- 994 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
VAY UYANIKLAR VAY !
19 Ocak 2007 den başlayayım. Yani Hırant Dink’in öldürüldüğü tarihten…
Neler hissettim o gün?
İşin doğrusu bazı televizyonlarda zaman zaman boy gösterip yaptığı konuşmalardan pek de öyle sevdiğim bir insan değildi. Ta ki ‘’ Türk düşmanı demek, bana yapılacak en büyük hakarettir’’ diyinceye kadar. İşte bu sebeple olsa gerek onun ölümü ile ilgili resimleri gördüğümde içim bir acayip oldu.
Cadde ortasında yüzükoyun, upuzun yatıyordu. Üzerine bir kaç gazete parçası örtülmüştü ama o gazete parçaları Hırant Dink’in yırtık ayakkabılarını örtmediği için Türkiye çapında ünlü bir gazeteci olmasına rağmen, hatta dünya çapında bile tanınmış bir şahsiyet olmasına karşın yaşadığı yoksulluk gayet net bir şekilde göze çarpmaktaydı. Oysa eminim ki pek çoğumuzun zannettiği gibi ( Uzun bir süre ben de dahil) o gerçekten de Türk düşmanı olsaydı kesinlikle süper lüks bir hayatı olur, istese Oscar’a aday gösterilir, istese o da bir Orhan Pamuk gibi, Elif Şafak gibi milyonlarca doların içinde yüzebilirdi. Oysa Hırant Dink aynen çocukluk arkadaşım Varujan gibi yoksul bir insandı.
Evet…Hırant Dink’in ölümü ile ilgili resimleri gördüğümde aklıma ilk gelen şey, çocukluk arkadaşım Varujan oldu. O da Hırant Dink gibi bir Ermeniydi.
Varujan Mohakyan ile İstanbul’un Beykoz ilçesinde tanışmıştım. O ve ablası Seta doğma büyüme Beykozluydular.Anneleri Agavni Teyze nereliydi hiç bilmiyorum. Babaları yoktu. Geçimlerini kim sağlardı onu da bilmiyorum ama aramızda yaşar giderlerdi işte. Zaten tüm mahalle yoksul insanlar olduğu için onların yoksulluğu da kimsenin gözüne batmazdı.
On çeşmelerden Abraham Paşa Korusuna giden yolun üzerinde akşama kadar top koşturur dururduk. Paskalya da bizim bayramımızdı, Ramazan Bayramı da… Noel de bizim bayramımızdı, Kurban Bayramı da. Kilise de bizimdi, cami de…
Kısacası Hırant Dink öldürüldüğü gün ‘’ Orada yatan Varujan da olabilirdi’’ diye geçirdim içimden.İşin ilginci Ben 1954 doğumluyum, Hırant Dink de öyleymiş. Sanırım Varujan da 1954 doğumluydu. Yani Varujan eğer yaşıyorsa altmış bir yaşındadır. Hırant Dink yaşaydı o da ben gibi altmış bir yaşında olacaktı.
Uzattım biliyorum. Bu hüzünlü kısmı atlayıp ana mevzuya dönelim.
Ana mevzumuz ‘’ Hepimiz Ermeniyiz’’ meselesi…
Biliyorum bu mevzu kabak tadı verdi. O bakımdan da ben işin ‘’ Biz soykırım yapmadık’’ kısmına girmeyeceğim. En azından direkt duhul etmeyeceğim bu konuya.
Efendim görüldüğü gibi aslında bu memlekette herhangi biri ‘’ Hepimiz Ermeniyiz’’ diyecekse bu en başta ben olmam gerekiyor çünkü tam kendimizi bilmeye başladığımız dönemlerde Ermenilerle, Rumlarla haşır neşir, iç içe bir yaşamışlığımız, paylaştığımız ortak bir sürü anımız var. Arkadaşlıklarımız var ama ne benim Agavni Teyzenin elini öpüp paskalya çöreği yemem beni Ermeni yaptı ne de Varujan’ın annem Makbule’nin elini öpüp bayram şekeri ve harçlığı alması, hatta bizle birlikte teravih namazına gelmesi onu Müslüman ve saf kan Türk yaptı.
Peki ben bunca Ermeni ve Rumlarla iç içe yaşamışlığıma ve arkadaşlıklar kurmuşluğuma rağmen Hırant Dink öldürüldüğünde ‘’ Hepimiz Ermeniyiz’ demiyorum da hayatında bir tek Ermeni görmemiş on binlerce insan nasıl oluyor da bu memlekette on binlerce asker şehit , bir o kadar polis , öğretmen, sağlık görevlisi, din görevlisi, çoluk, çocuk katledilirken ‘’ Hepimiz Türk’üz olamazken nasıl oluyor da Hırant Dink’in katliyle birlikte hemen ‘’ Hepimiz Ermeniyiz olabiliyorlar? İşte buna taktım kafayı son günlerde. Eh azmin elinden ne kurtulmuş ki bu sorunun cevabı da kurtulsun.
Efendim, önce muhteremler muhteremi sayın papa hazretlerinden(!) başlayayım. Gerçi o ‘’ Hepimiz Ermeniyiz’’ demedi ama resmen Türkleri soykırımcı yaptı çıktı. Papayı anlamak zor değil. Anlaşılan Ermeni asıllı Kim Kardasian’ın o müthiş kalçaları bizim Papa-Razzi’yi fazla etkilemiş olmalı ki ‘’ Ulan ben şimdi Ermeni Soykırımından bahsedersem bu Kim Kardasian’ın hoşuna gider. Hatun gelip bana takdis olur. Ben de takdis makdis derken o kalçaları mıncıklarım biraz’’ diye düşünmüş olabilir. Dolayısıyla ben papa hazretlerini mazur görüyorum. İyi de mesela Sırrı Süreyya’ya ? Hani çok da tipsiz değil ama Kim Kardasianın tipi olduğunu da sanmıyorum doğrusu Ahmet Hakan da öyle. Yakışıklı çocuk aslında ama Kim Kardasian’ın narin teni o sakalları kabul etmez bence.
O halde? O halde bu sayıları on binlerden, hatta yüz binlerden çok daha fazla olan Ermenicilerin derdi nedir?
Tabii ki bu sorunun cevabı hazırdır: ‘’ İnsan sevgisi’’ Yerseniz elbette... Eğer öyle olsa şu yukarıdaki zerzevatı 1993 den bu yana bir kez olsun ( En azından içlerinden sadece bir tanesini) 5 Temmuzda Başbağlar Katliamı için bir iki kelime ederken resmetmek, yazdıkları bir kınama yazısını okumak mümkün olurdu. Yani efendim bu zerzevatın derdi insan sevgisi filan değil. Charlie Hebdo onlar nazarında insandır ama Ali Naci’nin kim olduğunu bile bilmezler. Düşünce ve kanaat özgürlüğü mü peki? Geçiniz efendim.
E peki bu güruhun alayı sıkmadığı ata ot verecek tipler olmadığına göre dertleri ne?
İşte bu sorunun cevabına geçmeden önce bir başka soruyu cevaplamamız gerekiyor: Tam yüz senedir Ermenilerin istediği şey nedir?
Ermenilerin 4 T si var:
1-Tanıtım,
2-Tanınma,
3-Tazminat
4-Toprak...
1-Terör yoluyla kendilerini tanıttılar ve tüm dünyanın dikkatini çektiler.
2- Pek çok devlet Ermeni Soykırımını tanıdı ama Ermenilerin asıl beklediği Türkiye’nin de tanıması. İşin doğrusu bu konuda da hayli mesafe kaydetmiş durumdalar. Devletin hükumet sözcüsü bile ‘’ Biz bilerek ve kasten bir soykırım yapmadık’’ Diyorsa artık ‘’ Evet biz bu soykırımı yaptık’’ demeye ramak kalmış demektir.
3- Dananın kuyruğunun koptuğu yer ( Buraya döneceğim)
4-Toprak konusu: Ermenicilerin umrunda olmayan konuların başında geliyor bu Ermenilere verilecek topraklar. Bu sitede bile açık açık ‘’ Doğu ve Güneydoğu Anadolu topraklarında Türkler yaşayacağına Ermeniler yaşasın daha iyi ‘’ Diyenler var.
Peki neden? Neden ‘’ Hepimiz Türk’üz değil de ‘’Hepimiz Ermeniyiz?’’
İşte bu sorunun cevabı 3. T de. Yani Türkiye’den talep edilen tazminatta yatıyor.
Bu tazminat ne kadar biliyor musunuz? Tam olarak 104.544.260.400 Dolar.
Sanırım anlamışsınızdır bazı uyanıkların niçin araya kaynak yapıp ‘’ Hepimiz Ermeniyiz’’ demelerinin sebebini. Yüz dört milyar beş yüz kırk dört milyon iki yüz altmış bin dört yüz lira..
Güzel para doğrusu. Her ‘’ Yahu ben de Ermeniyim’’ diyene verilir mi? Ya da bu para eninde sonunda tazminat olarak verilir mi orasını bilemiyorum ama bazılarını Ermeni yapmaya yetiyor demek ki.
Bu arada?
Selahattin Demirtaş, Sırrı Süreyya Önder, Sabahat Tuncel haydi neyse de yahu Ahmet Hakan sana yedirmezler be koçum. Boşu boşuna araya kaynak yapmaya çalışma.
YORUMLAR
Kıymetli hocam
Hakkını teslim etmek lazım hatun taş gibi ve bir içim su, yani insana ‘’Hepimiz Ermeniyiz ‘’ dedirtecek türden. Onun için bizimkilere kızmamak lazım gayet normaldir hepimiz Ermeniyiz demeleri .)))
Eh Papa’ya da hak vermek gerekir sonuçta papada biliyor, liderliğini yaptığı dinin yürürlükten kaldırıldığını gerçek olmayan boş ve yalan işlerle uğraştıklarını. Ama ‘’kardasian öyle mi? Hatun 90-60-90 vücut ölçülerine sahip yalan olmayan afet bir şey üstelikte gerçek.
Nihayetinde papada bir erkek,adamda hayal etmiştir. Ulan şu hatunu bir (soy)sam ya da şöyle karşımda bir (soy)unsa da kemiklerimiz (kırı)lana kadar güreşsek falan diye düşünürken oradan çağrışım yapıp birden aklına (soy kırı)m gelmiş ve 1915 olaylarını soykırım olarak yorumlamıştır.’Kim Kardasian için bir şey diyemem ama papa’nın biz Türkler için kötü bir niyeti olduğunu zannetmiyorum.))
Tebessüm ettiren güzel bir yazıydı kaleminize sağlık hocam
Bu arada yazılarınız çok seyrekleşti farkındasınız değil mi?
Saygı sevgilerimle
Kabak tadı verdi bu işler.
Ne zaman Türkiye'de rüzgarlar sert esmeye başlasa,
dışarda fırtınalar kopmaya başlıyor.
Eğer,
şu siyasi istikrar bozulur,
2000 öncesindeki saçma sapan koalisyonlara dönersek var ya,
yandı babam keten helva.
Görün o zaman dünyada kopacak velveleyi.
İçimizdeki Ermeniler, zil takıp oynarlar artık.