- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞARLO'NUN DRAMI
Amerika’da Makkartizm kol geziyordu. Charlie Chaplin 1952 yılında,Sahne ışıkları adlı filmini Londra’da dünya kamuoyuna sunmak istedi. Ancak Amerika’ya bir daha dönmemek üzere pasaport verilebileceği söylendi kendisine. Chaplin İsviçre’ye gitti ve oraya yerleşti.Yanında eşi Nobel ödüllü yazar Eugene O’Neil’in kızı Oanna vardı.Kendisinden 36 yaş küçük bu eşinden 8 çocuğuyla birlikte sonradan müze olan malikanesinde yaşarken 1977 yılının Noel günü yani 25 Aralık’ta öldü. Eşi polise başvurup cenazesine aile yakınları dışındakilerin katılmasını önleyip, Chaplin’i evlerine çok yakın olan köy mezarlığına defnettirdi.
Chaplin’in sıkıntılı geçen hayatının adeta devamı gibi huzurunu mezarında da bulamamıştı.1978’in Mart ayı başlarında, köy halkı mezarının boş, cesedin de tabutuyla birlikte alındığını görünce şoke olmuştu. Çok geçmeden eşi Oanna’ya gelen bir telefon, bu esrarı çözecekti. Chaplin’in cesedinin geri verilmesi için, 650 bin ABD Dolarına denk gelecek bir miktarda İsviçre Frangı isteniyordu.
Oanna Chaplin, cevap olarak’O benim yüreğimde’ deyip istenen parayı vermeyi reddetti. Polisin haberdar olması sonucu, telefon dinlemeye,civardaki bütün telefon kulübeleri de izlemeye alındı.Sonunda nebbaşlar yakalandı.
Birisi Polonya diğeri de, Bulgaristan göçmeni iki otomobil tamircisi arkadaş,dört yıldır işsiz oldukları için bu işe kalkıştıklarını söylediler. Tabutu da civardaki bir mısır tarlasına gömmüşlerdi.Tabut bir kez daha ait olduğu mezara gömüldü. Chaplin, sevenlerinin deyişiyle, bu kez gerçekten de, geç de olsa huzuru bulmuştu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.