- 530 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ AT
Beyaz At, Rus kökenli Fransız yazarı Elsa Triyolet’in 1943 yılında yayınladığı romanıdır. 1941-1942 yıllarında, yani Fransa’nın bir kısmı işgal altındayken kaleme alınmıştı bu roman; onun içinde politika, belli bir ideolojiye bağlamış ve Ulusal Direniş Hareketi gibi temolar yapıtın temel örgüsüne egemendi. Romanın kahramanı Michel Vigaud, genç ve güzel kadınlara düşkün yakışıklı bir delikanlıdır.Ama gerçek aşkla tanışmamıştır henüz;işte bundan dolayıdır ki genç zengin kızı İren’in onun yüzünden intiharını başlangıçta pek kavrayamaz;ama çok geçmeden bu dramın etkisiyle köklü bir dönüşüme uğrayacaktır. Okumaya, hem de deli gibi okumaya koyulur Michel;ve çok yakın dostu Stanislas Bielenski ile politika konusunda tartışmalara girer. Gerçek aşkı da keşfeder bu arada:Romanın üçüncü kahramanı Elizabeth’le böylece tanışırız. Elizabeth’de sevmektedir Michel’i;ama tamamiyle kendine özgü bir şekilde sevmektedir:Nitekim Stanislas’la evlenecektir. Sovyetler Birliği’nden ayrılıp Fransa’ya göçmüş bir Rus Yahudisidir Bielenski;büyük bir servet kazanmıştır;ustaca ve’tiksinerek oynamaktadır kapitalizm oyununu.’ Kendisini hor gören ama servetinden ve işbilirliliğinden yararlanmaktan da geri durmayan Sovyet diplomatlarıyla ilişki içindedir. Göz kamaştırıcı bir Zenci sanat objelerikoleksiyonu kurmuştur kendine, Michel’e de derin bir dostlukla bağlıdır;ama gene de Elizabeth’le evlenir ve böylece hem aşkı, hem dostluğu yıkmayı göze alır. Michel, bu yıkım üzerine bir dizi macera daha yaşayacak;bu arada ünlü bit şarkıcı olacak;sonunda ölecektir. Kendine rağmen bir kahraman olarak.
Elizabeth, aşk yorgunu olarak tanımlayabileceğimiz bir tiptir bu kitapta:Başkalarına yük olmaktan usanmış bir kadındır.
Elsa Triplet, Michel Vigaud’nun ilk bakışta başarılı ama aslında mutsuzluğa mahkum aşk maceralarını bir çeşit ’vesile’olarak kurduğu bu yapıtında, Batı dünyasının İkinci Dünya Savaşı öncesindeki durumunu usta işi bir fresk halinde gözler önüne sermektadir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.