- 1131 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SATH-I MAİL
Eski dildeki bu ifadeyi gençlerin anlayacağı biçimde Türkçeleştirirsek "EĞİK DÜZLEM" demektir.
Mecazi anlamda ise, "geri dönülemez ve hızla ilerleyen süreç"i ifade etmek için kullanılır.
"Seçim Sath-ı Maili" ise, geri dönülemez bir biçimde seçime doğru ilerleyen süreç anlamında kullanılmakta olup, bu deyimi siyaset jargonuna Adnan Menderes’in kazandırdığı söylenir.
Evet biz de, ülke olarak 7 haziran 2015 tarihinde yapılacak olan Genel Seçim sürecine, bir başka deyişle seçim sath-ı mailine girdik.
Satıh mail olunca ayakta durmak zor olacak elbette. Kimi kayacak dereye yuvarlanacak, kimi bir dal parçasına tutunmaya çalışacak, eğik satıhta dengesini muhafaza edenler ayakta kalacak, becerebilenler doruklara tırmanma başarısını gösterecek.
Dedik ya "satıh mail" diye. Bu satıhta tutunmak isteyenler büyük gayret gösterecek, kendi yapacaklarından daha çok, rakiplerinin ayağını kaydırmak için satha muz kabuğu döşeyecek .Atacak, tutacak karalayacak, süslü ifade edersek; rengarenk (pembe, beyaz, gri, kara) propaganda yapacak. Herkes "vatan ve millet sever" olacak, kendilerinden başkası "vatan haini" olacak. Bütün planlar, vatandaşın oyunu ve dolayısıyla pastadan pay almak için yapılacak, pastayı paylaştıranlar parmaklarını yalayacak, vatandaşın ağzına ise belki bir parça krema bulaşacak.
Sonunda takke düşecek kel görünecek.
Demokrasi bir yönetim biçimidir. Demokrasilerin vazgeçilmez unsuru ise seçimler ve siyasi partilerdir.
Anayasa ve yasalar çerçevesinde kurulmuş olan siyasi partiler ve bağımsız adaylar ülkeyi yönetmeye talip olurlar, nasıl yöneteceklerini, kime hangi oranda menfaat sağlayacaklarını hazırladıkları beyannamelerle oy vereceklere anlatırlar ve seçmenin oyunu talep ederler.
Seçmen de, seçime katılmış olan siyasi partilerden (sanıyorum seçimlere 19 parti katılıyor) hangisinin kendisi için faydalı hizmetler yapacağını düşünüyorsa tercihini o parti lehine kullanır. Burada önemli olan seçmenlerin de birbirlerinin tercihlerine saygı duymalarıdır. Kimse kimseyi suçlamamalı, kendisi gibi düşünmeyenleri vatan haini ilan etmemelidir.
Seçim sürecinde ve sonunda yapılacak seçimlerde tüm partilerimize başarılar dilerim.
İyi olan kazansın!
Yeter ki; seçimler hilesiz, hurdasız, herhangi bir şaibe olmadan dürüstçe ve hakça yapılsın.
AMAN Haaa! SATH-I MAİL’DE KAYIP DÜŞMEYİN, KENDİNİZE DİKKAT EDİN!
İKTİDARLAR GELİR-GİDERLER, ÖNEMLİ OLAN MİLLETİN VAROLMASIDIR.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Yeter ki; seçimler hilesiz, hurdasız, herhangi bir şaibe olmadan dürüstçe ve hakça yapılsın.
AMAN Haaa! SATH-I MAİL’DE KAYIP DÜŞMEYİN, KENDİNİZE DİKKAT EDİN!
İKTİDARLAR GELİR-GİDERLER, ÖNEMLİ OLAN MİLLETİN VAROLMASIDIR.
Keşke hilesiz hurdasız bir seçim süreci yaşasak.
seçmenlerin özgür iradesine saygı duyulsa.
Hak eden, hak ettiği yere gelse.
Size gönülden katılıyorum..
tebrikler,
saygılarımla..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.