- 1271 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Leyl-i Efruz
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İçinde kopan fırtınaları bir türlü dile dökemeyen, anlaşılmamaktan korkan bir kız çocuğu bir gün hayatını değiştirecek şeyi keşfetti. Yazmak… Yazdıkça rahatladı, rahatladıkça yazdı. Harflerin gizeminin duyulmakta değil görülmekte saklandığını öğrendi. Konuşmaktan çok yazmayı sevdi. Hep kendine yazdı, hep kendisi okudu. Yalnızca hayallerinde saklıydı gönül heybesindekileri başka insanlara dağıtabilmek…
O kız çocuğu sürekli kafasında bir şeyler kurgulayarak yaşıyordu… Kendisi yaşamışçasına… Buna “empati” denildiğini öğrendi zamanla ve bu olguyu yüreğinde tüm şeffaflığıyla hissettiğini fark etti. Yazmanın sınırı yoktu onun için. Sadece şiire değildi sevdası… Hikaye, deneme, şiir… Duygularını ifade edebilmek, kendisine bir nevi terapide bulunmak için sınır koymaksızın yazıyordu…
Büyüdü o kız…
Aşkı da tattı, hayal kırıklığını da, özlemi de… Yüreğinde barındırdığı tüm çocuklar için gözyaşı döktü, gözyaşlarını silen tek şey, harflerdi… Savaşı lanetledi bazen, bazen zamanın ne kadar kısa olduğunu anımsattı kendisine… Sürekli gelişmeyi istedi, okudu, yazdı; yazdı, okudu… Herkesten gelen önerileri dikkatle dinledi, özellikle şiir yolculuğunda elinden tutanları hiçbir zaman unutmadı… Loş odasında, mum ışığında sadece kendisi için yazan biri iken, duygu ortaklığı kurduğu, gönülden gönüle giden yolda sevdiği, değer verdiği birçok dostu oldu, şiirce konuştular, şiirce anlaştılar ki bu en güzel iletişim yoluydu…
Ve sonunda hayali gerçek oldu…
Rüyasında her gece türlü senaryolarla gördüğü, bazen gerçekmiş gibi sıkı sıkıya tuttuğu, bırakmadığı, koynunda yatırdığı kitabına ulaştı…
Leyl-i Efruz, gözyaşları içinde geçen gecelerimin tek parıltısıdır. Varoluşumun, özlemlerimin, hüsranlarımın, acılarımın, mutluluklarımın anlam bulduğu, somutlaştığı tek gerçekliktir. O, harabemin ve kimi gecelerde üzerime gelen gölgelerin tek aydınlığıdır.
www.regulusyayinevi.com/ur…/leyl-i-efruz-seda-yukler/
YORUMLAR
Sanırım bu regulus yayın evi, bütün gençlerin önünü açacağa benziyor. Umarım gerisi de gelir...
Kitabınıza gelince, içeriğini tabi ki bilmiyorum; fakat buradaki yazınızdan da anlaşılacağı üzre kendisini çok iyi ifade etmiş ve okurken olmuş hissi yarattığını söyleyebilirim.
Kitabınız çok satar inşallah Seda Yükler ; )
sedaefruz
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve hassasiyetiniz için.
Saygılarımla...
Fırat Bal
Kitap çıkaramayanların önü açılıyor..
Hani bir çok büyük yazarım bir hikayesi vardır ya, bende çok zaman sonra, bak bizim zamanımızda da regulus vardı diyebileceğim - diyebileceğiz en azından :)
Tekrardan hayırlı olsun, önün açık olsun inşallah ; )
oy güzel öğretmenim
bir sevincim de bu olsun
Rabbim hayırlara vesile eylesin
güzel kalplerce okuyanı bol olsun
değil mi ki geldik gidiyoruz
bu dünyadan bir ben geçtiyi bu kadar güzel başka nasıl anlatılabilirdi ki
güzel kalbine selam olsun
sedaefruz
Var olun yüreğimde hep melek aklığıyla...
Bir şeyler olsun istedim, benden yarınıma kalacak, somut bir şey...
Rabbim utandırmasın inşallah...
Sevgimle...