- 706 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVMEK GÜNEŞE BENZER
Arkadaşımın dükkanından çıkmışdım ki,başka bir arkadaşımı okulun önünde gördüm..Nasılsın D- diye sordum..Birşeylere öyle kızmış ki, elindeki telefona küfrediyordu.Ne oldu kız ne küfrediyorsun dedim?
_ sorma ya berna dedi, kadının biri koluma çarpdı,telefonum yere düşdü,ekranı kırıldı dedi..
Belliki çok sinir olmuşdu..Canım pahalı telefonun camı paramparça olmuşdu,olsun D - dedim,boşver sana birşey olmasın..dedim.Sonra birden :
_gelsene berna akşama sende bana,bir arkadaşımıda çağırdım dedi.
_olur dedim,bende ne zamandır içmiyordum,şarabımı alır gelirim 8-9 arası dedim..
_tamm dedi.
ayrıldık..evdeki yemek,içmek işlerini hallettim,eşim ve oğluma gerekenleri salık verip,şirince ahududulu şarabımı ve sigaramı elime alıp gittim.Ev yakındı zaten,kapı zilini çaldım,D- ile selamlaşıp öpüşdükden sonra,mutfaa doğru yürüdüm..
Bakdım ki,mutfakda arkası dönük,45 yaşlarında şaçları arkadan bağlı bir arkadaş daha,
_merhaba kolay gelsin dedim,
O sırada bulaşık makinasına tabakları dolduruyordu..Açıkcası yüzüne hiç dikkat etmedim..Bir kenarda oturmuş,evin içindeki devinimin sakinlemesini beklemeye başladım..Bir süre sonra D- de geldi yanımıza,yüzüne bakmadığım arkadaşda oturdu,merhabalaşdık tekrar.
Sigara yakdım,mutfak masasının üstündeki şarap şişesini göstererek,açalım D - bunu dedim.Tabi D başaramadı açmayı,öteki arkadaş,adı s - o uğraşdı ve bir seferde açdı,sonra onlarda biralarını açdılar,başladık içmeye...
Şarabın gazabı diye birşey var,ben içdim konuşdum,şakalar yapdım, gece süper geçdi...
Bir ara gözlerim,s -nin gözlerine bakdı,öyle hesapsız,plansız...Allahım nasıl iki güzel göz,iki üzüm tanesi,iki zehirli ok sanki,sonrası bütün gece,o bana dönük ben ona dönük oturduk...
Her kelimemde kahkalar attı,güldü,çok güldü...O güldükçe ben güldüm,zamanın akışı durdu..
Yüzündeki her iz bana yaşamından bir hikayeyi fısıldadı...Şaçları omuzlarında,ama yarısı beyaz uzun süredir,bir ara toplu şaçlarını açdı,sandım ki, kalbim kalbine yol buldu..Bu nasıl güzel bir yaş,bu nasıl güzel bir yüz,bu nasıl güzel bir bakış,bu nasıl güzel bir insan...İçimden içine sevgim akdı...Olmaz dediğim,gelmez dediğim aşk,gözlerinden gözlerime şimşekler çakdı...
Bütün gece gözlerinden içdim azabı büyük o şarabı,üç kadehden sonra zilzurna olmuşdum...Bir ara ayağa kalkayım dedim,çarpılmışım hem gözlerine hem şaraba...
Ey aşk genemi çaldın kapımı diye düşündüm durdum,hem ona bakıp hem içerken...Öyle sarhoş olmuşdum ki,dördüncü kattan aşağıya,elimi tutarak indirdi..Öyle sıkı tutuyordu ki,sanki bir daha bırakmıyacakmış gibi..
En son apartman kapısından çıkarken,sıkıca sarıldım,sıkıca sarıldı öpdü...Telefonumu al D - den dedim.
_tamm dedi...
D- nin iş arkadaşıydı..İkiside belediyede memur..Yaklaşık dört senedir arkadaşlar..
En garibide D benim ortaokul ve liseden arkadaşım..Yolda belde selamlaşıyordum okadar,samimiyetmiz yokdu,yirm senedir hiçbirşey paylaşmadığım bir arakadaşım evinde,onu görmek...Gözlerine çarpmak...Ve dahası,yüreğinin güzelliği,beni kırmamak için cümleleri,anlayışı,iki gündür arada kavgalarımız,sonra barışmalarımız..Gece gündüz yazışmalarımız...Yaşamın damarlarıma tekrar aşkla dolduğunu hissetmek,hemde tam umudumun bitmesine ramak kala...
Büyük büyük lafları sevmem,ama yaşamıma renk ve saf bir sevginin geldiğini biliyorum..Öyle mutlu ediyor ki beni,dünya yeniden yaşanılası ve katlanılası biryer dedirtiyor..
Seni iyiki tanımışım s- iyiki yaşamıma girdin be...Nefesim döndü,güneş yeniden girdi bahçeme...Şimdi içimdeki tüm çocuklara şeker ısmarlar ve uçurma uçurturum...
Dünya sevince ve sevilince güzel...brn
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.