- 538 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
AY İNANMIYORUM!
Beş Satırla
Annelerin ninnilerinden
Spikerin okuduğu habere kadar,
Yürekte, sokakta ve kitapta yenebilmek yalanı,
Anlamak sevgilim, o, müthiş bir bahtiyarlık,
Anlamak gideni ve gelmekte olanı..
Nazım Hikmet Ran
Ay İnanmıyorum!
Son yılların yerli-yersiz dillerden düşmeyen bu şaşkınlık ve hayret ifadesi söz de güncelliğini yitirdi. Hemen her şey çok doğal ve sıradan gelir oldu insanlara maalesef. Oysa erdemsizlikler ve insanlık dışı akıl almaz olaylar karşısında şaşırmamak, hayrete düşmemek bir insanın, dolayısıyla bir toplumun en büyük acısı ve hatta manen tükenişinin göstergelerinden biri olsa gerektir.
Hele ki çağın gereği ‘ internet!’ icat olalı beri mertlik bütünüyle elden gitti adeta.
“Düşman geldi tabur tabur dizildi
Alnımıza kara yazı yazıldı
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu
Eğri kılıç kında paslanmalıdır.”
Namertliğin kol gezdiği diyarlardan sana Selam olsun KÖROĞLU. O yiğitler ki, birer efsane oldu tıpkı senin gibi.
‘Sanal alem’ ise başlı başına bir alem! Kim kimdir? Kimin gerçek yüzü/yüzleri ve yaşantısı nasıldır? Biyografisi ve sergilediği tavır gerçek midir, değil midir?
Bu toz toprak ve karmaşa içinde bunu anlayabilmek oldukça maharet ve sezgi gerektirse de, dikkatli bir gözlem ve akılcı bir bakış, bunu zaman içinde anlayabilir yine de.
Bir yalan, hangi amaç için söylenmiş olursa olsun, her zaman, en kötü gerçekten daha kötüdür.
Ernesto Che Guevara
Bunlara karşın, hiç tanımadıkları bu insanların birkaç fotoğrafına, çalışmalarına, yazıp- çizdiklerine bakıp. Anlamlı, güzel yorumlar yapan. Övgülere, takdirlere boğan. Saygıda kusur etmeyen insanlar da çoğunlukta. Oysa yüzlerini bile görmeden, yakından tanımadan böyle ön yargıya kapılanlara şaşırmamak! olası mıdır?
Bunun aksine; her şeyiyle son derece açık, şeffaf, içten, dürüst ve güvenilir olan insanlara mesafeli ve şüpheci yaklaşanları görmekte bir hayret! nedeni değil midir yine?
Gel gelelim asıl gerçek şu ki; herkesin bildiği gibi, yaşamda hiçbir şey ne nedensiz ne rastlantı ve nede anlamsız değildir asla. Karşılaştığımız (aile bireylerimiz dahil) bu insanlardan gelen her olumsuz ve hatta en can yakıcı eylemler, birbirlerinin ‘sınav soruları’ değil midir sizce de?
Yazık ki, dünyevi hırslarımıza kapılıp, gözlerimizi kapatarak ve ruhlarımızı mühürleyerek, karşımıza çıkan bu şansı, şansızlık olarak adlandırıyoruz çoğu kez. Bu insanlar birbirlerine bir ceza değil, bir ödüldür bu dünya aleminde.
Gerçekten İnanılmaz! şeyler gördüm. Yaşadım ve tanıklık ettim bizzat. Zaman zaman feveran etsem de haklı olduğuma minanarak. Af etmeye, anlamaya çalıştım daha çok. Ne gönlümü ne kapımı kapamadım kimselere. Asla.
Gördüm ki bunlar; beni ben yapan. Kendime olan saygımı sevgimi perçinleyen. Güzelliklere yol almamı sağlayan ve ruhumu inceden inceye besleyip, olgunlaşmasına vesile olan ’sınav karnem’ imiş...
YORUMLAR
Ne demeli?
Gönlünüzü ve kapınızı hiç bir insana kapamadığınız bir gerçek.
Bu durum,
şüphesiz ki sisi yüceltiyor karşınızdaki insanlar neslinde.
Kazanan şüphesiz siz oluyorsunuz. Hem bu alemde, hem ötekinde.
Fikirleriniz, düşünceleriniz, dünya görüşünüz, hayatı seyrettiğiniz pencere,
muhatap olduğunuz insanlardan çok değişik, çok farklı olabilir.
Ancak,
sevgi ve hoş görü dediğimiz erdemi,
gerçekten yaşatmayı becerebiliyorsunuz.
Hepimiz sizin gibi olmayı becerebilsek.
DEVRİM DENİZERİ
Yolunuz düştüğünde ailece ziyaretiniz beni çok sevindirir.
Diğer yorumlarınız ve yazılarınıza baktığımda karşımda kocaman bir yürek ve bilgelik görüyorum.
Daha ne isteyebilirsiniz ki...
Selam ve esenlikler.
Sanal sanaldır,reel reeldir,inanmaya eğilimli olan inanır dost bir elin parmağını geçmez,tanımadığın inanlara açılmak hüzün getirir bence herkes inanmakta serbesttir,selamla.
DEVRİM DENİZERİ
Selamlar.
Keskinkalemzaman
Vallahi Deniz Hanım, onu beşi bilmem ama ANAM RAHMETLİ HEP DERDİ Kİ, SENİ SEN DEĞİL EL ALEM ÖVSÜN.
Bu yüzden bana gördüklerim yeterli oluyor inanın.
İnsanın gerçekten inanası gelmeyen olaylara tanıklık etmesi elbetteki hem garibine gider hem de algı melekelerini zorlar. Hele de sanal alem de...
Tebrik ve saygımlasınız.
DEVRİM DENİZERİ
Rahmetli Anacağızınız ne güzel ne doğru söylemiş. Lakin, onlar eskilerde kaldı yazık ki. Şimdi el alemin övmesi bazen hiç de gerçeği yansıtmıyor.
Zor dönemler yaşandığı kesin. Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Sevgi selam ve esenlik dileklerimle.
İşte böyel Devrim Hanım.İnansan da inanmasan da bu yalancı düğnya da çoğu erdemlerimizi kaybettik.
Neyse ki onurumuza dokunan yok.Güzel konu,güzel anlatım.Kutlarım.Selamlarımla..
DEVRİM DENİZERİ
Esenlik ve Selamlar.
Büyük bir hüsran ,küçük bir isyan kadar değersizdir. Doğru mu ? Hayır ...! İnsanı dünyaya ekleyen akıl, insanı kendisiyle çelişir duruma getirmesi, kendisinden korkması, kendisini beğenmemesi ya da kendini başka bir yerde unutup ,o olması mıdır ?
Önce kendisi olabilen
Sonra kendisini seven
Yalanla beslenen değil
Doğruyu seven, yığınla sen, ben, o'n lar...
Saygılar, Sevgiler
DEVRİM DENİZERİ
Benden de sevgi selam ve esenlikler dostum.