Bir Çalan Bir daha Çalar
’Onursuz olmadım hiç
Ama senin vereceğin onurla
Onur duyacağım
Onurumdan...’
************************************** Sayın şair dost;ne güzel yazmışsınız.
Dünya ahiret zilletin nedeni,insanlık onurunu gözetmemektir.İnsan hakk’ın halifesi (yerine bakan,yetkisahibi) olduğunu unutur,onca ulviyeti (yüceliği)terk ederek süfliyata (aşağılık işler)itibar ederse, nefsiyle beraber bölünmez bir bütün olan ruhunu da onca kutsallığa ramen aşağıladığı için,çirkinliklerden münezzeh olan evrensel katında cezaya muhatap olur.
Süfliyata ucundan kıyısından dokunmadan yaşamak mümkün değildir.Bununla beraber kutsiyeti üstün tutarak veye en azından dengeli giderek insan olmayı sürdürmemizi ister. Bütün ilahi(Vahye dayalı) dinler,istisnasız aynı değerleri öne çıkarır.Bu muazzam evrensel düzenin dünya hayatı ile sınırlı olamayacağını vahyin ışığında keşfedip,ebedi hayata hazırlanmamızı önerir.Gelecekte sınırsız mekan ve imkanlarla cennetlerin alasına ulaşmamızı,Allah’ın büyüklüğünün,nimetlerinin sınırsızlığının farkına varmamızı sağlamak ister.
Hiç olmazsa sıratı mustakim (orta yol) de olun, der.eEn üste çıkma çabanız yoksa hiç olmazsa cehenneme düşmemelisiniz öğüdünü verir.Nefislerinize zulmetmeyin tenbihi yapar.
Bununla bereber ulviyette ilerleyenlerinizi dostlarımızdan olarak kaydedeceğiz, diyerek sürekli yücelikleri önerir.Adaletin gereği olarak, süfliyata yönelenlerin hem burada hem ahirette mutlaka bedel ödeyecklerini de kesin bir dille ihbar eder.
İnsanın başının tacı yaptığı,hayatını vakfettiği eşinden onurunu korumasını istemesi kadar doğal ne olabilir ki.
Biliriz ki ’Karı koca birbirini cennete sokar,Karı koca birbirni cehenneme sokar.’
Gel gör ki istemek başka,
almak başkadır.
İstemek yeter mi?
’Dikkat et haksızlık ediyorsun,
bende olmayanı istiyorsun’
Bu beytim de bir sevdiğimi şiirsel ifade ile unutmamak üzere uyarmıştım.
Birşey istediğiniz kişide, istediğiniz nesnenin veya kapasitenin olup olmadığını tesbit etmiş olmak, hayal kırıklıklarınızı başından önler.
Bir fransız ata sözü aklıma düştü.
’Bir çalan bir daha çalar.’
İnsanların ve tarihin öncesi, geleceğinin ipuçlarını verir.Bizde de aynı manayı çağrıştıran birçok atasözü vardır.’İnsan yedisinde neyse,yetmişinde de odur.’ ve ya ’Huylu huyundan vazgeçmez’ gibi niceleri.’Huylu huyundan vazgeçmez’ diyerek karakterimizle ilgili yanlarımızı kasteder.
Umarım onurlular onurlulara,
onursuzlar onursuzlara el vermeye devam eder.
Adalet yerini bulur.
’De ki; iyi kadınlar iyi erkeklere,kötü kadınlar kötü erkekleredir.’
mealindeki geniş ayetin farkında olarak yaşarız.
Başarılı bir şiirdi.
Tebriklerimle.