- 1119 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KAVUN TATLI BEN N'APIYIM
Karakolda gence ha bire bağırmaktadır polis memuru:
- Niye çaldın adamın kavununu, sen arsızsın, sen hırsızsın. Gençsin, delikanlısın, taşı sıksan suyunu çıkartırsın utanmıyor musun? Kavun yüzünden iki de bir karakola yolun düşüyor. Alt tarafı bir kavun yahu. Kaçıncı defadır kavun yüzünden burdasın. Söyle niye çaldın adamın kavununu?
Genç gayet soğukkanlı bir şekilde kendini savunur:
- Kavun tatlı ben n’apıyım memur bey.
YORUMLAR
Şimdi daha iyi anladım.Kusura bakmayın.Sizi de zahmete soktum sayın hocam.Kesinlikle.Kapitalist ekonominin getirisi işte...Öylesine güzel izah etmişsiniz ki. " Vakfetme eğilimi " ... Şimdiler de ise çalınan bir kavunun bile peşine düşüp onun getirisine böylesi tamah eden bir cüruh anlayışı... Çok teşekkürler .
Selam ve saygılarımla.
turhansahin
Çocukluğumuzda, uzak köyler ait bağ bahçe kenarlarından traktörle geçerken ak sakallı ihtiyarlar traktörün önüne geçerek yetiştirdiği ürünlerden almamız/yememiz için ısrar ederlerdi.
Geleneksel anlayışımızda vakıf kültürü, vakfetme eğilimi çok güçlü idi.
Şimdi ise insanoğlu kavun karpuz gibi önemsiz ürünleri önemsemeye(keviksinmeye başladılar) bunun bir nedeni insanoğlu ticarileşti(cıfıtlaştı) nerede ise anne çocuğuna emzirdiği sütü hesap eder hale geldi.
Fıkrada üzerinde bile durmaya değmeyecek bir mevzuunun karakollara günden meselesi olmasına bir dokundurma var..