- 672 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
FİKRİ FİRAR 28
...
"İnsanlar değişiyor. Neden kadar değiştiklerini anlamıyorum" dedi bir dostum.
Yalan yok ben de çokça aynı serzenişte bulunurken yakalıyorum kendimi. Ancak biz yediveren gülleri gibiyiz. Hatta ondörtveren gülleri. Yaratılmışların içinde en güzeli olduğunu iddia edenleri bozmamak için gül benzetmesi yaptım ki aslında bana kalsa nebatat içinde çevremizi ve çevremizdekileri çirkinleştirmekte gösterdiğimiz başarı anımsatacak bir ot bulabilirim. Biz bize dokunan herşeyden aynı saniyede en az yedi iyilik ve bir o kadar da kötülük üretebilecekken, genelde; dokunulmasına ses çıkarmadan hareketsiz davranmak eğiliminde yaratıklarız. Hareket kaabiliyeti (fikren ve zikren) bu kadar üstün bir varlığın bu kendini ot gibi rüzgara, saz gibi akıntıya bırakması belki ondörtveren güllüğümüzün sapından sebeptir.
Değişkenliğe gelince. Biz zaten epeyce değişik canlılarız. Kendimiz bile kendimizi bazen anlamazken, başkalarının bizi anlaması için yırtınırız. Bu yüzden komün ve bu yüzden hep yalnızız. Gölgesiyle oynayan canlılarız biz yahu. Zekamız onun bir yansıma olduğunu anlamamıza yeterli olduğu halde...
YORUMLAR
Bilgece sözlerdi. Yazının başındaki sorunun cevabını tam veriyordum ki, maşallah yani, ona da yetiştiniz, yazmışsınız satır aralarında. Eeee, bana da bir şey kalmadı. Komün de ne demek ki? Şimdi sözlüğe bakacağım. Anamın eskiden gelinlik komidini vardı, ama o komün sanki başka. Sonuna ist.. filan ekleseydiniz, duymuştum. Şimdi öğrenirim google amcadan.
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Sayenizde bir kelime daha öğrendim. Aşağı yukarı her yazınızdan yeni bir şeyler öğreniyorum. Teşekkürler.
Komün, kapalı toplum demektir. Bir grup insanın, kendi arasında, ortaklaşa üretmesine ve tüketmesine dayanır. Kapalı cemaatler komündür. Tarikatler komündür. Komünün karşıtı Sosyete'dir.