Aşk'ın Matematiği...-2-
Evet gelelim aşkın matematiğindeki durumlara:
Durum 1:
0+1= 1 ve yine 1+0=1
Durum analizi: Aşkın (0) mâşuka (1) yahut da maşukun (1) aşk’a (0) katılması sonucu ortada yine sadece mâşuk kalır... Mâşuk aşkın kendisine katılması ile artmaz yahut eksilmez. Mâşukta zaten aşk olmadan da aşk vardır. O kendine özgü vücudu, varlığı ile aşkı kendi bünyesinde zaten barındırmaktadır... Aşk (0), Mâşuk (1)’a katılmakla hiçlik belasından kurtulur ve varlığa erer... Hayatın ne demek olduğunu anlar... Aşk (0) için Mâşuk (1) yoksa aşk, yoktur ve yokluktur... Aşk (0) ancak mâşuk (1) ile manidar ve değer sahibidir...
Durum 2:
0-1=-1 ve 1-0=1
Durum analizi: Aşk (0) mâşuktan (1) çıkarsa mâşuk (1) için bir olumsuzluk tablosu karşımıza çıkar... Bu sadece aşk (0)ın kendisinden ayrılmasının vermiş olduğu üzüntünün sebeb olduğu bir tablodur... Yoksa mâşuk yine maşuktur ve onda daima aşk vardır... Önüne çekilen bir çizgi ile kendi izzet ve şerefini yitirmez belki sadece aşk (0) kendisinden ayrılıp tekrar hiçlik vasisine yuvarlandığı için üzülür incinir ve kendisini mutsuz, olumsuz, negatif hisseder....
Mâşuk (1) aşk (0)’tan çıkarsa yine mâşuk (1) kalır... Dediğimiz gibi mâşuk(1) kendine münhasır özel zatında aşkı daima taşır... Bu yüzden aşk (0)’tan düşmekle, çıkarılmakla yahut aşk (0)’ın kendisinden çıkarılması ile maşuk için aşk yok olmaz... Her kim ve ne kendini maşuk (1)’tan ayrı görmeyi düşünür ve arzu ederse o kendine yapar yapacağını... Mâşuk (1)’un dışında varlık denen bir kavram yoktur.. Varlık Mâşuk (1)’tur... Yokluk ise O`nsuzluk...
Durum 3:
(0).(1)= 0 ve (1).(0)=0
Durum analizi: Aşk (0)’ın mâşuk (1) ile yahut mâşuk (1)’un aşk (0) ile çarpılması neticesinde sonuç aşk (0) çıkar... Maşuk (1) hiçbir hal ve durumda yokluk ve hiçlik gibi noksanlıklar ile hemhal değildir. Çünkü maşuk (1) her türlü acziyetten münezzehtir. Aşk (0)’ın maşuk (1) ile yahut maşuk (1)’un aşk (0) ile çarpılması durumu bu yönü itibari ile Maşuk (1)’u pek etkilemez. Onu enterese etmez. Bu çarpma durumundan aşk (0)’ın çıkarması gereken ders şu olsa gerekir: Aşk (0) hiçbir şekilde Maşuk (1) ile (Maşuk -1- tarafından) çarpılma durumunu arzu etmemeli ve bu durumdan şiddetle kaçınmalıdır. Hatta ısrar edilirse ’aşkın matematiği’ndeki bu durumu inkar etmeli: "Ben bunu kabul etmiyorum. Böyle bir durum saçma ve acaiptir" deyip işin içinden sıyrılma yolunu bakmalıdır. Aşk (0) baktı ki ille de ısrar ediliyor, mutlaka ya Maşuk (1)’u çarpman (ki bu işlem aşk (0)’ın haddine değildir) yahut da Maşuk (1) tarafından çarpılman lazım deniyor, bu noktada aşk (0)’a tek bir çare kalmakta hiç arkasına bile bakmadan kaçmak ve o mahali terk etmek. Çünkü bu çarpılma sonucu ortaya çıkan durum aşk (0) için yine hiçlik, yine yokluktur.
Durum 4:
(0)/(1)=0 ve (1)/(0)= Tanımsız
Durum Analizi: Aşk (0) maşuk (1)’a bölünme durumundan da şiddetle sakınmalıdır... Ki bu şekilde aşk (0) kendini yokluk ve hiçlik vadisine yuvarlanmaktan muhafaza etsin. Aşk (0) hiç değilse bu bölme durumundan uzak durarak en azından, kendi hiçlik halindeki bütünlüğünü korumalı, maşuk (1)’a bölünerek zelil ve perişan olmaktansa, hiçlikteki bütünlüğü tercih etmelidir. Çünkü bu, aşk (0) için daha iyidir. Maşuk (1)’a bölünmek aşk (0) için hoş bir durum, hoş bir sonuç değildir. Aşk, (0) olsada bir bütündür. Bu bütünlüğün bölünmesi demek onun kendine müşahhas durumunu, kendine özgü halini değersizleştirir. Dediğimiz gibi o kendi haddi zatında kıymetlidir. Onu topyekün kıymetsiz kılacak durum onun maşuk (1)’a bölünmesidir. Aşk (0) bölünme götürmez. Aşk (0) bunu kaldırmaz, kaldıramaz.
Maşuk (1)’un aşk (0)’a bölünme durumu ise aşkın matematiğinin en güzel konusudur. Çünkü bu bölünmenin izahı, açıklaması yoktur. Bu durum acaip bir hadisedir. Maşuk (1)’un aşk (0)’a bölünmesi durumunda ortaya bir sonuç (rakamsal bir değer) çıkmasada bu bölünme sebebi ile zuhur eden sonuçsuzluk hali hakkında bir kitap dolusu kelam edilebilir. Şöyle ki; evladını şefkatle emziren annelerin, sevdiği için dağlar delen ferhadların mensubu olduğu alemi insde ve yavrularına büyük bir hassasiyet ile düşkünlük gösteren binlerce hayvanın bulunduğu alemi hayvanatta ve daha başka binlerce alemde görülen müthiş sevgi halleri, maşuk (1)’un aşk (0)’a bölünmesi durumunun tam olarak açıklanamayan ve bilinemeyen sonuçlarındandır...
Durumlar ve analizleri böyle idi...
Şimdi denebilir ki iyi ama efendim bu nasıl bir iş benim aklım almadı... İyi ya zaten aşkı akıl idrak edemez... Aşkın matematiğinide... O bütün halleri ile akıl ötesidir...
Bu arada 0=1 (Aşk=Mâşuk)’dir ya neyse bu konuya şimdilik girmeyelim...
Muhabbetle kalın...
(1) olan sizi âşık ve sâdık kılsın...
Vesselam...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.