- 879 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CENNETİN NÛRU ŞEFKAT
Şefkat ve güven duygusu , ancak âlemlerin Rabbine imanla mümkün..İçimize yerleştirilen şefkatin menbâı ancak İslamdan beslenebilir. Dünya misafirhanesinden gelip geçen yolcular olarak bize ait zannettiğimiz her şeyin aslında “emanet” olduğunu fark etmemiz kaliteli bir hayatın olmazsa olmazlarından. Diğergamsa, yani empaty yapabiliyorsa kişi isterse o Firavn meşrepli olsa ve zulmün karanlığında dökülse bilie gönül aynasının sırrı susuz bir kuşa, dili damağı kurumuş sevimli bir kediciğe, bir boynu bükük çiçeğe bir yudum su sunmuşsa şefkatli ellerinden, onun nûrânî ışıltısı anında özüne,, özünden yüzüne, yüzünden gözlerine, gözlerinden sözlerine yansıyacaktır .
Şefkatin insan sağlığı üzerinde etkisini incelemişler bilim adamları ve şefkat gösteren deneklerde kalp, şeker, tansiyon gibi rahatsızlıklara daha az rastlandığını tesbit etmişler. Yaşadığı sıkıntılar her ne olursa olsun şefkatin güveni aşıladığını ve çok iyi bir huzur ve sakinleştirici ilaç tesiri verdiğini görmişler. Bakın şefkatli ve merhametli insanlara yüzleri ne kadar aydınlık, güleç, makyaja, avuç dolusu para verilen kremlere ihtiyaç duymaksızın pırıl pırıl , cennet güzelliği yansımış karşısındakine güven veren tebessümlerle süslü.
Belki bir çoğunuz hatırlar,, geçmiş yıllarda bir Japon bilim adamının medyada da sıkça yer alan deneyi vardı. Hangi dilden bile olsa, şefkat, merhamet, teşekkür duygularını ifade eden güzel kelimelerin fısıldandığı su zerreleri çiçekleri andıran çok hoş şekillerde mikroskopla tesbit edilmişti. Buna karşılık, nefret, öfke duygularını yansıtan kelimelerin fısıldandığı su zerreleriyse neredeyse korkunç diyebileceğimiz şekillerle mikroskopta görüntülenmişti. (Dr. Masaru Emoto’nun ‘’Suyun Verdiği Mesajlar’’ isimli iki kitabı bütün dünyada ilgiyle karşılandı.
Şefkat, merhamet, hürmet, yardımlaşma ve güven..Ne güzel duygular bunlar. Allah’ın iyi kullarına bahşettiği ve süslediği ne hoş cennet ziyneti.
Ve ne mutlu varoluşun gerçeği şefkati merhameti yüreğinde keşfeden ve olgun başaklar gibi boyunları bükük,, meyve veren ağaçlar gibi dalları eğik imanlı şefkatli, sevecen duygulu yüreklere..
Rabbim saylarını artırsın da cennete dönsün şu zulüm ve kan kokulu dünya .
Sevo Can Çiçek
5 Nisan 2015
00:30
BURSA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.