- 967 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
VAR OLMA AMACIMIZ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Varsayımların ve tüm edinimlerin ötesinde bir yolculuk her birimize tahsis edilmiş o tek kişilik koltukta ve yanımızda ya da uzağımızda kim varsa eşlik etmese bile sığdırdığımız yüreklerimize.
Eşkâlleri de önemsiz vasıfları da.
Belli belirsiz gülümseriz zaman zaman. Bazen hüzün bulutları dönenir durur başımızda kâh efkâra esir düşmüş kâh sevincin kıyısında yüzmekten kendimizi alıkoyamadığımız.
Duyguların seyri de mevsimler gibi bağımsız ama asla yeknesak değil.
İnsanların nail olduğu tüm ayrımlar, tüm öngörüler ve ortak noktalarımız bazen de bir o kadar yadırganası kâh muhalif kâh ortak.
Bağımsız kişiliklerin bağımlı olduğu duygu ve düşünce iklimleri geçişi an be an değişken fazlasıyla göreceli alabildiğine etken kimi zaman edilgen izdüşümü ile anlamdan yoksun ve tutarsız.
Ne kadar kayıp verirsek verelim ve ne kadar yargılanırsak yargılanalım mümkün mü uzağında durmak hayatın. Her ne kadar sığınsak da kabuğumuza eninde sonunda başımızı soktuğumuz kumdan çıkarıp merakla bekleriz bir elin ruha temasını ister izafi ister alabildiğine net ve yalın olsun. Bu da içimizdeki umut dağının nasıl da engin ve ulu olduğunun somut bir göstergesi değil mi.
Sevi dilinin o kamaştırıcı parlaklığı bir adım ötede nefret ve ihtiras rüzgârları esse de ve kaçındığımız tüm olumsuzluklar aniden yakalanma ihtimalini göz ardı edip yine ve yeniden kavuştuğumuz en azından arzusuyla yanıp tutuştuğumuz vazgeçilmezlerimiz.
Mahiyeti ve uzantısı asil bir yolun yolcuları bizler.
Sakil ve sefil gönüllerin enginlerindeki sevgi bulutları.
Var olma amacımız kısaca. Kısaca duyumsamak alabildiğine ve mümkün mertebe. Ne yadsınası ne de sıra dışı sadece olması gereken ve bize dair tüm o yoksunluğa rağmen. Tüm kırgınlığına rağmen gönlün ve tüm tutarsızlığına rağmen döngünün. Bir saniye sonrası bile kaderin açılımında gizli iken bizi kucaklayan İlahi Güç her daim ve her boyutta üstelik ansız, mekânsız ve boyutsuz bir gücün himayesi sarıp sarmalarken aciz benliklerimizi.
Bir düş ötesi hayallerin bir uzantısı ve sonunu tahayyül dahi edemezken.
Başı da sonu sonsuzlukla anlamlandırılan ve evrenin tek sahibi ve her birimizi yörüngede tutan farkında olsak da olmasak da ama er geç vakıf olacağımız tek gerçek. Zamandan kopuk benlikler, mekânın çok ötesinde ve cennet bahçelerinin gölgesi vurmuşken hayallerimize en azından kavuşmak adına ve yeniden başlamak her ölüm ertesi ki bizler son diye nitelendirirken sunumu yeni bir âlemin…
Nazenin kalpler, naif bir döngü kıymet bilmez bir güruhun tahayyül dahi edemeyeceği bir ritim, bir büyü kısaca bir mucize akıllara zarar belki de ortak ve düzenli bir kalp atışı evrenin kesişme noktası eş güdümlü bir seyirle izini sürdüğümüz kaybolma ihtimalini çoktan göz ardı etmişken.
Duymak o ahenkli ses uyumunu. Ne bizlerin dili ve bilgisi yeter anlamaya ne de diğer lisanlar. Sadece evrenin ortak lisanı tüm orkestra üyelerinin buluştuğu tek makam: Evrenin, ömrün ve sevi yetisinin kaynaştırdığı ve tüm âleme yayılmış, yüreklerin tozunu ve efkârını dağıtan. Yedi notanın haricinde sadece İlahi Gücün vakıf olduğu ve gönül gözümüzle vakıf olacağımız o eşsiz beste. Yaratan, kollayan ve her şeye kadir tek güç. Her şeyden bağımsız ve sonsuz ve muktedir iken kâinattaki her bir zerreye, her bir bileşkeye ve her bir canlıya…
Ferasetine, zekâsına ve edebine hayranlık duyduğumuz tüm güzelliklerin de ötesinde.
İlahi Aşk ummanına akan o nehir bir gün nail olacağımız ve hidayete ereceğimiz…
Hakikati keşfetmekse aslolan sadece O’nunla.
Manevi yolculuğun neferleri ve kurulan gönül bağı aşk ile ve aşk için.
İstediği kadar sefahat ve düşmüşlük alsın başını ve kapansın kapılar. Ya karamsarlık ya da kesilen ümitler. Alabildiğine olumsuzluk sarsın dört bir yanımızı. Ne gam…
Yeni ümitler ve yeni kapılar sadece O’nun hükmünde ve O’nun boyunduruğunda ümide dair ve görme şansına nail olacağımız cennet bahçeleri.
Din, maneviyat mademki bizlerin en bariz duygusal gereksinimi kaçış noktamız olsun varacağımız son nokta olsun her daim tek yoldaşımız ve tek destekleyicimiz tüm beşeri gereksinimlerin ötesinde ve temelinde yatan. Kaderin ve o saklı amacın ellerinde ne varsa bizi bekleyen vakıf olacağımız ne varsa ruhumuzu, benliğimizi sarıp sarmalayan ve doyuran.
İslam aleminin ve değerli dostlarımın kandili mübarek olsun.
YORUMLAR
YÜREĞİNE SAĞLIK CANIM ABLAM
YİNE HARİKASIN..
DEVAM EDECEĞİM YORUMLAMAYA ... =)
Gülüm Çamlısoy
Ne zaman dilersen...
Var ol.
sevgilerimle...
<3
Güne düşen yüreği, emeği ve kalemi içten kutluyorum.
Ana sayfa da isminize rastlayınca işte dedim sayın "ÇAMLISOY" yıldız gibi parlıyor bir kez daha.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Geçmiş kandiliniz mübarek olsun.
Saygı ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Çok ama çok teşekkür ederim. Ne güzel mutluluğuma sizlerin de iştirak etmesi. Sizlerin varlığı en büyük destekçim hem de ilk günden beri. Bunun için sonsuz şükranlarımı da sunuyorum .
Var olun. İnşallah hep birlikte nice kandillere ve nice güzel yarınlara erişiriz hep beraber ve tek yürek ki maneviyatın güzelliği işte tam da bu noktada.
eksik olmayın efendim.
Saygı ve selamlarımla...
Sağlıcakla kalın.
Yaratılış amacımız... Düşününce insan ne çok şeyi sorgulayıp ne çok şeyi irkilerek irdeliyor ve ne çok şey için zamanım var derken aslın da Hak'kın bildiği ama bizim bilmediğim malum son ile burun buruna yaşadığını fark ediyor.
Hani bir söz vardır, eminim bir çoğumuz bir yerlerde görüp okumuştur: '' Bu gün Allah rızası için ne yaptın?''
İşte yaratılış amacımızın kilit sorusu budur.
Allah'ın razı olduğu ve olacağı şeylerle haşır neşir olmalıdır kulun hedeflediği tek şey. Ne hırs ne ego ne tamah ne de göstermelik Müslümanlık değil. Bu sebepledir ki atalarımız '' Eline beline diline hakim ol.'' demiştir. Eğer amaç Allah rızası ise, gerisi çorap söküğü gibi gelir zaten. Yaptıkların yapacaklarının teminatı olarak kişiliğine ve hayatına mührünü vurur.
Hesap günü amel defteri sağ yönden verilen olmak ise gittiğin yolla, ağzından çıkanla, içinde barındırdıklarınla, düşüncelerinle, yergilerinle, övgülerinle ilintilidir. İstediğin kadar yedi yirmi dört ibadet et, içinle dışın zıt yönlerde dans ediyorsa nafiledir.
Bu yüzden yaratılış amacını iyi analiz etmeli insan. Çünkü: yaratılış amacımızı yerle bir eden tek olgu kul hakkıdır.
Yine bad-ı saba yeli gibi esen incelikte, dantel gibi işlenmiş bir konu ve hak ettiği yerde.
Tebrik ve sevgiler can.
hüzün şairi tarafından 4/24/2015 11:41:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel bir yorum dökülmüş naif yüreğinizden ve kıymetli kaleminizden. Yazımı tamamlayan inci taneleri. Çok teşekkür ederim. Geceye aydınlık taşıdınız değerli dostum ve inanın ki yüzümde kocaman bir gülümsemenin eşliğinde tüm içtenliğimle dile getirmeye çalışıyorum yaşadığım daha doğrusu yaşattığınız mutluluğu. ne güzel bir duygu aynı yürekte ve ortak müşterekte buluşmak.
Gerçekten de doğru vurgular değindiğiniz noktalar. hele ki Allah rızası ile çıkmışsak yola hayat daha anlamlı ve kutsal bu bağlamda vicdanımız ile barışık olma doğrultusunda her adımı dikkatlice atmak lazım.
Ve içimizde barındırdığımız niyet ki en çok dikkat edilmesi gereken nokta ve özde olmalı her bir duygu ve yön tayin ettiğimiz her ne ise yine Allah rızası için.
Bir kez daha en içten teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum. Lütfen kabul buyurun değerli dostum.
En içten sevgilerimi gönderiyorum en iyi dileklerimin eşliğinde.
Allah'a emanet olun.
"Din, maneviyat mademki bizlerin en bariz duygusal gereksinimi kaçış noktamız olsun varacağımız son nokta olsun her daim tek yoldaşımız ve tek destekleyicimiz tüm beşeri gereksinimlerin ötesinde ve temelinde yatan. Kaderin ve o saklı amacın ellerinde ne varsa bizi bekleyen vakıf olacağımız ne varsa ruhumuzu, benliğimizi sarıp sarmalayan ve doyuran."
Değerli üstadım, bu güzel yazınızı okumak şerefine eriştiğim için kendimi çok mutlu hissediyorum.
Sayfanızda sizin ve tüm islam aleminin kandilini kutluyorum.
Gülüm Çamlısoy
Çok mutlu oldum varlığınızla. Teşekkür ederim değerli yazarım. Var olun hocam.
Nice kandillere ve nice güzel yarınlara kavuşmamız dileğimle hep beraber ve tek yürek...
En derin saygılarımla ve sevgimle yürek dolusu...
YAZIMIN GÜNE GELMESİ ADINA ÇOK MUTLUYUM. KIYMETLİ EDEBİYAT DEFTERİ SEÇKİ KURULUNA VE SEVGİLİ DOSTLARIMA, EDEBİYAT DEFTERİ AİLEME YÜREK DOLUSU TEŞEKKÜR VE ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM.
ÜMİDE DAİR BİR YOLCULUK HER BİRİMİZİNKİ BU BAĞLAMDA ARANIZDA BULUNMAK ADINA İNANILMAZ MUTLU VE ŞANSLIYIM.
YÜREK DOLUSU SELAMLAR VE SONSUZ SAYGILARIMLA VE EN İÇTEN SEVGİMLE SEVGİLİ DOSTLARIM...
ÖMRÜNÜZ VE GÖNÜLLERİNİZ HEP AYDINLIK OLSUN NİSAN GÜNEŞİNİN EŞLİĞİNDE VE TÜM GÜZELLİKLER SİZİNLE OLSUN İNŞALLAH...
Senin de Regaip kandilin mübarek olsun sevgili Gül'üm. Bu ara yazıları pek okuyamıyorum telefondan hayli zor oluyor :( yeni bir bilgisayar alincaya kadar beni idare edin.
Senin her yazın su gibi berrak, temiz ve güne layık yazılar çünkü çok fazla birikimin var.
Tekrar tebrik ederim
Sevgimle
Gülüm Çamlısoy
ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. VARLIĞINIZ TEMEL DAYANAKLARIMDAN BİRİ OLMUŞTUR SİZİ TANIDIĞIM İLK GÜNDEN BU YANA.
HAYIRLI KANDİLLER, HAYIRLI CUMALAR. GÜNÜMÜZE, ANIMIZA ŞÜKÜRLER OLSUN.
SORMAYIN BEN DE BİLGİSAYARIMLA SORUN YAŞIYORUM. KAÇ YAZIMI KAYBETTİM SIRF BU YÜZDEN.
SİZİ SEVDİĞİMİ SAKIN AKLINIZDAN ÇIKARMAYIN VE KALBİMDE OLDUĞUNUZU. İYİ Kİ VARSINIZ VE İYİ Kİ KESİŞTİ YOLUM SİZLERLE. HAYATIMDAKİ ÖNEMİNİZ VE YERİNİZ ÇOK AYRI.
SONSUZ SEVGİMLE GÜZEL DOSTUM BENİM.
TÜM GÜZELLİKLER SİZİNLE OLSUN.
Güzel bir çalışma olmuş.
Güne yakışmış.
Hoş bir tebessümle okudum.
Gerçekten üç aylara girdiğimiz bu günlerde,
tarifleyemediğimiz hislerimize tercüman olmuş yazar.
Güzeldi.
Gülüm Çamlısoy
Çok sağ olun değerli dostum. bazı şeyleri anlatmaya kelimlerin de gücü yetmiyor inanın ki ve şu an hissettiklerim de buna delalet.
Sağ olun var olun. her birinize şükran borçluyum ve duyumsadıklarım anlatılmaz.
Geçmiş kandiliniz mübarek olsun, hayırlı cumalar...
Sonsuz selamlarımla...
1.Dünya ben’
Yoksul bir düşünce insanıyım...
Gittiğim en son gezegenden bahsetmek isterdim sizlere
Lakin söz söylemeden önce söz yazmak,
sanırım kelimelere itiraflarda bulunmak,
içimdeki sessiz devrimi,
yine en sessiz yerlerde tek başıma gerçekleştirmek için
yığınla yalanları kendime ,hep kendime sakladım.
Öyle ki karşımdaki dağın derdi ben hiç olmadı.
Onun derdi ya gökyüzündeki güneş,
ya da
gece karanlığında tam üstünde parlayan
ayın yüzüne vuran nefesi.
Önce hıçkırık sesi ve ardından gelen veryansın...!
Ağla sonuna kadar ağla ki,
gözyaşlarının getirdiği ben’ bendeki ben’i kendinde vursun...!
İşte o an bir irkilmeden çok bir dirilme hissettiğinde,
karşındaki aynada görmek istediğin sen,
belki de aradığın o ben’dir...
2.Dünya sen’
...su’yun sesine doğru yürüyen akıl,
ayak izlerini izleyen duyguların ayak sesleri eşliğinde gelen ben’.
yavaş yavaş kendini tamamlayan bedenin,
yerden yükselerek aya değmesi gibi.
Şimdi ay şaşkın !
Elleri avuçları insan ben’iyle dolu.
Sesleniyor güneş, yıka, yıkan ! diye.
Gökyüzünden düşen yağmurlar ters-yüz olmuş,
yağan yağmurların eşliğinde ben’le dansa kalkan ay, işte o an dolunay !
Yine sesleniyor güneş, seviş !
Ben’dine tutunan ay, seviştiği ben’ile boşlukta ,
loş ışıkta sevişiyor kendiyle...
Ve gün ağardığın da güneş,
pusuya yatmış var gücüyle ben,
işte ben diye çığlık çığlığa !
Her şey gün yüzüne çıkınca,
utanan ay, ne dolunay,
ne de ben’dine kavuşur ay !
İşte bunlara şahit olan dağ,
gözyaşlarını döktüğünde,
benim ayaklarıma kadar gelen su’yun taşıdığı ben,
işte o ben’dir.
3.Dünya biz’
Ve yine yoksulluğuma eklenen duygularım,
aklımın da kör olduğuna emin.
Emin adımlarla ilerlediğimde bütün evrende
kendine bir yer bulamayan ben,
iç geçirerek saçma sapan bir hayatı
kendine dert edinen sen, ben gibi.
Bütün sürgüleri açmaya çalışan şiirlerin hepsi suçlu !
Çünkü yere düşen kan,
ne senden.
ne benden
ne de bizden…
Su’yun temizlediği kan pıhtısında gizlenen insan,
ben’dini temizleyen su’yun esiridir ebediyen…
Oysa derinlik,ebediyen !
Aşk bu derinlikte sadece bir gerçek !
Tebrikler.....
saygılar,sevgiler...
Gülüm Çamlısoy
Dünyalarımız çok kırılgan ama sevgi dolu elbet görenler ve anlayanlar var yoksa nasıl dayanırdık bu yolculuğa bir o kadar cebelleşirken hayatla.
Hayat çok güzel değerli dostum ama dostlar hayata renk ve güzellik katan, anlam yükleyen.
Sonsuz teşekkürlerimle. Eşsiz bir yorum ve sıcak bir dost nefesi.
Tüm güzellikler sizinle olsun.
Sevgilerimle, selam ve saygılarımla sevgili Maybull...
Din, maneviyat mademki bizlerin en bariz duygusal gereksinimi kaçış noktamız olsun varacağımız son nokta olsun her daim tek yoldaşımız ve tek destekleyicimiz tüm beşeri gereksinimlerin ötesinde ve temelinde yatan. Kaderin ve o saklı amacın ellerinde ne varsa bizi bekleyen vakıf olacağımız ne varsa ruhumuzu, benliğimizi sarıp sarmalayan ve doyuran.
İslam aleminin ve değerli dostlarımın kandili mübarek olsun.
kALEMİNDEN DÜŞEN EŞSİZ KELİMELER VE ASIL ANLATTIĞIN RABBİN EŞSİZLİĞİNE ŞAPKA ÇIKARIYORUM VE SENİ GÜNÜN YAZISI OLMASI HASABİYLE KUTLUYORUM CANIM BENİM.SAYGILAR SEVGLER SANA
Gülüm Çamlısoy
Eşsiz bir güç, tek dayanağımız ve tüm olumsuzlukları bertaraf eden bu bağlamda ne kadar şükretsek azdır.
Yegane hakimi evrenin ki bunu yürekten duyumsamak bize dayanma gücü veren...
Çok çok teşekkür ederim canım ablam. Var olun, var olsun yüreğiniz.
Hayırlı cumalar dilerim. Ömrünüz bahar tadında geçsin ve iyilikleri güzellikler hep sizinle olsun. Dostlarım için haricinde ne dileyebilirim ki...
En içten sevgimle...
Selam ve dua ile nadide dostum benim...
"Yedi notanın haricinde sadece İlahi Gücün vakıf olduğu ve gönül gözümüzle vakıf olacağımız o eşsiz beste"
Tüm seslerden uzaklaşıp O'nu dinlemek gerektiği kesin.
Var olma amacı kişiye göre değişse de hayatta bir çok şeyi sonucuna gitmeden bırakmamış biri olarak diyebilirim ki; sonuç ( olumlu veya olumsuz)değil de gitme zamanı aralığı hep keyifli idi. Buna istinaden de hepsinin içinde en büyük mutluluk iki kız çocuğuna sahip olmak , onlar için var olmak oluyor bende. İlahi Aşk ı ancak ben çocuk sahibi olunca algılayabildim bu sebeple O'nu anlamak ve boşluğa düşmemek için muhakkak mucizelerine tanık olmak gerek diyorum hep.
Kandiliniz mübarek olsun efendim.
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Güç aldığımız fazlasıyla olgu ve insan var öncelikle kendimize duyduğumuz inanç ve sevgi.
Allah bağışlasın evlatlarınızı. Ne mutlu size ve ne mutlu bana sizden bunları duymak adına çok mutlu oldum.
Hayırlı kandiller sevgili İpek Hanım. Sizi görmek adına çok sevindim. Yürek dolusu teşekkürlerimle.
En içten sevgimle ve en iyi dileklerimle...
TÜM GÜZELLİKLER SİZİNLE OLSUN.