- 1987 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİMİ TANITIMIMDIR
Şair ruhu olan her insan hepimizin bildiği gibi her temada şiir yazar.Bir arı’dan,bir çiçekten,böcekten,sevdalılardan,gönül yarasından,memleket sorunundan,sokak çocuklarından(çocuklarımızdan) ve birçok konudan etkilenip nefesi yettiğince kalemiyle seslenir...
" Yüreği sevgiden geçen herkese her daim selâm olsun" demekten kendimi oldum olası alamamışımdır, günümüzde azalan ve yok olmaya başlayan çok ciddi bir duygunun ölmesine hatta sürünmesine içim acıyor,yüreğim kan ağlıyor...Sevgi duymayan insan sağlıklı düşünemez,iletişimi bozuktur,mutsuzdur,toprağını bile sevemez.Aşk yürek işidir,cesarettir,emektir,hoşgürüdür,dostluktur,erdemdir,dokunmaktır, bir yaprağa, bir insana,dosta,arkadaşa, börtü böceğe hiç farketmez...
Oniki sene gönüllü fahri görev yaptım.Gençlerin sürekli hergün arasındaydım.Çok kişi tanıdım çokda sevildim.Elbette içlerinde sevmeyenlerimde olmuştur, canları sağ olsun. Kızım bile haksız olsa adil davrananlardanım, haksızlığı hiç sevmem...
Dini,ırkı,siyasi görüşü ne olursa olsun öncelikle insan olduğu için çok seviyorum.Ancak elbette bayrağıma,toprağıma kem gözle bakarsa Atatürk’ e hakaret ederse sevgimi değil çatılmış kaşlarımla,acı sözlerimi duyar...
Bu paylaşımı yazmamın nedeni;şiirlerde nesir gibi yazamadığımız için kendimi anlatabilmek biraz olsun ifade edebilme arzumdur. İzmirde’ki toplantıya gidemediğim için çok üzüldüm en azından hem tanışmaktan,hemde kendimi tanıtamamaktan dolayı ...Yazışmalarımız da mimik olmadığı, birbirimizi göremediğimiz için anlaşılır olabilmek de çok zor olabiliyor...
Bazen yorumlarda bilerek,bilmeyerek birbirimizi kırıyoruz,kimimiz ahkâm kesiyor,kimimiz yapıcı,kimimiz kırıcı oluyoruz...Şiir insanın kendini anlatabilmesi için yazılan bir duygu biçimi değildir.Bir şiiri okumakla kalemi tanıyamayız.Forumlarda verilen cevaplarında sağlıklı olduğuna inanmayanlardanım...Hatta bu konuda birçok şeyler yazılıp çizildi.Burası edebiyat defteri şiirini yaz yorumlarda sohbet eder gibi konuşma diye..EEE pekiii ozaman toplantı niye..? O halde kendi defterimize yazarız,kimseyle paylaşmayız değilmi..? Sadece art niyetli arkadaş edinme portalı değildir ama bu dostluklarımızı pekiştirmemek amaçlı değildir yada gruplaşma anlamına gelmez...
Hepimiz birsürü şey yazıyoruz ama kaçımız yazdıklarımız kadarızdır..? Hiç birimiz mükemmel değiliz,olamayızda...Çünkü zaten şiir yazıyorsak duygu yoğunluğu yaşıyoruzdur,bazen agrasif,bazen duygusal,bazen sorgulayıcı,bazen kafa tutucu,biraz da uçuk kaçık:) olmamız son derece normâl bence...
Ve hep dediğim gibi hepimiz aynı düşünmek zorunda da değiliz. Eğer aynı düşüncelerde olsaydık, isimlerimiz aynı olur,aynı kitapları okur, aynı futbol takımlarını tutar,aynı şeylerle uğraş verirdik. Duygu ve düşüncelerimizin farklı olması aslında bizler için bir nimet. Çünkü yaşam çok sıkıcı olurdu,düz mantık yapar hep aynı şeyleri konuşurduk. Oysaki değişik görüşler,fikirlerle yeri geliyor münazara yapıyor,yeri geliyor tartışıyoruz. ..
Ancak tartışmalar kırıcı olup hakaret etmeye doğru yöneliyorsa ki bazen rastlıyorum, çok ama çokda kınıyor,üzülüyorum...Kimse kimseyi sevmek zorunda değildir ama saygı mecburidir diyenlerdenim. Ya da ahkâm kesmeler bazen insanı çıldırtacak boyuta getiriyor ama olgunlukla karşılayıp sabrımız yettiğince anlatmaya çalışıyoruz.
Yazımın başındada dediğim gibi siyasi görüşü ne olursa olsun eğer şiiri okuyup beğenmişsem asla yorumumu esirgemem ki bunu herkes farkındadır diye düşünüyorum.Asla gruplaşmadan yana da değilim.Adım gibi şiirlerim gibi yazdıklarımın her zaman arkasında olan bir bireyim.Hatam olursada özür dilemekden yüksünüp gurur yapmam.
Yorumlarda dikkat çeken okadar şeye şahit oluyorum ki hem gülüyor hem homurdanıyorum:) Bazı şiir dostlarımızın kendisine yapılmasını istemediğini bir başka arkadaşa rahatlıkla yaptığını izliyorum,bazen banada yapılabiliniyor...
Keşke toplantıya gelebilseydim, keşke hepimiz birbirimizi yakından görüp gözlerimize bakarak konuşabilseydik. Çünkü site toplantılarının yabancısı değilim, ne kadar etkili olduğunu bilenlerdenim...Ve beni tanıyanlarda reelde neysem yazılarımda da öyle olduğumu çok iyi bilirler...Üç büyük konuda tepkim çok büyüktür yalan,ahkam kesmek,hakaret...
"Maviler yüreğinize" cümlesini bazı arkadaşlarımın şakacı olarak düşünmek istiyorum ki modaya uymak amaçlı kullanmadığımı bir kez daha tekrarlıyorum. Bende rahmetli Ecevit’in dediği gibi 30 senede bir kıyafetlerimle, kelimelerimle modaya uyuyorum diyelim:)
Yurdum insanı bir şiir sever olarak aranızdayım.Hatta bir yorumumda şöyle demiştim<<her mahallenin bir delisi vardır,bende bu sitenin şiir delisiyim>>:))
Yazımda eksiklikler,devrik cümleler kurmuş olabilirim ya da harf hataları da mümkündür..Her zamanki gibi içimden geldiğince ve aklıma gelenleri klavyemin tuşlarına dokunarak seslenmek istedim ...
saygım ve sevgimle şiir dostları
yarın umut olsun hepimize
yüreği sevgiden geçen herkese selâm olsun
maviler yüreğinize...
YORUMLAR
çok teşekkür ederim Turan Ergün...yorumunuz çok çok güzeldi ve size tamamen katılıyorum...Rant davasının bile kültürlüsü güzeldir...Ucuz işlerle uğraşmak hayatıda o konuma getirdi birde yaşamak ucuz olsaydı...Lüks ve tüketim insanları maalesf bu hallere getirdi,paranın kölesi ...
saygımla...
Ve hep dediğim gibi hepimiz aynı düşünmek zorunda da değiliz. Eğer aynı düşüncelerde olsaydık, isimlerimiz aynı olur,aynı kitapları okur, aynı futbol takımlarını tutar,aynı şeylerle uğraş verirdik. Duygu ve düşüncelerimizin farklı olması aslında bizler için bir nimet. Çünkü yaşam çok sıkıcı olurdu,düz mantık yapar hep aynı şeyleri konuşurduk. Oysaki değişik görüşler,fikirlerle yeri geliyor münazara yapıyor,yeri geliyor tartışıyoruz. ..
BU YAZI DEMOKRATIM AHKAMI KESENLERE GÜZEL BİR ÖRNEK
AH KEŞKE HERKES BÖYLE GÜZEL DÜŞÜNCELERE SAHİP OLSA KEŞKE
İŞTE O ZAMAN NE DİNDAR-LAİK,NE ALEVİ-SÜNNİ,NE KÜRT- TÜRK TARTIŞMASI OLURDU. HERKES HER DÜŞÜNCEYE SAYGI DUYABİLSEYDİ
PEKİ O ZAMAN KAN VE KAVGA HABERLERİYLE BESLENEN MEDYA NE YAZACAKTI?KÖŞE KAPMA SEVDALISI KÖŞE YAZARLARI NASIL TARAFTAR BULACAKTI?
İŞTE HALKI KOYUN MİSALİ PEŞİNDEN SÜRÜKLEMEK İÇİN YA SAĞA YA SOLA ŞİRİN GÖRÜNMEK İÇİN PAPAĞAN GİBİ HEP AYNI ŞEYLERİ YAZMAKTAN BIKMAYAN MEDYADAN DA BEN BIKTIM GAZETELERİNİ ELİME ALMAK GELMİYOR HEMDE HİÇBİRİNİ.
HALKI NE KİTAP OKUMAYA ÖZENDİRECEK BİR HABER NE EDEBİYATLA İLGİLİ BİR MEDYA GÖREMEZSİNİZ.HANGİ GAZETEYE BAKSAM ÇOK ÖNEMLİ YA! SOSYETİK GÜZEL EDA TAŞPINAR, SÜREYYA YALÇIN KİMLE AŞK YAŞIYORMUŞ...
HER YÖNDEN SAFÇA KULLANILIYORUZ HALK OLARAK.
SÜRÇÜ LİSAN EYLEDİYSEM AFFOLA ...HOŞGÖRÜ VE SEVGİYLE KALIN...
selam ,madem kendimizden bahsedenlerin çoğalmasından duyulan memnuniyet sonucu bende kendimden bahsetmek isterim az daolsa ..nede olsa yaşım 52 yaşına gelmiş bir bodrum hayranı ve albatros balıkçısı gibi yaşantısı olan bir adam, emeklilik hayatımı sürdürürken sanata edebiyata ve şiire olan ilgim benim bu sitede yer almama sebeb..her geçen gün yeni kişilikler değilde yazılan şiirlerde öykülerde hayatın doldurulamayacak kadar büyüklüğünü hissediyorum .iyiki varsınız ..başarılar ve mutlu hayatlar herbirinize..muğladan sevgilerimle..
albatrose tarafından 7/27/2008 4:30:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
albatrose tarafından 7/27/2008 4:31:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bende seni seviyorum ve içten söylüyorum...Sevdiğim değer verdiğim şiir dostlarından birisin...şiirlerinden yüreğini okuduğum için bazen şakalar yaptım belki istemeyerek kırmış olabilirim(pek sanmıyorum ama:))...bak mimik oldu güldüm..
Hayata bakış açılarında oldukça benzerlikler taşıyoruz...İnsanlara bende şans veririm elbette ama yaptıkları hatalara göre ölçüsünü belirleyemem yani kaç kez affedebileceğimi...Hatayla hatacığın yol ayırımı yani...Gruplaşmadan nefret ederim...Görüşmediğim bir arkadaşımla çocuklarımızın görüşmelerinden asla rahatsızlık duymam aksine (kızım 18 yaşında)...Yüreğim her zaman sevgiden yana anlayacağın işte....
Sayfama kendini tanıtmandan mutluluk duydum, o güzel yüreğini kucaklıyorum can...(bayan olduğumu öğrendin nasılsa..))) ve yine mimik...
sevgimle...
Ah be güzelim..
Yazının başlığını görünce nasıl sevindim anlatamam..İçerikte de yazdığın gibi malesef burada mimiklerimiz yok.. Birbirimizi ön yargısız , geriden bakarak sevebiliriz..
İlk söylemek istediğim seni erkek zannediyordum.Sonra öğrendimki bayansın ve yorumlarımı daha rahat yazmaya başladım..
Bende senin gibi dünyamızı aydınlatan ve huzurun kapısı olduğuna inandığım sevgiye sonsuz bağlıyım.. Yüreğinin köşelerine sevgi isi sinmemiş kişi düşünemiyorum, düşünmekte istemiyorum..
Kişi olarak dışarıdan soğuk ve sivri göründüğümü düşünüyorum.. Fakat gözlerime bakan herkes yüreğimi çok rahat okuyabilir.. Hüzün gözlerimi çok seviyorum.. Asla duygularımı saklayamam.. Hoş kimseninde saklamasını istemem.. Eleştirmeyi sevdiğim gibi eleştirilmekten de keyif alırım..Çünkü bunun kendime dışarıdan bakabileceğim tek pencere olduğuna inanırım.. kendimi aşabilmek için kendime gerçekçi davranmak zorunda olduğumun farkındayım..Mükemmel olmaya bilirim ama elimden gelenin her zaman en iyisini yapmak için uğraşırım.
Kişisel olarak ilgi alanlarım dahilinde çok meraklıyım, aklıma takılanı öğrenmezsem gözümü kapayamam.. Bildiğimide hiç saklayamam..Sanırım yaşamda bu bana negatif olarak dönen en büyük özelliğim.. Çevremde herkesin huzurlu ve mutlu olmasını isterim.. Önünde duranı göremiyorsa görmesi için elimden geleni yaparım.. bazen bu beni ukala durumuna düşürebiliyor ama aldırmıyorum..Çünkü isanları gerçekten yürekten seviyorum ve hiç bir canlının acısına seyirci kalamam.. Buna dayanamam..
Yaşamda dürüstlük ve akıl en büyük dayanağım.. Yaradanımdan çok korkuyorum ama bu sevgiden ileri gelen bir tedirginlikten ibaret.. Yalan, riya, ve sahtekarlık asla tahammül edemediğim davranışlar.. Her insana ne olursa olsun üç şans veririm, her konuda. Üçün sonunda asla dönüp ardıma bakmam, Allahın selamından öte değillerdir..Ama bunu yaşamı çekilmez olacak şekilde yapmam.. Çevreme bulaştırmam..Mesela; benim hoşlanmadığım birisiyle eşim konuşmuş, ahbaplık ediyormuş, samimiymiş asla engel olmam ve dilime almam.. Saygı temeli sağlamdır her zaman nazarımda.. Herkes birbirini sevmek zorunda değil ama illaki saygı şart..
Yüreğinize yüreğimi ekiyorum ve gerçekten insanları çok ama çok seviyorum..
Sayende seslenme şansı yakaladığım için çok teşekkür ediyorum canımsın.
Huzurun gölgesinde şenlenin gönlü güzellerim.
Sizleri seviyorum..
Eevet, neticede burası da bir ev gibi oldu. Zamanımızın bir kısmını burada geçiriyoruz. Hem kendimizi hem de belki de hiç bir zaman karşılaşamayacağız insanları tanıyoruz.
Gruplaşmaya karşıyım. En azından burada farklı düşüncelerin kardeş olabileceğini göstermek gerek.
En azından burası kardeşçe yaşayabileceğimizin bir simgesi olmalı.
Yorumlarda da haklısızın. En azından yazan arkadaşa eksiklerini güzel bir dille anlatmak gerek. Bunu savaşa çevirmeden.
Sizi tanımak güzeldi. Şunu da belirteyim herkes yazdığının arkasında dursa sanırım "satılık kalem " deyimi ortaya çıkmazdı. Yanlış anlaşılmasın siteden hiç kimse için bu tabiri kullanmıyorum. Kullanamam da .
kardelen26 arkadaşım aramıza yeni katılan arkadaşlarımızı elbette kırma lüksümüz yoktur..hani bazen diyorlarki şair duyarlı olmak zorunda değil...Öncelikle ben kendi adıma şair değilim ama ben insanlık adına duyarlı olmak zorundayım ve kendime saygı olrakda ilke edinmeliyim..Hepimiz birbirimize muhtacız diyorum en son...Kimsenin kimseye ahkâm kesmeye hakkı yokktur olamazda....Zaman ayırıp okuduğunuz için çok teşekkür ederim...
SEvgimle...
maviler yüreğinize
Şiir yâreni ; Yazınızı okudum, Bizim gibi düşünenlere tercüman olmuş güzel yazınız. Sitemiz çok güzel olmasına rağmen, bazı guruplaşmalar göze çarpıyor. Bariz bir şekilde kutlamalar, yorumlar. Bakıyorsunuz yorum sayısı 40-50 olmuş. Yorum diyemiyeceğimiz iki satır yazıp geçiyorlar. Kutlarım, güzeldi. ...! Bir eserdir, saygı duyarız her zaman, yorum yapın kardeşim, eleştirin iyi olmuşsa niçin iyi olmuş, beğenmemişseniz, bir şey biliyorda yazmışsanız en azından aydınlatın, eksik yerlerini söyleyin ki daha güzele yönelelim. Yazılan şiirden ne anlaşılmış, anladığımızı yazarsak, yazan şair-şaire duygularını yakalamak, aynı duyguyu hissedebilmek önemlidir. Kısa yazmaktansa OKUDUM diye yazın okuduğunuzu anlasınlar. Birde aramıza yeni katılan arkadaşlarımız var güzel düşüncelerle birşeyler yazıp atmış, heyecanla,( bayramlık elbisesini bayram sabahı giyme sevinciyle o geceyi uykusuz geçirip sabahı bekleyen minik bir yavru heyecanıyle) şiirine güzel yorum beklerken, onore edilmeyi beklerken eski arkadaşlarımız bazen yorumlarında kırıcı oluyor. Teşvik etmek gerekir, en azından edebi bir eser dahi olmamışsa övgüye layık bir yorumla şevk vermeliyiz kı yeniye, daha güellere yol alsınlar. Benim yorumlarıma bakabilirsiniz, hep onore edici yorumlar yazmaya gayret ederim. Kutlarım kardeşim. Yazınız bize bu yorumu yazma fırsatı verdi. Saygılarımı sunarım. MAVİLER YÜREĞİNDEN HİÇ EKSİLMESİN.
Çok teşekkürler...Ay şımardım galiba ben...:)))
Sevilmek dünyanın en büyük hazinesi...Sevmek ise erdem...Bomboş bir kalp ancak kötülük için hizmet eder...Seven ne çiçeğe,ne böceğe nede insana zarar verebilir...Sevmekle güzelleşek bu dünya diyenlerdenim...
Saygım ve sevgimle...
maviler yüreğinize...
Harikasın şiir dostu ya .Kimin aklına gelirdi kendini anlatmak.Böylesine içten,sıcak,samimi şekilde dostluğa,arkadaşlığa,paylaşıma böylesine güzel bir yürekle hazır olduğunu yazmak.
Bu siteye ilk geldiğimde itiraf edeyim ilk dikkatimi çeken isimlerdendin.Bende hyzci58 Arkadaşımız gibi çok merak ettim bu derece hayat dolu,espirili,fıkır fıkır her sayfan açıldığında kişiyi farklı dünyalara götüren bir karakter analizi çıkardım kendimce anladığımca.Ya dedim kimdir bu .Yaşı kaçtır,bayan mı ,erkek mi inan şiir dostum zaman içinde gerek yapmış olduğun yorumlarınla ve paylaştığın şiirlerinle yüreğimde öyle bir yer edindin ki.
Dobra,iyi yürekli,sevecen,allah bilir 24 saat yüzünden hiç tebessüm eksik olmayan,vatansever bir şair portresi çizildi kafamda.Ve ben bu şiir dostunu çok sevdim.
Yazında demişsin ki mimikler belli olmadığından tam tanıyamıyoruz.
İnan bana mimikler belli olmasada yüreğimizi koyduğumuz şiirler ve samimi yorumlar zaten kişi hakında bilgi veriyor.
Ha bi geriye kaşı,gözü,rengi kalıyor.
Canım yürekten kutluyorum.Yazın içinde çok teşekkür ediyorum.
Beğeniyle okudum.Daha yakından tanıma fırsatı buldum.
Sevgimdesin.Sonsuz saygılarımla
çok gergin başladım bu sabah..yazını okuyunca gerginliğim kalmadı mavi..kendini anlatman sevgiden bahsetmen kendime getirdi beni.Yazdıklarına yürekten katılıyorum bir yudum sevgiyi çoğaltıp mutlu olmak..mutluluğun hep yanında olduğunu bilmek dahası farkında olmak seni yeterince özel yapıyor bana göre.Şiirlerinide büyük bir keyifle okuyorum kendini anlatman buna artı değerler kattı..Gönlüne sağlık olsun mavi sevgiler..
Yazınızı okuyunca bir süre düşünceye daldım; neyse ki çözüldü işte yine dilim.Ben bu siteyi Osmanlı dönemi Kervansaraylara ya da Hanlara benzetiyorum.Herkes akşam olunca bir meydanda toplanılıp ateş yakılır, kimde ne hatıralar varsa anlatılırmış Kervansarayların gece ateşinin etrafında.Böylelikle iletişim sağlanır herkes görüş alışverişnde bulunurmuş.Özellikle bu yönü ilginç.Sonra kervasaraylarda konaklama ücreti üç gün bedava imişyemek içmek hava su bedava.O zamanlar radyo yok, TV yok, Cep telefonu yok, kim kimden nasıl haber alacak ?Bir şehirden başka bir
şehire kaç günde gidilir develerle günlük 40 km ortalama yol düşünün.Mektupları bile özel ulaklar hayvanlarla taşıyorlar.Biz de bir nevi akşamları sitede yoğunlaşıyor ziyaretler yapıyoruz.Karşılıklı alışverişlerimiz oluyor.Ben bu ilişkilerde menfaat gözetmem.Aklımın erdiği bir şey var; doğruları herkesin bilmesi şart, bilenin bilmeyene öğretmesi güzel,siteyi ya da dünyayı babasının tapulu malı gibi görüp de saygısızlık edenlere fena bozuluyorum.Ama cehalete ve bilinçli yapılan yanlışlara da sessiz kalamıyorum.Hakedene hakettiği dilden yanıt vermek ilkemdir.Üç günlük ömrümüz kaldı.Şairm diyelim ki kitabım basılmasa ne olur.Beni siteden okusunlar...Okuyan benden iyi birşeyler alabiliyorsa vermeye hep hazırım.Ancak bazen çok dengesiz işler de yok deği...
Medyanın kiralık kalemleri parayla konuşup yazıp, yanlışları beynimize dolduruken, bizlerin meraklısına seslenme hürriyetimizde sitenin bir araç olması ,güzel bir olanak !
Samimiyet ve dürüstlüğe çok gereksinim var.Yazın için teşekkürler Bluecould; kaç vereceğimi sen bilirsin !Saygımla.
Ben teşekkür ederim zerafetinizden ve uzun uzun kendinizi anlatmanızdan dolayı...Bende fırtınadan artka kalan şiir dostu için aynı şeyi yaşamıştım(bayan olduğunu düşünmüştüm)....ama benim hatamdı .hiç bir üyenin profiline girmedim çünkü kalem benim için önmeliydi zaten rumuzlarada pek güvenim yoktur.Kalem herzman kendini belli eder.Önyargılıda asla değilim...Bir sitede şiirlerden sorumlu moderatörlük yapmıştım bir müddet ve birde o sitenin şairiydim.Aslında güzel yazdığım için değilde belki yaşımdan belkide sevdiklerinden dolayı öyle bir jest yapmışlardı...Ben insanları çok sevmemden dolayı iletişimide çok severim bazende sıkıntılarını çekerim yanlış anlaşılırım..Ancak zaman insanı en iyi tanıtma sürecidir şiir dostu ve üstadım...Benimde yüreğim kevgir ama hayatı bir şekilde ti'ye almaya çalışmak zorundayım....neşeyi siz gibi çok severim...EEE ne demişler neşeli olki genç kalasın....:)))
size ilk kez uzun bir yorum yaptırdım çokda mutlu oldum oleyyyyyyyy:) saygım ve sevgimle
yarın umut olsun hepimize....
maviler yüreğinize....
Önce sizinle ilgili bir anımı anlatmalıyım,aslında yalnız değilsiniz Black arkadaş ve siz,yahu dedim acaba kadın mı,erkek mi bunlar ve ya hangisi kadın hangisi erkek?Bir kayda ulaşamamış ve şiirlerden çözmeye uğraştım.Acaba bu şiir kadın ruhunun mu,yoksa erkek ruhunun mu bir verisidir diye.Nihayet çözdüm ama,sıkıntıyı da ben çektim.Sonra şiirlerinizi takip ettim,inşallah ıskaladığım olmamıştır.Şiirde olması gerekeni sizin şiirlerinizde bulmuştum ama,benim beceremediğim bir işti.Beni psikolojim ve hayatın bana verdiği biraz daha hüzne açık.Şen bir insandım bir komedyen gibi bin kişiyi bir arada güldürebilecek espirili bir yapımda vardır.Bunu yirmibeş-otuzlu yaşlarda kaybettim ve bir daha kazanamadım.Yüreğim hiç değişmedi ama yüzümü değiştirmeyi başaramadım.Atanıpta yeni bir yere gittiğimde kimse pek oralı olmaz,hoş bende buna çok gayret etmezdim ama,kısa süre sonra odam çalıştığım kurumun karargahı haline gelirdi.Bir çekiciliğim vardır ama,bende çok bilmem.Ağzım laf yapar,birde samimiyetimdir çeken.Çünkü vatandaşla diyalogunuzu birbir yaşıyor insanlar ve riyasız olduğunuzu görüyor.Arkamda tek siyah nokta bırakmadan emekli oldum ve tek kişi kırmadan.Neden yazıyorum bunları,aslında yazınıza cevap yazarken birazda kendimi anlatmış oluyorum.Bir muvazene kurmaya çalışıyorum.Şiirle ilgili görüşlerinize tamamen katılıyorum.İçerik olarak yazınızın aslında tümüne katılıyorum.Problem şurda var aslında,yorum yapın diyorlar,ben sizin şiirinizi okudum ve beyendim.Beyenimi ifade etmekten başka ne söylemeliyim.Bence yeterli.Şiirinizin okunuyor olmasını bilmeniz bile yeterli.Yorum yapıyorum.Olağandışı bir farklılık görmüşsem,ilk kez bir şey yakalamışsam,çok hoş,ya da çok nahoş bir ifadeye rastlamışsam.Bunlarla ilgili kayıt düşerim.İdeolojik yaklaşmadım ve çokta olsun istemiyorum.Kopmalara çok müsait zemindir ve hiç bir şeyde halledilmez.Uyarılarımı farketmişsinizdir.Şiirde bana göre teknik bir hata görmüşsem arkadaşlardan özel mesaj yoluyla düzeltmesini isterim hep.Alınganlık olmasın diye.İki arkadaşımda alınganlık yapıp irtibatlarını kestiler.Çokta haklı değildiler.Sürekli aşinalığın getirdiyi toplanmalar oluyor buna guruplaşma demek doğru değil.Beşyüz kişiye ulaşmakta çok kolay değil buda bilinmeli.Neden oldunuz yazdım dilerim sıkmadım.Çok teşekkür ederim sizi biraz daha yakından tanıma imkanı verdiğiniz için.Selam,saygı...
sevgili güldane arkadaşım ve gönül dostum;
gelde yazma şimdi hadi frene basayım diyorum ama ne mümkün tutmuyor...:)
sevincimi,öfkemi,mutluluğumu,hüznümü hiç çekinmeden paylşırım zaten bellide ederim..heleki reelde tanıyanlar gözlerimden anlarlar ama sabun köpüğü kadar geçidir kızgınlıklarım...Yüreğim gerçekten sevgiden yana ancak çok büyük ihanetleri affedemem...Birde kendimi övmeyi sevemem zaten yakışmazda...İnsanız,faniyiz ve geride bıraktıklarımız kadarızdır..Arkamdan çocuklarımı üzecek hatalar yada utanç verici izler bırakmamak adına ve kendi kişiliğimede sığmayan şeylerle asla uğraş vermem...Bir yudum sevgiyi çoğaltıp mutlu olanlardanım hepsi bu...
O güzel yüreğini kucaklıyorum...İnsan yanını çok sevdim canımsın...
Tüm şiir dostlarıma yorumlarrından dolayı teşekkür ediyorum...İyiki buradasınız,iyiki buradayım ve hep paylaşımdan yanayım...
Canım benim , yazında söylemiş olduğun çoğu şeye ben de katılıyorum ve sevginin insan ilişkisinde temel unsur olduğunu düşünüyorum ve bende içi dışı bir olan insanlar gurubuna girmekteyim yani senle hemen burda bir grup çalışması yapıp illegal bir şekilde örgütlenebiliriz ve bir gurup oluşturabiliriz :)))) Yalana asla tahammülü olmayanlardanım ve dürüstlüğü, sadeliği ve ne düşünüysan onu konuşmayı sevenlerdenim ben de ve en önemliside gülmeyi çok seviyorum ve bunun içindir ki senin sayfanı sıkça ziyaret ediyorum çünkü biliyorum ki sen de saymış olduğum ve senin de yazmış olduğun bir çok güzel özelliğin var ve bu özelliklerinden dolayı sana yorum yazmayı ve şiirlerini okumayı çok seviyorum ki senle bile farklı düşündüğümüz bazı noktalar olmasına rağmen .. Biz burda yani Avrupa'da çok kültürlülüğü savununlardanız ve benim oğlum böylesi etkinkliklerde buranın Kültür Bakanı ile konserler bile düzenledi ve hatta çok kültürlülük adına yapılan festivallerde de konserlere çıktı yani şunu demek istiyorum , insanlarımız birazcık geniş düşünebilseler şayet paylaşılacak şeyin para ya da kariyer değil de SEVGİ olması gerektiğini işte o zaman hep birlikte mutlu olacağız , bu çok zor ama önemli olan da zoru başarmak değil midir ?
Canım benim sanırım çok yazdım , şimdilik bu kadar ama ben yine gelebilirim sayfana , öpüyorum seni , mavilikler iyidir her daim :))) sevgilerimle canım , çok ama çok güzeldi yazın ....
Önce (_)0 kahveni vereyim :)
Bu samimiyetin için tebrik ediyorum.
Siteye girdiğimden beri dostluğunu esirgemediğin için de çok teşekkür ederim sana..
Keşke herşey istediğimiz gibi olsa.. Olamıyor çoğu kere..
İnsanın olduğu yerde;bahsettiğin huzur ,dostluk ,arkadaşlık vs.. olabildiği gibi, istenmeyen söylemler,istenmeyen atışmalar da olabiliyor işte..
Tek fark bunu bazıları -senin gibi- dillendiriyor, bazıları sadece içinden konuşuyor - benim gibi- ..
Teşekkürler tekrar..
sevgilerimle..
€nis tarafından 7/1/2008 12:57:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hepimiz birsürü şey yazıyoruz ama kaçımız yazdıklarımız kadarızdır..? Hiç birimiz mükemmel değiliz,olamayızda...Çünkü zaten şiir yazıyorsak duygu yoğunluğu yaşıyoruzdur,bazen agrasif,bazen duygusal,bazen sorgulayıcı,bazen kafa tutucu,biraz da uçuk kaçık:) olmamız son derece normâl bence...
--------------------------------------------------
kesinlikle sana katılıyorum .çok yerinde bir yazı. bende aynı rahatsızlıkları duyoyurum. şiir hatalı yazılabilir bence çok önemli değil.şiir düşünce yansıması değil mi? örnein bana ZERRE- şiir dostum bana yardımcı oluyor. fakat verdiğimiz mesaja karışmıyor. budur önemli olan.ona teşekkür borçluyum...
ellerine sağlık tam puan...
necva kıyak tarafından 7/1/2008 12:14:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tüm üyelerin kendini tanıtıcı yazılar yazmasını istemişimdir.
Ve yazan arkadaşlarıma da kendilerini tanıttıkları için çok teşekkür ediyorum tabi size de yazi ile bir parça daha olsun perdeyi aralayarak yaşam kimliğinizdeki suretinizi bir parça
daha gösterebilme cesaretini ortaya koyduğunuz için.
Şiirlerde şair hakkında küçük fikirler elde edilebilir tabi. Ama büyük bir bilgi almak çok zordur. Şiirler çoğu zaman bir platform
üzerinde bir kurgunun üzerine inşa edilir. Kurgudan yola
çıkarak kişi hakkında karar vermek zordur. Kartanelerini
görebiliyorsak bunu gölgelere borçluyuz. Bir bağlamda aydınlıkların içinde karanlık, karanlıkların içinde de her zaman bir avuç aydınlık vardır.
Ki sizi değerli şairim hep ışıltılı biri olarak hatırlayacağım
sevgilerimle