OTUZ YEDİ PORSİYON İNSANLIK ALAYIM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ne garip dostlar yazılarımı takip eden gönül dostlarım bilirsiniz ki genelde kırık bir öyküyü anlatır satırlarım. Usanmadan yazarım karalarım ve size sunarım. Ancak çoğu günler de böyle yapıyorum işte. Henüz 28 yaşındayım. Acı tatlı hayatın yolundan yürüyorum her birey gibi. Sene 2008 ve yolum nereye düştü dersiniz …
Çocuktum o seneler. Hayatın kazanımı için okuyor, sıralarda tam manasıyla hem de dirsek çürütüyordum. Eve geldiğimde sıcak haber , sıcak haber bakıyorum televizyona bir adamı karga tulumba sallıyorlar. İtfaiye merdivenini gördüm , ateşleri gördüm . Çığlıklar ve daha izlememem gereken çok şey. Bu nedir ki diyor insan. Kendimi övmek değil bu yanlış anlaşılmasın ama biliyorduk o zaman da Aziz Nesin kimdir ! Zaten onu tanıdım o çocuk gözlerimle .Yıllar geçti biz büyüdük .
Geçmişini bilmeyen geleceğine hakim olamaz dedim ve başladım tarihimle ilgilenmeye. Çok severdim tarih öğretmenimi . Ha çünkü tam bir öğretmendi. İlk onun ağzından dinledim ben o sahneleri. Şimdi sizlere bunu yazabiliyorsam okuduğum ve dinlediğim kaynaklara biraz da öz eleştiri yeteneğime borçluyum bu satırları , çokça da insanlığıma…
Şenlik ha… Demokratikçe , özgürce … Nerde bizde öyle ülke nerde öyle insanlık o dönemlerde. Kardeşiz işte hepimiz be… Pir Sultan Apdal Allah ’ın kulu değil mi… Yananlar değil mi…
Sivri dilimi tutamayacağım yine tutmayacağım. Ben insanım insan olana anlatacağım.
Bilir misiniz felsefe aslında hayatta yapmamız şart olan tek şeydir. Günün koşullarına tepkisiz kalmamaktır. Şimdi gelin o günün, bir kıyımın felsefesini yapalım birlikte. Sizleri şimdi Hitler dönemi Almanya ‘sına bir götürmek istiyorum. Yahudilere yapılan eziyeti uzun uzadıya anlatmak niyetinde değilim . Toplama kamplarını biliyoruz hepimiz . Şimdilerde orada ki toplama kampları bir müze gibi . Prag’ da bir örneği var mesela ; ölenler anısına bir anıt mezar bile dikilmiş durumda ve halka açık gezebiliyorsunuz. Evet bu Almanya ‘da Almanlar diyorlar ki ; “evet biz bunları geçmişte yaptık. Bu bizim utancımız gerçeğimiz. “ Kendini sorgulayan bir toplum modeli ve aynı zamanda yargılayan. Ha belki de kültür seviyesi , ya da bilmediğimiz bir şey , bilemiyorum. Ta ki dini ritüelden bakınca belki kıyısından anlaşılabilecek kendini yargılayabilme felsefesi bunun adı. Şöyledir ki ; her Müslüman günahsız doğar değil mi öle biliriz. Elhamdülillah ben de bir müslümanım ama hayat ellerimi çoktan kirletmiş . Herneyse , oysa Hristiyanlıkta doğuştan günahkarsınızdır. İsa’ yı öldürmüştür çünkü ırkları o sebeple sürekli kendilerini affettirme ve kendi gerçekleriyle yüzleşmeye hazır bir toplum örneği durur karşımızda.
Gelelim bizim Madımak ‘ a…
“Sivas katliamı öncesinde "Müslümanlar" imzalı camilerde
dağıtılan bildiri;
"Müslüman Kamuoyu ...Salman Rüştü müslümanların çok az olduğu kafir bir ülkede sokağa çıkmaya bile cesaret edemezken, onun yerli uşağı Aziz Nesin köpeği, yanında kendisiyle beraber şehrimiz valisi tarafından davet edilip, şehirde adeta müslümanlarla alay edercesine gezebilmektedir... Kafirler şunu iyi bilmeli ki: İslamın Peygamberini ve kitabın izzetini korumak için bu uğurda verilecek canlarımız vardır. Gün müslümanlığımızın gereğini yerine getirme günüdür. ‘İman edenler Allah yoluna savaşırlar, kafirler de tağut yolunda savaşırlar. O halde şeytanın dostlarıyla savaşın. Çünkü şeytanın hilesi zayıftır.’ (Nisa suresi, 76) Galip gelecek olanlar şüphesiz ki, Allah tarafından olacaktır. “
Yorumsuzum. Sadece Aziz Nesin yaşasaydı sormak isterdim “ yüzde kaçıydı o gün için hocam “ diye. Bakınız o gün için diyorum.
Almanya müzeye çevirirken utancını biz ne yapıyorduk peki…
SEBATİBEY İSKENDER…
Evet yanlış okumadınız . Diri diri yaktık ! Yaktık diyorum çünkü bunu biz gibi insanlar aynı Yaradan ’ın kulları yaptı. “Ne müzesi kardeşim bırak ya otur ye yemeğini bak keyfine zaten sokak dar bunaldık gel karnımızı et kokularında doyuralım nasılsa insan soyu hem etçil hem otçul .”
Olur da bir gün yolunuz düşerse otuz yedi porsiyon İNSANLIK isteyin bakalım mönüde var mı ?
Otuz yedi Can.. Yakıldı . .. Onlar insandi .. yakanlar ; ..........
30 Haziran 2008
( 2 Temmuzdan önce ! )
NeNa
YORUMLAR
yazının son satırında ve son yarım kalan cümlede ifade edilmek isteneni tamamlamak gerekirse...insan olmadıkları belli derim .. kafalarının içindeki beyni geliştirilmemiş YOBAZ ,BAĞNAZ,KÜLTÜRSÜZ VE ÇAĞDIŞI YARATIKLAR olarak ta tanımlanabilir diyede eklerim ...ve değişik bir kılıfa girerek günümüzdede medeni görünümlü hatta kafamın içini örtmüyorum diyerek ne kadar örümcek kafalı olduklarının farkında olmayan bir toplulukla iç içe yaşamaktayız ne kötü...
tebrıkler haketmis kırmızı kurdeleyı butun yazıyı ve yorumlarıda okudum...paylasımınız için tesekkurler
bu konu hakkında ne söylesem acımı hafıfletmez...
1) Behçet Sefa AYSAN Şair - Ankara
2) Yeşim ÖZKAN Sanatçı - Ankara
3) Nurcan ŞAHİN Sanatçı - Ankara
4) Muhibe AKARSU Misafir - Ankara
5) Muhlis AKARSU Sanatçı - Ankara
6) Murat GÜNDÜZ Sanatçı - Ankara
7) Handan METİN Sanatçı - Ankara
8) Ahmet ÖZYURT Sanatçı - Ankara
9) Huriye ÖZKAN Sanatçı - Ankara
10) İnci TÜRK Sanatçı - Ankara
11) Özlem ŞAHİN Sanatçı - Ankara
12) Yasemin SİVRİ Sanatçı - Ankara
13) Asuman SİVRİ Sanatçı - Ankara
14) Uğur KAYNAR Şair - Ankara
15) Sehergül ATEŞ Sanatçı - Ankara
16) Gülender AKÇA Sanatçı - Ankara
17) Gülsün KARABABA Sanatçı - Ankara
18) Mehmet ATAY Sanatçı - Ankara
19) Hasret GÜLTEKİN Sanatçı - Sivas
20) Serkan DOĞAN Sanatçı - Ankara
21) Muammer ÇİÇEK Sanatçı - Tokat
22) Belkıs ÇAKIR Sanatçı - Ankara
23) Asaf KOÇAK Karikatürist - Ankara
24) Edibe SULARI AĞBABA Misafir - İsviçre
25) Menekşe KAYA Sanatçı - Ankara
26) Koray KAYA Çoçuk - Ankara
27) Serpil ÇANİK Sanatçı - Ankara
28) Erdal AYRANCI Yönetmen - Ankara
29) Asım BEZİRCİ Yazar - Ankara
30) Sait METİN Sanatçı - Ankara
31) Carina Cuanna THUIJS Misafir - Hollanda
32) Nesimi ÇİMEN Sanatçı - İstanbul
33) Metin ALTIOK Şair, Yazar - Ankara
34) Kenan YILMAZ Otel görevlisi - Sivas
35) Ahmet ÖZTÜRK Otel görevlisi - Sivas
aynur soysal kumcu tarafından 7/4/2008 10:40:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Sivas ın her gün batımında
Ateşten bir yıldız doğar
Biri nergiz biri menekşe
Biri tomurcuk gül kokar
Kalkın dostlar türkülerle
Yürünecek yolumuz var
Bir bahardan bir bahara
Hasat bekler yurdumuz var"
zeybek07 tarafından 7/3/2008 12:25:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
yazdıklarına sonuna kadar katıldığım, KEÇE demiş ki: bu yazı olanları açıklayacak kadar diri değil maalesef.
yazıda 37 değerli aydını yakanların bir nevi milliyetçi müslüman fraksiyonlar olduğu iddiasından hareket ediyor.yanılma noktası burası.ülkemizde türklüğü ve müslümanlığıyla yaşamaya çalışan insanların tamamının böyle olduğu ya da yapılanı desdeklediği anlamı çıkarılabilir.bu olayın tam bir provakasyon olduğu aşikardır.ergenokon yapılanmasının ürünüdür.çok beğenmesekte kurtlar vadisi'nde bu işlerin nasıl yürütüldüğü mizansen olarak verilmektedir.CIA nın tipik bir kaos oluşturma faaliyetidir.Buna oradaki bir çok cahil gerikafalı aptal ordusu alet olmuştur.
DTP nin son zamanlarda güneydoğuda bölücü organizasyonlarında ilk defa din adamalarıda açıktan yer almaya başladı.Bağlantıları araştırılınca yine CIA tarafından maddi olarak desdeklenip yönlendirildikleri ortaya çıktı.O gün o imamın arkasında ne olduğunu işin iç yüzünü bilmeyen yüzlerce cahil vardı.Asıl sorun bu ülkedeki birliktilik için kimin ne yptığıdır.siz? ben ?
aydınlar....? daha geçenlerde ülkenin ana muhalefet partisi yetkilisi dini hakaretleri için sivasın rövanşıydı demedi mi.bizi getirmek istedikleri nokta çatışma ortamıdır.Çatışma ortamını kimler oluşturur? Bütün siyasi fraksiyonlarda masa başalrını tutan empeylalist köle mührünü yemiş siyasetçi medyada köşe başalrında psikolojik harp destekli yazılar yazarak halkı germeye çalışan satılmış aydınlar,cemaatler içine sızmış dini çatışma için çok iyi kullanabilen sütü bozuk softalar vesair vesair..
sivas benim utancım değildir
cumhuriyetin utancıda değildir.
sivas bu ülkede yapılmış en derin bölücü provakasyondur.
sürekli olayı aydınların inancları ya da siyasi görüşleri nedeniyle yakıldığı düşüncesi verilmektedir medya tarafından.sivasta bu gün alevi ve sünni vatandaşalrımız yaşamaktadır.Söyler misiniz bu olayı sivaslılara maledecek kaç çatışma çıktı orada madımaktan sonra..tabiki hiç çıkmadı.Çünkü bu olay için
sivas ve kullanılan cahil takımı sadece piyondu.
FELSEFEDEN BAHSEDERKEN BU ARADA İNSAN PSİKOLOJİSİNİ DERİNLEMESİNE İYİ BİLMEK GEREKİR...KİMİ YORUMLARDA VE YAZIDA GÖRDÜĞÜM; DEPRESİF RUH HALLERİNİN,OLAYLARI KULLANARAK VE OLAYLAR ÜZERİNDEN FANATİK TEPKİLER ORTAYA KOYARAK DESARJ EDİLMESİDİR...BU İNSANDA ÇATIŞMA PSİKOLOJİSİR...(bir açıdanda kişisel hayal kırıklıklarının mutsuzluğun,komplekslerin çarpıtılıp, kanalize edilip olaylar, konular, insanlar yolu ile dışa vurumudur)BAHSEDİLEN OLAYLAR GİBİ DAHA BİRÇOK OLAY BU ZİHNİYETEN DOĞMUŞTUR...BU ARADA BU ZİHNİYETLER DÜNYADA KİMİ GÜÇLER OLUŞTURUP EGEMENLİĞE KALKIŞIRKEN ÇEŞİTLİ YOLLARLA TOPLUM İÇİNDE AYNI ZİHNİYETTEKİ İNSANLARI KULLANMIŞTIR ...ASLINDA GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE SUÇLU NE SUNNİ MÜSLÜMAN NE Şİİ...NE HİRİSTİYAN NE YAHUDİ...NE IRK...TÜM İNSANLIK SUÇLUDUR HENÜZ EGOSUNDAN SIYRILAMADIĞI İÇİN...VE İNSAN SÜREKLİ, ÇATİŞMA PSİKOLOJİSİ DÜRTÜSÜNÜ MASUM MASKELER ALTINDA TÖRPÜLEDİĞİ İÇİN...KONU UZUN KESMEK EN İYİSİ...
my11111 tarafından 7/1/2008 8:29:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aziz Nesinin kışkırtıcılığını da dikkate almak lazım sanıyorum "Madımak Faciasında"...
Müslüman dünyasını yaralayan , meşhur Salman Rüşdi'nin "Şeytan Ayetleri" kitabını, ülkeye sokulması yasaklanmasına rağmen dönemin kışkırtıcı gazetesi "Aydınlık"da sayfa sayfa tefrika etmeye başlamışdı...
İslamiyete, Kur'ana, Peygamberine ağır hakaretler içeren bu kitabın yasak olmasına rağmen, bir gazetede yayınlanması belki de demokratik bir hak olarak görülebilir bazılarınca..
Yasaları çiğnemek pahasına da olsa...
Oysa adı üstünde Sivasda yapılan toplantı "Şenlik" idi..
Pir Sultan Abdal Şenlikleri..
Böyle bir şenliğe, Aziz Nesinin davet edilmesi, konuşma yaptırılması, dini hassasiyetleri yüksek olan bir bölgede sadece "şenlik" düzenleme maksadıyla açıklanabilir mi?
Pir Sultan Adına yapılan bir şenlikde, Büyük bir İslami toplumu yaralayan sözlerin aracılarının davet edilip konuşturulması hangi insani değerlerle, Pir Sultanın hangi insani, kucaklayıcı, birleştirici özelliğiyle bağdaştırılabilirdi ki?
Şenlik düzenleyicileri ve Aziz Nesin de en az olaylara sebep olan kışkırtılmış, gözü dönmüş gürüh kadar suçluydu bence..
Gözden kaçırılmaması adına hatırlatmak istedim...
Ne Madımak katliamı, ne de arkasından intikam maksadıyla, bu sefer diğer tarafın gözü dönmüş katillerinin ortadan kaldırdığı Başbağlar halkının uğradığı kıyım unutulmayı hakediyor...
Ancak, hadiseyi gündelik siyasi çekişmelerin içine çekme gayretleriyle, fırsattan istifade büyük bir dini toplumu hedefler şekilde, bir anmadan çok, kutuplaşmaları arttıracak kıvamda ortaya koymak da ülkenin barışına hizmet etmez diye düşünüyorum...
Madımak ve ona eşdeğer Başbağlar katliamlarını aynı insani duygularla kınayıp, gelecekteki barış ve kardeşlik duygularını incitecek, kin tohumlarını yeşertecek söylemlerden uzak durmamız gerekmiyor mu?
Yazı bir ölçüde bu dengeyi korurken, yorumlarda göze çarpan aşırılıklara, maksatlı saldırılara vesile olması açısından pek barış ve kardeşliğe hizmet etmemiş gibi görünüyor...
Daha çok da eser sahibine haksızlık gibi sanki bu durum...
Dilerim kazanan insanlık ve barış olur neticede...
erolbasci tarafından 7/1/2008 4:50:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
SEVGİLİ NENA SİVAS ACISINI BİRDE SİZİN KALEMİNİZDEN OKUMAK ANLAMLI VE GÜZELDİ. İNSANLIK TARİHİNİN ŞAHİT OLDUĞU BU ACIMASIZ İNSAN AVINI DİNİ MEZHEBİ KÖKENİ NE OLURSA OLSUN YÜREĞİ İNANÇ VE SEVGİYLE DOLU OLAN HİÇ BİR YÜREK UNUTMAZ. VE UNUTTURAMAZ.
KALEMİN DAİM OLSUN .SEN HEP YAZ ..SEVGİLİ NENA..
SEVGİYLE KAL. BAŞARILARLA KAL.
Özür dileyerek sayfana yeniden girmek zorunda kaldım sevgili Berna...Tabiiki bu katliamı yapanları tüm müslümanlara mal etmek yanlış olacaktır...Zaten ben olayım diğer bu konuya değinen şair yazar arkadaşlarımız olsun bunu kast etmemişlerdir...Burada din adına kullanılan bilinçli ya da bilinçsizce orada bulunan 20.000 cahilin nasıl bir katile dönüştüğünü sorguluyoruz...Evet bu insanlar kullanılmışlardır (ülkemizi kaosa sürüklemek isteyenlerce) bu oyun daha önce de Maraş'ta ve Çorum'da oynanmıştı fakat burada dikkat çeken nokta kullanılanların hep muhafazakar sağ olması ve mağdur olanların genelde Alevi kökenli ve aydınlar olmasıdır...Burada şu olgu çıkıyor kullanılanlar (sözüm meclisten dışarı kimse üzerine alınmasın onlar kendilerini bilmektedirler), hep sağ kesimler olmaktadır...Bu sebeple sağ kesimin gerekli önlemleri alarak ve öz eleştiri yaparak böyle bir hataya bir daha düşmemelerini sağlamaları gerekiyor...Sağı ile solu ile, alevisi ile sünnisi ile lazı ile çerkezi ile ve Türkü - Kürdü ile hepimiz kardeşiz ve bu kardeşliği kimseye yıktırmayacağız...
Nena bu insanlık dışı olayları okumaya yüreğim dayanmıyor, çok üzülüyorum
Heleki insanların konuşurken birilerini suclamalarına ...
Hep bu yüzden bu katlıyamlar olmadı mı ?
Bu insanlık ayıbını müslümanlara yüklenmemeli...
Almanya da yakılan Türkler'ide mı müslümanlar yaktı ?
Tarih sayfasına bakılınca yahudilerin yakılmasın.... ve sayamayacağım
Bu ülke yıllarca alevi / sünni tartışması yaşandı
artık hepimiz aklı başındayız
Lütfen bu ayıbı dine indirgemeyelim
Ben hiç bir dini kötüleyemem hepsini Allah göndermiş ancak İslamda olgunlaşmıştır, tekmile ermiştir.
Bu olayı kınıyorum asla kabul etmiyorum
Bu olaydan dolayı intikam için öldürülen otuz üç can içinde aynı üzüntüyü yaşıyorum, ve bunu da kınıyorum
ÜZÜNTÜLERİMİZİ PAYLAŞMAYI BİLELİM
Çok güzel bir anlatım.O gün tekrar gözlerimin önüne geldi.O kanlı kara günde Sivasta Pir Sultan Abdal şenliklerinde bulunan biriydim .Ama güzelliklerini yaşadım çirkin olayları televizyondan izleyebildim o aksama kadar olan butun etkınlıkleri izledim yaşadım.
Ve akşam eve döndüğümde acı olayın sesleri silah sesleri kulagımda duymaya başladım. Ve meydana ulaşana kadar olan olmuştu vahset anları yaşanıyordu.alevler sarmıştı.Bizim film izlemeyi seven halkım izliyordu.Bu görüntü en acısıydı.Yakanlar izliyordu orda izleyen tüm insanlıgı katıl olarak görüyorum vahseti büyük bir hayranlıkla izliyordu .Sanki mitingdi herkes sloganlar atıyordu.Ve geciken kurtarma operasyonu her sey sanki planlanmış gibi nerede sönmeyen alevmi olur ne alevler söndürdük neler basarıldı bu ülkede 35 canmı kurtarılmayacaktı çokmu zordu o kalabalıgı dagıtmak çok mu zor bir işti.Bunlar hep birbirini izleyen zincirleme olaylar A Z ye o gün orda izleyen tüm birimler suçlu bir katildir ve canidir...
Ve Aziz Nesin suçlamaları verdiği demeçleri suç olarak beyan edilmeye çalışıldı.Ama Aziz Nesin'in ne Sivas'a ilk ziyareti idi ne de ilk demeci idi.
Her canın mekanı cennet olsun.Ailelelrine sabır diliyorum.
Saygıyla anıyorum.Onlar ölmedi hep yaşayacaklar çünkü bıraktıkları miras bizlerin onlara her zaman sahipçıkalım ve yaşatalım..
Kaleminize saglık...
Sevgiler saygılar...
susuz göl tarafından 7/1/2008 4:17:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günün yazısı seçilmişse hayret değil! takdir edilecek bir şey var diye düşünmeli insan...
Öyle düşündüm ben...
Okudum yazıyı .
Can yakanların canını acıtmak değildir dert...
Canı yananları kaleme almaktır...
Ne de güzel yazılmıştır...
Üyeler tarafından,
Ne de güzel kutlanmıştır...
Bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmek gibidir... / Mâide Suresi: 5/32
Dahası var mı?
Konu tartışmalı değildir...
Onun adı anılır bunun adı anılmaz diye bir şey yoktur...
Cinayettir/ Kınanır...
Ölenlere Allah'tan rahmet diliyorum...
Teşekkürler Nena
Öncelikle bu sitede bu kadar tartışmalı bir konunun günün yazısı olmasına hayret ettim.
Daha önce tartışmalı olduğu kabul edilen yazıların günün yazısı olmaktan çıkarıldığını biliyorum.
Yazı baştan sona yazım yanlışlıklarıyla dolu.
Kesinlikle Sivas ta olan olayları tasvip etmiyor ve şiddetle kınıyorum. Ancak bu olay üzerinden Müslümanlara saldırılmasını, belli bir kesime hakaretler edilmesini ve özellikle hedef gösterilmesini anlayabilmiş değilim...
Sivasın intikami diye 33 tana masum insanın BAŞBAĞLAR da katledilmesine neden ses çıkarmazlar anlayabilmiş değilim.
Bu yazının günün yazısı olmaktan çıkarılmasını talep ediyorum....Site yönetimine saygıyla duyurulur...
Bu bildirileri kimin, kimin eline sıkıştırdığını bu ülkede azıcık televizyon izleyen bile bilir....
Gelelim bizim Madımak ‘ a…
“Sivas katliamı öncesinde "Müslümanlar" imzalı camilerde
dağıtılan bildiri;
"Müslüman Kamuoyu ...Salman Rüştü müslümanların çok az olduğu kafir bir ülkede sokağa çıkmaya bile cesaret edemezken, onun yerli uşağı Aziz Nesin köpeği, yanında kendisiyle beraber şehrimiz valisi tarafından davet edilip, şehirde adeta müslümanlarla alay edercesine gezebilmektedir... Kafirler şunu iyi bilmeli ki: İslamın Peygamberini ve kitabın izzetini korumak için bu uğurda verilecek canlarımız vardır. Gün müslümanlığımızın gereğini yerine getirme günüdür. ‘İman edenler Allah yoluna savaşırlar, kafirler de tağut yolunda savaşırlar. O halde şeytanın dostlarıyla savaşın. Çünkü şeytanın hilesi zayıftır.’ (Nisa suresi, 76) Galip gelecek olanlar şüphesiz ki, Allah tarafından olacaktır....
%99 Müslüman olan bu ülkde bu tür Provakasyolarla bu kitleye yapılan saldırıları ve saldıranları kınadığım gibi bu katliamı yapanları da kınıyorum....
Hiçbir can ölesi değil...
Zekeriya EFİLOĞLU tarafından 7/1/2008 8:28:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazıyı öncelikle tebrik ederim ve okumakta geç kaldığım içinde özür dilerim
En büyük insanlık ayıbıdır bu yaşanlar maraş çorum sivas bundan öncesine gidersek tarihte Yavuz sultan selimin yaptığı alevi kıyımı geriden gelenlerin başlangıcıydı Mevalanayı örnek alıp Ne olursan Ol Gel diyebilen dini bütünüm diyebilen (insan diyemiyceğim üzgünüm) mahluklar Allahın verdiği canı alma yetkisini kendisinde buluyorsa değil müslüman kafir bile olacak karektere sahip değilerdir
İnsan öncelıkle insanlığlı ile değerlendirlmeli inanç veya inançsızlığı ile değil Aziz Nesinin aklının onda biri keşke yobazlarda olabilseydi
sevgiyle
bu yazı olanları açıklayacak kadar diri değil maalesef.
yazıda 37 değerli aydını yakanların bir nevi milliyetçi müslüman fraksiyonlar olduğu iddiasından hareket ediyor.yanılma noktası burası.ülkemizde türklüğü ve müslümanlığıyla yaşamaya çalışan insanların tamamının böyle olduğu ya da yapılanı desdeklediği anlamı çıkarılabilir.bu olayın tam bir provakasyon olduğu aşikardır.ergenokon yapılanmasının ürünüdür.çok beğenmesekte kurtlar vadisi'nde bu işlerin nasıl yürütüldüğü mizansen olarak verilmektedir.CIA nın tipik bir kaos oluşturma faaliyetidir.Buna oradaki bir çok cahil gerikafalı aptal ordusu alet olmuştur.
DTP nin son zamanlarda güneydoğuda bölücü organizasyonlarında ilk defa din adamalarıda açıktan yer almaya başladı.Bağlantıları araştırılınca yine CIA tarafından maddi olarak desdeklenip yönlendirildikleri ortaya çıktı.O gün o imamın arkasında ne olduğunu işin iç yüzünü bilmeyen yüzlerce cahil vardı.Asıl sorun bu ülkedeki birliktilik için kimin ne yptığıdır.siz? ben ?
aydınlar....? daha geçenlerde ülkenin ana muhalefet partisi yetkilisi dini hakaretleri için sivasın rövanşıydı demedi mi.bizi getirmek istedikleri nokta çatışma ortamıdır.Çatışma ortamını kimler oluşturur? Bütün siyasi fraksiyonlarda masa başalrını tutan empeylalist köle mührünü yemiş siyasetçi medyada köşe başalrında psikolojik harp destekli yazılar yazarak halkı germeye çalışan satılmış aydınlar,cemaatler içine sızmış dini çatışma için çok iyi kullanabilen sütü bozuk softalar vesair vesair..
sivas benim utancım değildir
cumhuriyetin utancıda değildir.
sivas bu ülkede yapılmış en derin bölücü provakasyondur.
sürekli olayı aydınların inancları ya da siyasi görüşleri nedeniyle yakıldığı düşüncesi verilmektedir medya tarafından.sivasta bu gün alevi ve sünni vatandaşalrımız yaşamaktadır.Söyler misiniz bu olayı sivaslılara maledecek kaç çatışma çıktı orada madımaktan sonra..tabiki hiç çıkmadı.Çünkü bu olay için
sivas ve kullanılan cahil takımı sadece piyondu.
sevgili Nena , duyarliligin icin sana tesekkür ediyorum ...
dışarda kahreden sefil uğultu
içerde haykırışlar
göğe yükselen
güzelim insanların yanık kokusu/( Nacizane )
insanin aklina geldikce ici yaniyor ... cok yazik ... cokk...
bir daha göstermesin Allah ..
nur icinde yatsinlar ... bu insanlik ayibini bir kez daha lanetliyorum...
kutluyorum.. sevgimle .
ne demeliiyiki sevgili berna varsın ve bu siteye yazıyorsun.yoksa insan olan yanımızı kim acıtacakkim utanclarımızı yüzümüze vuracak.Madımak bir utaçtır.hepimizden bir şeyler aldı.
o gün "inançın derim utançını gürdük ,yaşadık"
bu yazınız bizlere o kadar çok şey anlatıyorki....
bence harika bir yazı günün yazısı.
iki gün daha ün sayfada olmalı ve herkes okumalı
saygılarımla
Orada diri diri yakılanlar insandı. O otuzyedi insan ülkenin aydınlık yüzleriydi.
İnsanları ateşe verip "Allahuekber" nidalarıyla izleyenler, can havliyle camlardan sarkanları taşlayarak ölüme itenler nasıl tanımlanır bilemiyorum ama onları ancak şu şekilde anlatabilirim.
Onlar;İsrailoğullarının ülkemizdeki tetikçileri.
Onlar; Allah nidaları arasında İslamiyeti Hıristiyanlaştıran aşağılık yaratıklar.
Onlar; Vatan hainleri.
Onlar; Emperyalizmin softa işbirlikçileri.
Madımak şehitlerini saygıyla anıyorum.
tamerduran tarafından 6/30/2008 5:31:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
tamerduran tarafından 6/30/2008 5:34:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
keşke keşke yaşanmamış olsaydı o acılar
ama yaşandı
Maraş' ın ,Çorum 'un kanı kurumadan yeni kanlar aktı acımasızca
onlar yüreği olmayanlardı
kara zihniyetleriyle ateşe verdiler canları
37 can güneşe yükseldi semah dönerek
tarihe yazılan her utaç gibi unutmadık...unutturmadık
son olsun diyorum son olsun
duyarlı yüreğini kutluyorum...sevgiyle
Kutlarım dost kalem. ne deyim.İçim burkularak okudum ve bir kez daha o günleri yaşadım. Söylenecek o kadar çok şey var ki bak biz hala nerelerdeyiz .Hala Nesin'in dediği o yüzdelik dilimin içindeyiz.
Kalemin daim olsun.Son bölüm yergi sözleri de olsa içimi kanattı biliyormusunuz.
Selam ve saygılarımla.
cemil tarafından 6/30/2008 4:03:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
utanç tablosu her asırda
her ülkede
her devirde var...
içinde insanın önce sevgi olacak, her kes benim düşündüğümü düşünmek zorunda değil, benim giydiğimide giymek zorunda değil...eğer öyle olsaydı Allah bir tek model yaratırdı insanı, bir akıl verilirdi. Yaratıcı bile bunu istememişken bizde ki bu hırs ve kin niye ?
BU YAPILAN İNSANLIK DIŞI OLAYLARI HİÇ BİR DİN KABUL ETMEZ
Kaldıkı hoş görü dini olan İslam asla içinde barındırmaz.
Temmuz 2 olayları diğer olaylar gibi tarihteki utanç tablosunda kı yerini almıştır ne açı ki ...
BEN BU TÜR OLAYLARI NE DİNİM ADINA NEDE TÜRKLÜĞÜM ADINA ALIYORUM
insanlıktan nasibi yoksa , insanı da yakar hayvanı da
Hayatını kaybedenlere tekrar rahmet diliyorum
nena güzel bir yazıydı demek istiyorum ama konu çok üzücü, o yüzden Allah birda ha böyle olaylar yaşatmasın diyorum.
37 GÜNEŞ
BİLİYORUM
Sizi taşlayan
sizi yakan
Kurşun sıkan
Bomba atanları
Af eder o temiz yüreğiniz
37 Güneşim
37 Güneşim yeniden doğun
Yeniden gelin ışık saçın
Işık verin güçlü bedenlere
Kara bulutlar sardı
Sivas ta sizi
Fakat elbet bir gün
Dağılıp yok olacaklar
Yeniden ısıtacak
Aydınlatacak güneşiniz
Tohum çatlatacak
Döl yatağında toprağın
Umut verip filiz verip
Yeniden yeni den
SIVAS ta yeşereceksiniz
------------------------------------
Sevgili NENA,
önce seni o duyarlı sorglayan büyük yüreğini candan kutluyorum...Tekrar o unutmayacağımız insanlık için yüz karası sivas şehitlerimizi saygı ve acıyla andık yazınla...Eellerine sağlık yüreğin birdaha yanmasın hiç birimizin. böyle acı olaylar yaşatmasın HİÇ BİR MİLLETE...
Madımak yanar
ben ağlarım
ve bağlarım karaları
ak bir duamnda
boğduk
şairi
şiiri
ozanı
sazı
senki sivas
bağrından güzel
insanlar
çıkarmış
güzel bir pınar
madımak yanar
GÜRSEL ağlar
ve çözülmemek üzere bağladım bu acıyı, en küçüğü, 12 en büyüğü 67 yaşında 37 güzel insan.ve biliyorum elleriniz yakamızda, affetmeyeceksiniz bizi, bencede affetmeyin bizi...
Evet yanlış okumadınız . Diri diri yaktık ! Yaktık diyorum çünkü bunu biz gibi insanlar aynı yaradanın kulları yaptı. “Ne müzesi kardeşim bırak ya otur ye yemeğini bak keyfine zaten sokak dar bunaldık gel karnımızı et kokularında doyuralım nasılsa insan soyu hem etçil hem otçul .”
Olurda bir gün yolunuz düşerse 37 porsiyon İNSANLIK isteyin bakalım mönüde var mı ?
Ne kadar haklı serzenişler...Madımak otelini ben de gördüm evet kebapçıların bol olduğu dar bir sokak olarak duruyor olduğu yerde sadece...O güne çok az kala bunları kaleminden anımsamak üzdü ama çok yerinde bir yazıydı...tebrik ederim, duyarlı yüreğinden öperim...
Sevgi ve selâmlarımla...
Sevgili Nena Evet insanlıktan nasibini almamış mahlukatlar kendi düşüncelerinden başka düşünce tanımamazlığa devam etmekteler ve şeriatın ayak seslerini hissettirmekteler bizlere din adına insan yakıyorlar, domuz bağları ile insanları diri diri gömüyorlar ve bunu Allah adına yaptık diyorlar ve bir kısım insanlıktan nasip almamış mahlukatlarda bu insanlara alkış tutarak o dönemin belediye başkanı da dahil otel yanarken Gazanız Mübarek olsun deme küstahlığını gösteriyor...Yazın çok anlamlıydı insanlıktan nasip almamış mahlukatlara güzel bir tokattı kutluyorum...
MADIMAK..Baskı, sömürü, zulüm ve katliamlara karşı mücadelenin tarihi olan insanlık tarihinin yaşadığı en acı katliamlardan biridir ..
Sadece madımak değil artık günüm her saatinde madımaklar oluyor..gencecik insanlar ölüyor.bombalar patlıyor..çocuklar babasız kalıyor.hala savaş çığırtkanlığı durmadan yol alıyor.prim yapiyor.durmadan nutuklar havada uçuşuyor..kimse bu ölümlere dur diyemiyor..kimse bu ilenen tarihi suçların hesabını ev kaynağını sorgulayamiyor...kimlerin bu olaylardan rant elde ettiğini.ölümlerden nasıl yaşam bulduğunu anlamakta güçlük çekiyor..herkes tabularına ,klişe sözlerine bir esir gibi sıkı sıkıya ,körü körüne bağlaniyor..çözüm söyleyene.yada farklı bir söylem de bulunan heen dışlaniyor..vatan haini ilan ediliyor..o kadar güçlü ki bunu yapanlar..sömürdükçe beyinlerimizi durmadan sömürüyor..gözlerimiz kör ediyor.
etrafımızda yüzlerce örgüt.yüzlerce pimi çekilmeye bekleyen bomba..ölmeyi bekleyen insanlar..ağlamaya hazır anne ve çocuklar...bunalrın hepsinin en büyük besleycisi en temel kaynağı rengini bilemediğim cehalet...
beyinleri eisr alıyor..doğruları yanlış görüyor..doğru görenleri öldürüyor..
yazmaya devam edersem biraz daha birileri beni de yakmaya gelri vatan haini diye..bu kadar içimi döktüm sizin güzel çalışmanız vesilesiyle..sonsuz tşk..
yazan yüreğinizi selamliyorum..sevgiler
Hayatını Kaybedenler
* Muhibe Akarsu - 35 yaşında, Muhlis Akarsu'nun eşi
* Muhlis Akarsu - 45 yaşında, sanatçı
* Gülender Aka - 25 yaşında
* Metin Altıok - 52 yaşında, şair, yazar
* Ahmet Alan - 22 yaşında
* Mehmet Atay - 25 yaşında, gazeteci
* Sehergül Ateş - 30 yaşında
* Behçet Aysan - 44 yaşında, şair
* Erdal Ayrancı - 35 yaşında
* Asım Bezirci - 66 yaşında araştırmacı, yazar
* Belkıs Çakır- 18 yaşında
* Serpil Canik - 19 yaşında
* Muammer Çiçek - 26 yaşında, aktör
* Nesimi Çimen - 67 yaşında, şair, sanatçı üç telli curanın son ustası
* Carina Cuanna - 23 yaşında, Hollandalı gazeteci
* Serkan Doğan - 19 yaşında
* Hasret Gültekin - 22 yaşında şair, sanatçı, şelpe tekniğinin önderi
* Ozan Türkyılmaz -20 yaşında,araştırmacı tarihci ve düşünür (Hasret Gültekin'in öğrencisi)
* Murat Güneş Murat Gündüz - 22 yaşında
* Gülsüm Karababa - yaşında
* Uğur Kaynar - 37 yaşında, şair
* Asaf Koçak - 35 yaşında, karikatürist
* Koray Kaya - 12 yaşında
* Menekşe Kaya - 17 yaşında
* Handan Metin - 20 yaşında
* Sait Metin - 23 yaşında
* Huriye Özkan - 22 yaşında
* Yeşim Özkan - 20 yaşında
* Ahmet Öztürk - 21 yaşında
* Ahmet Özyurt - 21 yaşında
* Nurcan Şahin - 18 yaşında
* Özlem Şahin - 17 yaşında
* Asuman Sivri - 16 yaşında
* Yasemin Sivri - 19 yaşında
* Edibe Sulari - 40 yaşında, sanatçı
* İnci Türk - 22 yaşında
* Kenan Yılmaz - 21 yaşında
onlar kimi bir anne kimi bir baba,kimi bir işçi,kimi emekçi kimi sanatçı
çocukları ve bir aileleri vardı..yaşamak onlarında hakkıydı..
aspendos tarafından 6/30/2008 1:26:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
'' Sivas Katliamı veya Sivas Madımak Olayı, 2 Temmuz 1993 tarihinde Sivas'ta Pir Sultan Abdal Şenlikleri sırasında Madımak Oteli'nin kuşatılıp yakılması ve dolayısıyla şehirde bulunan 33 Alevi yazar, ozan ve aydının yakılarak katledilmesi ve oteli ateşe verenlerden de ikisinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan olaylar zinciridir.
Pir Sultan Abdal Şenlikleri kapsamında etkinliklerin bir bölümünün de Pir Sultan Abdal’ın sazının çalındığı Sivas şehir merkezinde yapılması öngörülmüştü. Bu kapsamda pek çok aydının yanı sıra Aziz Nesin bu etkinlik nedeniyle dönemin Sivas valisi Ahmet Karabilgin'in özel davetlisi olarak bu kente gelmişti.
2 Temmuz 1993 günü organize biçimde öğle saatlerinde Paşa ve Meydan camilerinde çıkan gruplar önce etkinliklerin yapıldığı Kültür Merkezi’ne ulaşarak, bir gün önce dikilen anıtı kısmen tahrip etti. Kültür Merkezi içindeki karşıt grupla çıkan taşlı sopalı çatışma, polis tarafından fazla büyümeden, zor kullanılarak önlendi.
Hızını alamayan ve sayısı yaklaşık 10.000'e ulaşan grup, Kültür Merkezi’nden yeniden Hükümet Meydanı’na geldi. Hükümet Konağı’nı taşlamaya ve slogan atmaya başlayan grup ardından Madımak Oteli civarına ulaşarak, slogan atmaya devam etti. Grubun sayısı akşam saatlerinde 20.000'e yaklaştı. Grup önce Madımak Oteli önündeki araçları ateşe verdi ve oteli taşladı bunun sonucunda taşlanarak camları kırılan Madımak oteli tutusturalan perdelerler ve alt kattaki bulunan esyalarla birlikte yakildi otele sığınmış olan aydınlardan, aralarında Asım Bezirci, Nesimi Çimen,Muhlis Akarsu, Metin Altıok ve Hasret Gültekin'in de bulunduğu 37 kişi yanarak veya dumandan boğularak yaşamını yitirdi. Aralarında Aziz Nesin'in de bulunduğu pek çok kişi BÜYÜK BİRLİK PARTİSİnin yandaki binasından yapılan yardımlar la NİZAM-I ALEM ÜLKÜCÜLERİNCE KURTARILDI, 51 kişi de olaylardan kendi olanaklarıyla, ağır yaralarla kurtuldu. Başından yaralanan Aziz Nesin'i linç edilmekten araya giren polisler kurtardı. Yaralılar, polis arabalarıyla Tıp Fakültesi Hastanesi`ne götürüldü.
Olaylar sonucunda 33 konuk, 2 otel görevlisi ile 2 saldırgan yaşamını yitirdi. Gene olaylar sırasında Atatürk - Kongre ve Etnografya Müzesi önünde bulunan Atatürk büstü tahrip edildi. Akşam saatlerinde valilikçe ilan edilen ”2 günlük sokağa çıkma yasağı” ile birlikte, güvenlik güçleri şehirde tam bir hakimiyet sağlayabildi.'' ( ALINTI )
Sevgili NENA yazına sadece olayı anlatan bir alıntıyı eklemek istedim , zaten sen yazında gerkli cevapları yazmışsın , ben ayrıca bir ekleme yapma gereği duymuyorum ve seni bu duyarlı ve anlamlı yazından dolayı kutluyorum canım ........
Sevgilerimle ........
Evet malzemesi insan olan her konu gibi bu da hassas ve dikkat gerektiren,savurganlığa pirim vermeyen bir ciddiyetle ele alnıp bakılmalı. İnsan nerede ve kim tarafından öldürülürse kötüdür.Gerekçe mi? O kadar bulursunuz ki,yeterki öldürmek isteyin!Yazınızın tümüne baktığımda ilk gözüme çarpan eksiklik,bu dünyada kıyımların sadece Hitler'e ait olmadığıdır.Tarihin ve coğrafyanın tümüne baktığınızda yanıldığınızı görürsünüz.Olaylara çatıdan bakılmalı,pencerenizden bakarsanız sadece bir yönü görürüz öylemi,üstelik dikiz aynası kullanma şansınızda olmaz.Tarihi yargılar ciddi bir altyapı ister ve çok sayıda çaprazlama okumalar gerektirir.Tarihi bilgilerimizin yanı sıra,biraz sosyoloji ve biraz psikoloji..Askariden bunların üçüyle donanıma sahip değilsek sadece politik yargılarla olayları analize kalkışmamız bizi yeni badirele sürükler ve bu hatayı hep yapmaya devam ederiz.Elimizde sadece ağıtlar kalır.Özellikle Dini hasasiyetlerin söz konusu olduğu durumlarda konuşabilmek ve topluma açılmak için askariden Müslümanlar için söylüyorum.Aden'den,Azak Denizine;Adriyatikten Çin Seddi'ne bu çoğrafyada yaşayan insan halitasını ve kültürünü iyi bilmek durumundayız.Sadece Ülkemizi tanımamız bu anlamda bize doğruyu söylemez.Büyük bir ilişkiler ağı vardır ve hepsi biribirini sürekli etkiler,içinden bir örnek çekerek işin içinden çıkamayız.Ne yazık ki,bu ülkenin insanının bile yarısına yabancı kalan ve olan insanlar Başbakanlık yapmıştır ve yapmaktadır.Bu şöyle bir acı sonuca götürüyor bizi,kapı komşusu ile geçinmeyi beceremeyen insanların dünyaya nizam vermeya kalkışma sakatlığını salık verir.Bu da elbette inandırıcı olmaz.Yine bu tür konularda yargıda bulunurken zamanı elden kaçırmamlısınız,kaçırmamalıyız.Pirsultan Abdal,dediğinizde o devri iyi biliyor olmanız gerekli,Önce Pir Sultan neden var?Ardından Pir Sultan neden yok!..Tarihin içinden Pir Sultan'ı çekerseniz size fazla bir şey anlatmaz.Bir olayın sonuçlarında ne kadar samimi isek, nedenleri üzerinde de o denli samimi olmalıyız.Üzücü olmuştur...Çözüm yerine kaşımaya devam edersek yenileri gecikmez.Bu atmosfer bunları her an üretmeye müsaittir.Biliyorum diyenlerin daha sorumlu davranması gerekli.Neden oldunuz bende bir şeyler yazmayı denedim.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 6/30/2008 1:00:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnsan özeleştiri yapmalı
Toplum da
Tarih de
Biz henüz kültürel birliği ve cumhuriyet devrimlerini hazmedememiş bir toplum olarak ki -bunu çok önemdiyorum
bir sayfa okunmadan kapatılmadan diğer sayfa açılmaz- hala bir utanç çağında yaşıyoruz
daha fazla yorum yaparak insanları gücendirmek istemiyorum
Nesin yaşasaydı zeka seviyesinin -90 a tırmandığını söyleyebilirdi herhalde
sevg,ilerimle