- 475 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karaçay'ın Kaderi
KARAÇAY’IN KADERİ
Karaçay, Osmaniye’nin hemen yanı başında yer alan bir dere. Yoksa ırmak mı desem?.. Kent merkezine 4 km.mesafede.
Karaçay, 7 km uzunluğunda, çam ve çınarların bulunduğu vadi içerisinde deli dolu akıyor aşağılara. Bir de şelale var üzerinde: Karaçay Şelalesi.. Bu çağlayan, 30 m. lik yükseklikten aşağı dökülürken eşsiz güzellikte bir manzara oluşturuyor. Karaçay Şelalesine ulaşım biraz meşekkatli. Belli bir mesafeye kadar arabayla gidiliyor. Sonra tabana kuvvet... Patika yolla ulaşılabilen bakir bir doğa harikası.
İçel Sanat Kulübü (San Kulüp) gezi grubuyla Karaçay kanyonundaki Osmaniye Belediyesi’nin mesire yerine geldik. Gezi programında Karaçay Şelalesi yok. Buraya gelişimizin sebebi , Osmaniye Çevre Platformu’nun yürüttüğü “Osmaniye Karaçay’ına Sahip Çıkıyor” etkinliğine destek vermek. Mesire alanında Platform Sözcüsü Ali Murtaza Doğan çalışmalarıyla ilgili bilgi verdi. Kültür Tarihçisi İbrahim Çenet de aramızdaydı. İbrahim Çenet Anadolu Halk Bilimleri Kültür Akademisi’nin Başkanı. Osmaniye’nin Çardak Köyü’nde yaşıyor.
Karaçay Vadisi’nin üzerinde 3000 dönüm ormanlık alan taş ocağı olacakmış. Ruhsat çıkmış. Bölgedeki çam ve çınarların yok edilmesi demektir bu. Taş ocağına 7 km. uzunluğunda bir yol yapılacakmış. Alt yapı çalışmaları başlamış bu yolun. Yolun geçtiği bölge sanki Karaçay’ın böğrüne saplanmış bir hançer gibi, kanayan bir yarayı andırıyor. Osmaniye Çevre Platformu’nun yoğun çabaları sonucu yolun yapımı iptal edilmiş. Taş ocağı ruhsatının da iptali Karaçay Şelalesi için büyük önem arzediyor.
Osmaniye Çevre Platformu, Osmaniye Belediye Başkanı Kadir Kara’yı, Çevre İl Müdürünü ziyaret edip Karaçay’la ilgili duyarlılıklarını dile getirmişler.
Biz de İçel Sanat Kulübü olarak doğanın tahrip edilmesine karşı olduğumuzu, doğal güzelliklerimizi korumamız gerektiğini vurguladık. Osmaniye Çevre Platformu’nu yürekten desteklediğimizi ifade ettik. Karaçay’ın ak köpüklü suları adı gibi kara olmasın. Adı kara, ama bahtı ak olsun Karaçay’ın. Karaçay’a kıyılmasın.
Gezi Rehberimiz Şahin Özkan duygularımıza tercüman oldu. Karaçay Şelalesi’ne yolculuğu bir başka zamana bırakıp Kırmıtlı Kuş Cenneti’ne çevirdik rotayı.
Kırmıtlı Belediyesi E.Başkanı Ali Murtaza Doğan rehberliğinde Kırmıtlı’ya vasıl olduk. Anadolu Halk Bilimi Kültür Akademisi Başkanı İbrahim Çenet de bizimleydi. Kırmıtlı izlenimlerini bir başka yazıda aktaracağım dostlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.