- 1277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EGEMENLİK HAFTASI AŞIKLAR , ŞAİRLER BULUŞMASI
Remziye ÇELİK Kaleminden
Tarihe not düşmek adına günü belirtiyorum 1.si Düzenlenen 22 Nisan 2015 Çarşamba Günü , saat 19:00 da , Osmaniye İli , Hasan Beyli İlçe Kaymakamlığınca EGEMENLİK HAFTASI AŞIKLAR , ŞAİRLER BULUŞMASI ŞÖLENİNE
Büyük bir ilgi vardı.
Etkinlik öncesi büyük hazırlıklar günler öncesinden başlatılmıştı.
Konukların kalacakları öğretmen evi gezi için minibüsler hazırda bekliyorlardı.
Önceden gelen Şair ve Ozanları Öğretmen evinde karşılayan Şair İbrahim Özdemir ,
Osmaniye ve Hasan Beyli de biz gelene kadar gezinti turuna çıkarmış.
Şair olarak Mersin-den davet edilen Ben Remziye ÇELİK,
Şair Yazar Gazi Binbaşımız Faruk Gökbulut ,
Misafir olarak katılan Oğlum Şahin Çelik, Mersinden saat 15.30 çıkmak zorunda kaldığımız için akşam saat 17.30 da arkadaşlara katıldık.
Seyahat ettiğimiz süre içinde defalarca telefonla bizi arayan İbrahim bey, sağlıklı bilgiler almak için iletişim halindeydi.
Güler yüzüyle bizleri karşılayan Şair İbrahim Özdemir,
Hasan Beylinin o soğuk havasını bastırmıştı.
Sanki yıllar öncesinden aynı ekmeği paylaşmış gibiydik.
Şairler ve Ozanlar ile bir kaç dakika ayak üstü sohbetten sonra
hazırda bekleyen minibüsler ile Antep sınırının yanı başında Gökçe Dağı zirvesinde Rüzgar Santrallerini ve Osmaniye’nin tanıtımını yaptı.
Rüzgar Gülleri altında doğanın muhteşem manzarası eşliğinde resimler çekildik.
Hasan Beyli İlçe Kaymakamı Hakan Gönen Beyefendi sürekli iletişim kurarak ev sahipliği ile bizleri şaşırttı.
Resimler çekildikten sonra bizler adına organize edilen,
muhteşem manzaralı Hasan Beyli Alman Pınarında Kaymakam Hakan Gönen Bey bizleri bekliyordu. Alman Pınarına geldiğimizde samimi karşılama bizleri mutlu etti.
Kaymakam Beyi Alman Pınarı ile ilgili bilgiler verdi.
Önceden hazırlattığı közde balık nefisti sadece menüde balık değildi,
oğlum balık yerine Adana kebabını tercih etti.
En çok dikkatimizi çeken Kaymakam Beyin samimi ,içten bizlerden biri gibi davranarak yeri geldi bardağımıza şalgamı mızı doldurdu ,yeri geldi masada eksik olanların siparişini dahi verdi.
Masada bir yandan yemek yerken bir yandan da bizler kaynaşırken resimler çekildi.
Saatler su gibi akıp gidiyordu yemekler yendi. Artık etkinliğin olduğu adrese doğru gitmek için araçlarda yerimizi aldık.
Yol boyunca aşıklarımız, şairlerimiz, şarkılar, türküler eşliğinde şölen yerine geldik.
Büyük bir heyecan ile bizleri bekleyen Hasan beyli halkı ilk kez yaşayacağı şölen için ilgileri büyüktü.
Öncelik ile Hasan Beyli ilçesinin
yöresel ve geleneksel giyecekleri, içecekleri, el örgüleri, pamuk elleri öpülesi ninelerimizin ,elleri kınalı gelinlik kızlarımızın, analarımızın göz nuru alın teri birinden güzel hazırlanmış. Kermes görmeye değerdi.
Diğer yandan korlanmış ateşin üzerine pişen köfteler,
Gavur Dağının rüzgarıyla buluşunca ortalığı kaplayan kokusunu tahmin edebilirsiniz.
Artık saatler sabırsızlıktan o anı iple çekiyor,
Hasan beyliler Okulun Spor salonunda hazırda bekliyorlardı.
Protokolde bulunanlar;
Hasan beyli Kaymakamı Hakan Gönen
Hasan beyli Belediye Başkanı
Hasan beyli İlcesi Garnizon komutanı
Hasan beyli İlcesi Emniyet Müdürü
Hasan beyli İlcesi Milli eğitim Müdürü
Ve il seviyesinde bürokratlar yerlerini almışlardı.
Ortam o kadar samimi ve sıcaktı ki Şairler, Aşıklar isteyen istediği yere oturdular.
Önce Saygı duruşu sonra da İstiklal Marşımız okundu.
Bir fahri KÜLTÜR ELÇİSİ olan bir çok televizyon kanallarında
Türkiye ve Avrupa’da Osmaniye’yi tanıtan İbrahim Özdemir,
Türkiye’nin değişik il ve ilçeleri ile Avrupa’da katıldığı programlarda Osmaniye’nin ‘Kültür Elçiliğini görev olarak üstlenmiş ...
Gecenin sunumunu öğretmenlikten emekli olan Halk Şairi İbrahim Özdemir yaptı.
Salon doldu taştı konukların bir bölümü ayakta kaldı.
Bir bölümü salonda yer olmadığı için dışarıdan dinlemeye çalıştı.
Açılışı aşıklarımız bağlamalarının telini ağlatarak uzun hava ile başladılar.
Bir kaç türküden sonra iki şair arkadaşımız şiirlerini okudu.
Ardından aşıklarımızın atışması salonu kahkahaya boğdu.
Şair Zahide hanımın aşıklar ile birlikte Merik şarkısı bizleri hüzünlendirdi .
Benim okuduğum yaşanmış bir aşk hikayesi olan aşk şiirimden önce İbrahim Özdemir hocamız ile mikrofonda karşılıklı atışmamız yüzlerde tebessüm bıraktı.
Sahneye davet edilirken adımın okunması kırk yıllık as solist gibi sahneye davet edilmem o günün sıcaklığının kanıtıydı.
Cennetim Mersin’imden Heybeme doldurduğum sevgiler selamlar bir kaç latife sözden sonra 23 nisan kutlaması sözlerimde alkışlar zirveye tırmandı.
Duygu yüklü okuduğum şiir ile yürekler sesime kenetlendi.
Araya alınan sazlar sözler aşıklar ozanlarımızın seslendiği şarkılar damak tadında idi.
Şiirler şarkılar bir birini kovaladı durdu.
Hoşuma giden açıkçası bayıldım desem yalan olmaz dediğim Şair Özdemir hocamızın şivesi Sanatçı Özay Gönlüm gözlerimin önünde canlandı.
Helede okuduğunu şiir bizleri mest etti.
Benim boğazımı düğümleyen işte o an Gazi Binbaşımız Faruk Gökbulut’un saygı ile selam vermesi .
Konuşması neredeyse gözlerinin yatağını yırtaca mış gibi
göz pınarlarını körükleyen vatan aşkı ile yaptığı kısa konuşması
sesinin titrediğini hepimiz hissettik. Okuduğu şiiri alkışların kopmasına neden oldu.
Nede olsa o bir askerdi boğazında düğümlenen yaşları ikinci şiir serinletti.
Kapanışı aşıklarımız neşeli türküler ile son yarım saatini koşturdu.
Program sonunda,
Kaymakam ve protokolde bulunan üst düzey yetkililer.
Şairler ve Ozanlar sahneye alınarak,
Kaymakam Hasan Gönen-in teşekkür konuşmasında,
Fahri Gönüllü olarak bu geceye emek veren Organize eden Şair İbrahim Özdemir’e, Aşıklara ,Ozanlar ve Şairlere
Plaket yerine genç kızların sac tellerinden dokunan eşsiz el dokumasını
Münevver Düver, Zahide Eskici ,Faruk Gökbulut , Halil Özdemir ,Murat Kozanoğlu, Rıza Çiftci, İhsan Öksüz ,Tahir Erdoğdu ,İbrahim Özdemir ve Remziye Çelik’e el dokumalar hediye edildi,
O gün ardı ardına neredeyse yüzlerce resimler çekildi .
Kahramanmaraş Belediyesinin gönderdiği,
Kültür tanıtıp paketinde bulunan kitaplar içlerinden bir tanesi Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu kitabı dikkatimi çekti.
Ev sahipliği yapan yemeğe eşlik eden Sayın Kaymakam Hakan Gönen Beyefendiye,
Protokolde bulunan üst düzey yetkililere,
Fahri Gönüllü olarak bu geceye emek veren ,organize eden
Şair İbrahim Özdemir ve Hasan Beyli halkına,
sahne arkası emek veren tüm emeği geçenlere teşekkür eder saygılarımı sunarım...Remziye ÇELİK
Not bu ilk kez yazdığım bir yazıdır saygılar...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.