- 794 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Magandalık Genlerimizi Aldıralım.
Bu pazar sabahı,davul gürültüleri ile uyandık!Neler oluyor,demeye fırsat kalmadan zurna seslerini de duyunca,olay anlaşıldı.
Bulunduğum semt,İzmir’in varoşu sayılabilecek biryer.Çiğli.
Küçük ve geri kalmış semtlerde böyle ananevi gelenek ve görenekler biraz modernize edilerekten hala ayakta tutulmaya çalışılıyor.
Sağımda ki komşunun oğlu biran önce okulların tatilinden fırsat,sünnet olup,çoluk çocuk geç kalmadan yazlıkta ki çadırlarına kaçma telaşındalar.
Solumda ki komşum da,Allah kimseye göstermesin,akciğer kanserinin son aşamasında acılar içinde kıvranıyor,yakınları başında bekliyorlar.
İkisi de komşum.Biz rahatsız olmasın diye,müzik bile dinlemiyoruz.Ama diğer komşum,bu pazar sabahı kulağımızın dibinde,davul zurna çalıyor!
Artık insanları tanımakta zorluk çekiyorum.Hani bir söz var anonim olan,"İnsanları tanıdıkça,hayvanları daha çok seviyorum."diyen.Şimdi bu sözü daha çok düşünmeye başladım.
Konum itibariyle Çiğli,İzmir’in kuzeyinde bulunuyor.Yani Karşıyaka ve Menemen deltası arasında geniş bir alana yayılmaktadır.Organize Sanayi Bölgesi Türkiye’nin en büyük sanayi bölgesidir.2.jet Anaüssü Çiğli’ye ayrı bir değer katmaktadır.Ama bunlardan daha önemlisi,Dünya da sayılı yabani kuş türünü barındıran Sasalı Kuş Cenneti de Çiğli sınırları içindedir.
Çiğli 2.Jet Anaüssü Komutanlığı almış olduğu bir kararla,Kuş Cennetinde ki hayvanların rahatsız olmamaları için,uçuş rotalarını değiştirmişlerdir.Çok duyarlı bir davranış örneği.Yetkililerini yürekten kutlarım.
Biliyorsunuz,yaz ayları yavruların yumurtadan çıkma ve olgunluk devresine girmeleri demektir.Flamingoların en fazla yaşadığı bu bölgede yapılan en ufak bir gürültü de,yuvada ki yavruların,ayakları ve kanatları kırılabildiği bilinen bir gerçektir.
Kuş Cennetiyle birlikte anılan Sasalı Beldesi küçük bir yerleşim bölgesidir.Ama kuş Cennetini ziyarete gelenlerden nasiplenirler ve bu sayede ismini tüm Dünya’ya duyurabilmektedirler.
Ancak tüm Anadolu da olduğu gibi,hasat yaklaştıkça düğünler artmaktadır burada da.Düğün merasimlerinde her ne hikmetse,havai fişek görüntüleri moda oldu.Hem sesli,hem de görüntülü bu şölen,bazıları için işkenceye dönüştürülmektedir.
Nasıl ki,milli takım kutlamalarından sonra,magandaların silahlarını susturmak için veryansın eden basın ve Devlet Erkanı,aynı duyarlılığı bu kez,Yabani Hayvan Hayatını korumak için verseler fena mı olur!
Bence İzmir Valiliği kesinlikle Çiğli,Sasalı,Tuzçullu,Süzbeyli,Seyrek,Ulukent Beldelerinde ve İlçelerinde Havai Fişek kullanımını yasaklamalıdır.
İzmir Kuşcenneti sahip olduğu doğal ve kültürel zenginlikleri nedeniyle doğal ve arkeolojik SİT ALANI, Yaban Hayatı Koruma Sahası ve Uluslar arası Koruma Statüsü olan RAMSAR alanı ilan edilmiştir. (Alıntı-İzmir Valiliği web sitesindendir.)
Lütfen Çevremize karşı duyarlı olalım.Biz eğlenirken,bizim sevinçlerimiz,başkalarının üzüntüsü olmasın. Magandalık genlerimizi aldıralım .Sakin ve duyarlı bir toplum olma yolma yolunda hızla ilerleyelim.Çocuklarımıza,yaşanılası bir çevre emanet edelim.
ruyabahcesi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.