprağı çamur yapar üzerine sürerdik.. Oysa bu gün Ay ve yıldız çizmek Türk yazmak yasak ve suç sayılırken ‘’Barış ‘’ ‘’ devrim’’ yazmak her hangi bir terör örgütünün cismini ,ismini yazmak yasal ilan edilmiş . Türk yurduna ihanet edenleri yazılarımızla, şiirlerimizle yerdiğimiz zaman kural koymuşlar ama ihanet edenleri övenlerin şiir ve yazılarına kural yok istediğini yazar!....
Bu vatanın siyasi arenada satıldığını, mevcut hükümet tarafından 36 etnik millete bölündüğünü bilmeyen duymayan kalmadı sağır sultan bile duydu.. Peki kardeşim kendine aydın, yazar, şair diyen özellikle isimlerinin önüne ‘’ Yazar- Şair’’ sıfatı ekleyip site yöneten kişilerin bir başka yazara, şaire kural koyması, yasak getirmesi satılmışlık değil midir?. Her gerçek yazarın veya şairin kendi kalemine göre ahlaki ilkeleri, dik duruşu vardır. Ahlaki ilkelerinden taviz verenler başımıza buyruk kesilip kural koyamaz Bunlar olsa olsa kalemşörlük yaparlar.
Konumuz şiir şiir yazan bir kalem (şair) görüp haz aldığı veya rahatsız olduğu her şeye şiir yazabilir. Ülkemizin düştüğü bu durumdan haz alanlar olduğu gibi rahatsızlık duyanlarda olacaktır bu rahatsız olanlardan biride benim. Gördüklerime yazdığım yazılar veya şiirler küfür değil sadece mealdir(yorumdur) bu yorumlarımı (şiirlerimi) astığım birkaç siteden bir olan ***** site yönetimi isminin önünde ŞAİR YAZAR yazan zat, edebi aşmayan-taşmayan yazdığım hiciv ve taşlama şiirlerimi ‘’siyasi’’ konulara değindiğim için yasak getirip şiirlerimi silme cesaretine erişmiş sahte şair evliyalığı yapmaktadırlar.. Açıklamaları ‘’kurallara uyunuz’’ şair kural tanıyacaksa kalemin kırıp boyun eğmeli her düzene . Nedir kural ? Sahte aşklar üzerine sevda şiirimi yazmak!... Yoksa kişisel birilerine nazireler dizmek midir?..
Özünde ihanet var Başlıklı şirim taşlama - hiciv olarak değilde siyasi şiir diye silinmesi yasak konulması kalemime hakarettir.
Aynı Başlıklı şiir edebiyatdefteri yani bu sitede de mevcut olup, birkaç dost kalemin dörtlükleri ile bulunmakta.
Edebiyatdefterine bu konuda bir kez daha teşekkür ederim.
Yok kardeşim kendi çapımda yazdığım yazıları şiirleri birilerinin kurallarına göre yazacaksam kalemimi kıracak kuralı yıkarım..
Şaire yazara kural konmaz. Kural konulursa Ülkenin halinden şikayet etmesinler kuralcılar
Kuralsızım ama Şair değilim
Saygılarımla
Kuralsız Osman Onuktav
Kafkasi
YORUMLAR
sırf kuralsızlıkta bir yerden sonra kuralcılık sayılmaz mı ?
Site yönetimine gelirsek ülkemizde tv kanalları bile kapatılabilinirken hergün kaç tane internet sitesi kapandığını tahmin etmek zor sayılmaz herhalde.yazınıza katılmakta beraber site yönetimininin halinden anlamak gerekiyor galiba.
KAFKASİ
Akın bey kardeşim.
''sırf kuralsızlıkta bir yerden sonra kuralcılık sayılmaz mı ''
Haklısın kural tanımayan kurallarının tanınmasını ister..
Dünyanın bu çarpık düzenine karşı gelenn illaki bu düzeni beğenmediği için kendi kuralınn olmasını ister..
Biz kuralsızlıktan veya kuraldan çok muhalifiz.
MUHALİF: "Bir tutuma, bir görüşe, bir davranışa karşı olan, aykırı olan kimse"..
Bu muhaliflik yüzünde kendi sitesi kapanan biriyim, Mahkeme salonlarına taşınan ve sonunda tekrar açılan siteyi mahkemem kararını kazandıktan sonra kapatan biriyim, onların emri ile değil kendi emrimle kapatırım düşüncesi ile kapanmıştır..
Bu yazdığım yazı da yasaklanan şiirim de edep sınırları içinde yazılmış lakin bu gün ki mevcut ikdidarın korku imparatorluğuna boyun eğenler bunu siyasi şiir olarak görüp sitelerinde yasaklamalarınadır tepkimiz. Aynı sitede kişilerin bir birlerine hiciv adı altında yazdıkları şiirlerde öyle hakaretler var ki yenilir yutulur türden değil..
Web siteleri ile çıkan yasada yani internet yasasında,siteden çok yazanı bağlar ibaresi var...
Yorumunuzla katlıkda bulunmanız çoğunluğun sesi olmaktır..
Saygılar..
Akin Akin
saygılar
KAFKASİ
Eyvallah..
Yazı değil şiirdi ve linki yazının çeriğinde var dı, Site yönetimi düzenleme yapıp silmişler.
ÖZÜNDE İHANET VAR!.
Emanetçi boş/bakan avaz, avaz bağırır
Mercekle baksa bile gözünde ihanet var
Irkıma düşman olan her kim varsa çağırır
Methiye dizer durur özünde ihanet var
Zulmü reva görüyor Türk’ü gördükçe azar
Fırsat geçmiş eline millete mezar kazar
Geçmişi inkar edip yeniden tarih yazar
Ders/imi anlamamış sözünde ihanet var
İhanet şiarıdır düşünmez haysiyeti
Fikirler fitne fücur zikirleri diyeti
Kardeşlik hukukuna kor düşürmek niyeti
Estirdiği ateşin közünde ihanet var
Çözüm süreci imiş barış kardeşlik yolu
İmralı dan , kandile uzatıverdi kolu
Nağmeleri k/ürdistan yanına çekti solu
Bestekârı Avrupa cazında ihanet var
Milleti bölerek mi sağlayacak barışı
Bilmezler ki verilmez vatanın bir karışı
Ne çabuk unuttular diz çöküp yalvarışı
Ustasının çizdiği izinde ihanet var
Kafkasi der bunların yüzünde ihanet var
Osman Onuktav (Kafkasi)
03/12/2014
Dost Kalemler
Vatanımdan bir karış isteyen verir canı,
Toprak altı müsait kursunlar kürdistanı.
Kürte Türk’ün yurdunu peşkeş çekeni tanı,
Tarihe bıraktığı izinde ihanet var.
Y.TOKSÖZ
Onurlu bir yaşamsa vatan türksüz olurmu
Huzuru bozan yozlar kendi huzur bulurmu
Sabrımız son deminde TÜRK vurdunu verirmi
Karnı doydu adinin ,gözünde ihanet var
Mahmut Polat
Koydular ya önüne bir çanakla yalını
Tımarını tam edip çaktılar da nalını
Hala ŞEHİT geliyor bak salını salını
Yalandan ağlıyor bak, nazında ihanet var
Suriye’nin Esad’ı, kardeşti hain oldu
Işid biraz gülünce, bunlar mutmain oldu
Birkaç leş gösterdiler, hemen de kain oldu
Yamaları tutmadı bezinde ihanet var
Osman Avcı
edebi sınırlar içinde her tür şiir ve yazı yazıla bilir değişik fikirlere saygı duymayı bilmeyen toplumlarda her zaman kavga ve bölünme kaçınılmazdır. zaten bir fikri her kes doğru buluyorsa o fikrin kökten bir yanlışlık var demektir. yazınıza katılıyorum.saygılar.
KAFKASİ
Çok teşekkür ederim Beren Yılmaz..
'' haksızlık karşısında susan şeytan'' dan olmasınlar da .
Haklarını da edep içerisinde , hak hukuk içerisinde arasınlar..
Saygılarımla
Kafkasi kardeşim, yazı konusu şair ve şiirlere kurallar ve sınırlar koymak konusunda ifade ettiğiniz düşüncelerinize ben de aynen katılıyorum. Bu, nasıl bir anlayıştır ki, kendi fikrine, çıkarına, dümenine, ahlaksızca yürüttüğü sistemlere ucundan kenarından dokunan şiirler keyfi gerekçelerle silinebilsin. Düpedüz ahlaksızlık ve yozluktur bu. Az gelişmişliğin en basit ve net göstergesi de zaten budur.
İnsan toplulukları, farklı çıkar odaklarından, farklı toplumsal sınıflardan hatta çağımızda nerdeyse arı ırk kalmadığına göre bir biçimde toplumların şu ya da bu biçimde de birbirleriyle kaynaşmasından meydana gelen , genel olarak çok ırklı ve çok dinli ve çok etnik ve kültürel yapılı toplumlar olduğuna göre ; bu toplumlarda oldukça fazla konularda çıkar farklılaşmaları ve çıkar çatışmaları da yaşanması, bu konularda da büyük fikir çatışmalarının da oluşmaları zaten gerekmektedir ve çok da yararlıdır. Ama gel gelelim, bir sınıfı, bir zümreyi, bir inanç grubunu poh pohlamak , korumak ya da üstün sınıf gibisine alenen desteklemek maksadıyla, aleyhinde yazılan şiirleri, yazıları , eserleri silmek , yazar ve şairlerine karşı en büyük saygısızlık ve büyük bir ahlaksızlıktır.
Kişiler ya da kurumlara alenen hakaret içermeyen ve belli başlı temel bazı etik ve ahlaki kurallara aykırı olmayan her her her türlü düşünce, siyasi görüş, etnik, dini ya da benzeri görüş düşünce ve bunlarla ilgili fikir çatışmaları, zaten düşünebilen, insan olan her yaradılmışın, kişinin, en temel haklarını oluşturmaktadır.
Bu tür fikir ve yazın ürünlarimizin paylaşımında ve düşünceleri belirtme ve yayma özgürlüğü çerçevesinde bu özgürlüklerimizin olması gerektiği gibi çağdaş ve tarafsız biçimde yayınlanması konusunda bu site, ( Edebiyat Defteri ) iyi bir profil çizmektedir. Dilerim bu saygın ve her düşünceye tarafsızca kendisini ifade etme olanağı veren site yayın politikalarını bozmadan da devam ettirirler.
Selam ve saygılarımla.
KAFKASİ
Mert kardeşim bu yazıyı yazdığım günden bu güne kadar bayağı zaman olmuş, tekrar yorumunuzla katkı yaparak güncelleme yaptığınız için çok teşekkür ederim..
Bu gün ülkemizde Vatana ihanet eden, Kutsal dinimizi çıkarları için alet eden kişiler istediği gibi at koşturken, Vatan millet, din adına samimi olan ‘’ haksızlık karşısında susan şeytandır’’ hadisi şerife inanıp haksızlık karşısında konuşan diller, yazan kalemler, medyası vs vs mevcut hükümet tarafından kalemleri kırılmış, dillerine kelepce takılmış, bu demek oluyor ki devlete, millete, Kutsal dinine hakaret et ama ülke yönetimi ne yaparsa yeridir ‘’ ben bilmem büyükler bilir’’ demelerini istiyorlar.. övgü devlet millet için değil şahıslara olsun istiyorlar.. Eee haliyle buna boyun eğen yalakalık yapan kalemşörler oldukca biz daha çok ezilen horlanan kişiler olacağız..
Bunların bir ucuda sosyal ağ sitelerine yansıyor. Bunlar ile de biz mücadele etmekle kalıyoruz..
Tekrar yorum ve güncelleme için teşekkür ederim..
Saygılarımla..
Aşk şiirleri zaman zaman genelinde muhatabına ağır itham ve suçlamalarla doludur.
Ne zalimliğini koyar ne hainliğini, beddua eder ihanet ve ağır ithamlarla suçlar,
Hatta kahpede der türlü çeşitli hakaret edenler olur.
Şair bu ya muhatabını türlü türlü şekilde suçlar edebi bir dil ile hakaret eder,
Bu tür şiirler hakaret içermesine rağmen silinmez.
Çünkü muhatabının bir koruyucusu yoktur, şikâyet edeni de bulunmaz,
Siyasi görüşüne ters düşen şiirlerin silinmesini isteyenlerin bu tür şiirlerin altında imzaları vardır.
Siyasi şiirlerde durum farklıdır çünkü karşı görüşün hoşuna gitmeyen bir durumdur,
Şiire karşıt üyelerin şiirle cevap verme cesaretini gösteremeyen sinsice şiiri site yönetimine şikâyet ederek yöneticileri etkilediğinin sonucundan olduğunu düşünüyorum.
Kaynağı basın olan eleştiri içerikli siyasi bir şiirdeki suçlamaları hakaret sayılması dolaysı ile silinmesi keyfidir,
Zira aynı suçlamaları çarşaf çarşaf gazeteler yazıyor görsel medyada haber ediyor,
Gazetelerin yazması televizyonların haber etmesi suç teşkil etmiyorken şair yazınca nasıl olurda suç sayılır.
Üye sözleşmesinde tüm sorumluluğu üyenin kendisine ait olduğunu zorunlu kılar,
Şairin yazdıklarından site sorumlu değildir ibaresi de bulunur üye sözleşmesinde,
Hiçbir sorumluluğu kabul etmediğini belirten site,
Uyarı dahi yapmadan bir açıklama gereği dahi duymadan silmesi de keyfidir.
Şiirde yer alan (sebep olan sözleri belirterek) Türk yasalarının falan maddesi filan bendine göre suç teşkil etmektedir bu yüzden silinme kararı alınmıştır denilse amenna,
Üye sözleşmesinde tüm sorumluğu kabul eden üyenin şiirini hiçbir yasal dayanağı olmadan birileri tarafından katli vacip ilan edilerek silinen şiirler keyfi katledilmiştir.
Osman Bey, önemli ve kanayan bir hassas yaraya parmak basmışsın teşekkür ederim, Saygılarımla.
Bu harmanın gelir sonu, kapıştırın giderayak!
Yarın bakarsınız söner bugün çıtırdayan ocak!
Bugünkü mideler kavi, bugünkü çorbalar sıcak,
Atıştırın, tıkıştırın, kapış kapış, çanak çanak…
Yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin,
Doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin! … Tevfik Fikret
KAFKASİ
Beyhudar hocam yürekten kutlarım. Anlatmak istediğimiz bu.
Yorumunuzla yürek sesimize tercüman olmuşsunuz teşekkür ederim.
Hocam düzen bu düzen baş kaldıranlara yaptıkları en çirkin tepki silmek.
Saygılarımla.
berhudar
Anlamı Mutlu olan Berhudar vardır. :)
Berhudar olasın KAFKASİ GARDAŞ.
kadiryeter
Bugün okuduğum engüzel ve eşsiz değerde yazı ve yorumlar...
Sizleri seviyorum.
Yalnız olmadığımı, gönlümden geçenleri düşünenlerin olduğunu belgelediniz.
Hürmet ve Selâmımla...
kadiryeter
02.5.2016 Stad yanı- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=141418
KAFKASİ | Osman Onuktav 24 Mayıs 2015 Pazar 17:51:45
ve
berhudar | Ramazan Çeşme 24 Mayıs 2015 Pazar 19:13:38
Şu sıralar ancak arada sırada uğrayabildiğim için yazınızı geç fark ettim. Yazdıklarınızın tamamına katılıyor ve imzamı da atıyorum.
Teşekkür ederim böyle bir haykırış için...
Saygılar...
KAFKASİ
Eyvallah hocam. serzenişimize ses olan yüreğiniz var olsun
Saygılarımla.
Osman hocam şiir ve şair her ikisi etle tırnak gibi birbirinden ayrılamayacak kadar bagımlıdır ancak Şair yaşadığı toplumda ezilenlerin ve bozuk düzene isyanın sesidir eğer bu ses kısılmış kota konulmuşsa ortada ne savunulacak bir kural kalmamıştır rejim ya diktatörlük yada düzen kölelik düzenidir biz halkımuızın tevecühlerine saygı fgösteririz ama onların göremedikleri incelikleri kalemlerimizle dile getiririz bu konuda sizin kaleminiz daima dik ve onurlu bir şekilde mücadele veren ender kalemlerdendir size kota koyan o site sizin gibi degerli bir kalemi yitirdiğine üzülsün hocam Selam ve Dualarla Cumanız Mubarek olsun Sayğılar...
KAFKASİ
Hocam ahlaki değerlerinden taviz vermeyen şair veya yazarın sitelere ihtiyacı yok. Gerçek anlamda sitelerin şairler yazarlara ihtiyacı var. Bizi olduğumuz gibi kabul edenlere eyvallah.
Birilerinin duygularına göre kalem taşımıyoruz elhadulilah.
Saygılarımla Baki selamlar
KAFKASİ
Hocam ahlaki değerlerinden taviz vermeyen şair veya yazarın sitelere ihtiyacı yok. Gerçek anlamda sitelerin şairler yazarlara ihtiyacı var. Bizi olduğumuz gibi kabul edenlere eyvallah.
Birilerinin duygularına göre kalem taşımıyoruz elhadulilah.
Saygılarımla Baki selamlar
Bir şiir veya yazıda haddi aşan hakaret, küfür ve argo olmadıkça silinmesi yazandan çok asıldığı siteye zarar verir. Malum sitede benim de HEM YURTTAŞIM HEM KURTDAŞ adlı şiirim aynı gerekçe ile silinmişti. Bende bir daha siteye giriş almadım. Oysa ki bu şiirim defterde astım bir şey olmadı. Zihniyet çok önemli.
Ama yılmamak yıkılmamak gerekiyor. Saygılar.
KAFKASİ
Mevzu şiirde ki vatana yapılan ihanet konusu ihanet edenler siyasi kimlikleri olduğu için özellikle mevcut hükümet olunca yanlı tutum sergileyen tepki koymuslardir. Bizde bunlara papuc bırakacak yürek yok.
Bu yazı adı geçen sitede yayınlandı 12 saat sonra yazıda silindi.
Bizim kişiler ile husuetligimiz yok. Kalemimize kural koymalari..
Yedi yıldır siyasi site yöneticisinin 4 kez mahkemelik oldum başkalarının Paylaşımlarin dan dolayi
Burada yazdıklarımı bizi bağlar. Adımız adresimiz belli. Takma isimler ile yazılan şiirleri baksın kural koysunlar site yönetimi. .
Yorum ve desteğin için teşekkür ederim
saygılar
görüşlerinize samimi düşüncelerimle katılmaktayım.
hakaret ve küfür olmadıkça müstehcenliğe inilmedikçe yasak koymanın edebiyatta yeri olmamalı.
Hele Ülke bütünlüğünü Vatan sevgisini konu alan yazı ve şiirlere bırakın yasağı en büyük ödüllerin verilmesi gerekir.
saygılarımla
KAFKASİ
Macit hocam kaleminizle yüreğinizle her daim sesimise ses oldunuz.. çok teşekkür ederim.
Hocam şu fani dünyada Vatan sevdamıza , fikirlerimize, düşüncelerimize gem vurmaya çalışıyorlar.. Kurallar kurallar neyin kuralı vatan sevmenin kuralımı olur.. yazdığımız şiirlerdeki kelimelere sınırlar çizmeleri yanlış.
Saygılarımla..