- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Baş MeLek ve Dünya
III sahne
Perde açılır
Baş melek artık son görevi yerine getirmiş, dünyaya, insanlar arasına insan olarak geri dönmüştür.
Baş meleğin adı İsmaildir, bu adı ona ossurfil vermiştir, ossurfil ismailin babasıdır ve dünyanın sonunda (bir sonu varsa) büyük bir gürültüyle ona ossurması emredilmiştir.
Baş melek İsmail insanlar arasında, insanca yaşamaya çalışmaktadır. Bu onun biricik arzusudur.
Babası ossurfil yıllar önce ona söylediği gibi eğer bir gün dünyaya dönersen senden istediğim oğul; insanlara insanca davranman ve dünya hayatını umursaman, hak yemeden, kimseye zarar vermeden, sevdiklerinle, huzur içinde yaşamanı diliyorum, sözlerini bitirdikten sonra esenlikler diliyorum dedi.
İsmail sokakta, kalabalıklar arasında yürüyor.
Bu ne kargaşa böyle, bu ne kalabalık, aman tanrım, insanlar sanki üzerime üzerime geliyorlar, bu kadar insan böyle hızla nereye gidiyor.
Su içmeye dedi; insanlardan birisi, saçı sakalı birbirine karışmış, paspal giyimli, eli bastonlu, gözlerinde gözlük olan bir adam, hepsi su içmeye gidiyorlar, lakin çeşmenin nerede olduğunu bilmiyorlar.
İsmail; şaşkınlıkla su içmeye mi dedi, su her yerde nasıl olabilir di ki hepsi birden su içmeye gitsin.
Paspal adam: onlar su içmeye gidiyorlar ama sen ne bok yediğini bile bilmiyorsun, onlar senden daha şanslı, en azından ne yaptıklarını biliyorlar, ama sen ne halt ettiğinin farkında değilsin, çekil önümden be adam yarım saattir önümde heykel gibi ne dikiliyorsun.
İsmail o anda yanlış bir yerde durduğunun farkına vardı, adamın yürüdüğü yol üzerinde duruyor, hiçbir şey de yapmıyordu, bu yüzden paspal adam çok sinirlenmiş, ismaili azarlamıştı.
Hızlı adımlarla insanlar arasından uzaklaşıp doğru tenha bir yere gitmeye karar verdi.
Düşünmek istiyordu. Dünya çok zor bir yerdi. İnsanların ömrü hayatı çalışmakla, evine ekmek götürmekle, sevdiklerini mutlu etmekle geçiyordu ve sonun da hep aynı sonla bitiyordu, filmin sonunda hiç kimse gülmüyordu, aksine herkes ağlıyordu.
Neden geldim ki sanki bu dünyaya diye söylenmeye başladı İsmail, ama derhal babası ossurfilin söylediklerini hatırladı, dünyada iyi bir insan olarak zaman geçirmenin yollarını bulmalıydı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.