- 621 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYIPLAR ÜLKESİNDE YAŞAMAK
Hep utandırıla utandırıla büyütülerek bugünlere gelmiştik abuk sabuk bir kültür bombardımanı bizi devamlı yerin dibine sokmayı başararak bulunduğumuz noktaya getirmişti saklanmıştı mesela bir çok şey,büyünce nasılsa öğrenir denilerek bir kenara itilmişti,hani halının altına süpürülen çöpler misali geleceğe ertelenmişti aslında yaşamın içinde doğrudan bizi ilgilendiren bir çok mevzu…hiç unutmam ekranlarda izlediğim bir filmde eğer bir öpüşme sahnesi varsa kanal hemen değiştirilirdi,gerekçesi ise ayıp ! olmasıydı ama silahlı çatışma içeren bir film kesinlikle değiştirilmezdi içinde bol bol kan,şiddet,vahşet olabilirdi asla sorun değildi ! yeterki öpüşen birileri olmasın bundan daha büyük felaket ! olabilir miydi açıkçası ben böyle bir ortamda büyüdüm öyle zannediyorum ki çok çok istisnai durumlar hariç hepimiz bu geri zekalı ve kökten kazınması gereken bir anlayışın egemenliğinde büyüdük,yıllar geçipte koca koca insanlar oluncada sevmeyi yada birbirimize tebessüm eden gözlerle bakmayı elbette öğrenemedik,çünkü şiddetin tohumları ta iliklerimize kadar işlemişti Savaşabilirdik,kafamızı gözümüzü kırabilirdik,gözlerimizden kin ve nefrette saçabilirdi ,hatta kan ve gözyaşı yaşantımızda eksik olmayacak şekilde her daim olabilirdi de ama ne olursa olsun sevgi kırıntısı içeren bir görüntüye maruz kalmamalıydık ! peki kalsak ne olacaktı ? mesela seri tecavüzcüler mi toplumda çoğalacaktı,ya da ne bileyim ahlak kavramı erezyona mı uğrayacaktı ? komik…gerçekten utanılası ve devre dışı edilmesi gereken bir anlayış ağını öyle güzel örmüştü ki kurbanlarının sayısı azımsanamayacak kadar çoktu,sonuç mu görmeyi istiyorsunuz ? buyrun…mesela herhangi bir adam kadının dudağına bir buse kondurmaktansa kafasına silah dayayabiliyordu,öpüşmekten çok belkide kadının yüzünü haritaya çevirmeyi daha ahlaki buluyordu ! yıllardır içten içe maruz kaldığı şiddet kültürü ona başka türlü hareket etme imkanını maalesef tanımıyordu,birileri hala “ayıp kardeşim ayıp” diye bağırararak bir tarafını yırtabilir,onlara cevabımdır…alın ayıbınızı münasip bir tarafınıza monte edin yeter ki bana ve benim gibilere bulaştırmayın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.