- 692 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Düşün ve Başar
Düşün ve Başar
- Engellerdeki fırsatları gören, sorunlardan çözümler üretir.
- Mazeretlere sığınan, hem kendisini engeller hem de başkalarını yıldırır.
- Elinizi ayağınızı zincirleseler ve bedeninizi bir kafese koysalar kalbinizi durdurabilirler mi? Zindandan çıkamayan birinin, kanını mürekkep yaparak kitap yazdığını okudum.
- Mazeretçi kedi ulaşamadığı ete murdarmış der, vazgeçer. Mazeretsiz kedi o ete ulaşamayacağından eminse başka et arar. Gerçekten engellerimiz olabilir. Kuş gibi uçamayız, çünkü kanatlarımız yok. Akıllı insan hangi engelin gerçek, hangisinin geçici veya hayali olduğunu zor da olsa ayırt eder.
- Mazeret tanımazsanız, engelleri azaltırsınız. Bahaneniz yoksa savaşan askerin gayretindeki içtenlik yoğunluğunda çalışırsınız.
- Acıya açık olmanızı öneriyoruz. Bir işi yapmanız gerekiyor mu? Onu ertelemenizin sebebi, sonuçlarının acısından çekinmeniz mi? İzin verin acıtsın. Gerekiyorsa utandırsın, gerekiyorsa aşağılanmanıza yol açsın. Sorunlarınızı ertelerseniz seller barajınızı zorlar; barajınız çöktüğünde, hem sizi hem de yakın dostlarınızı alıp götürür.
- Doğuştan getirdiklerinizle değil; çabalarınızla, kişiliğinizle ve eserlerinizle yükselirsiniz.
- Ne demek şu sözler: ’’Ben yeteneksizim. Ben üstün zekalı değilim. Ben başaramam. Benim engellerim var.”Evet engelleriniz var, işte bu yalanlarınız! Kendimize ısrarla söylediklerimiz, yalan da olsa doğrularımıza dönüşür.
- Hızlı ilerlemek istiyorsanız, alanlarında uzmanlaşmış insanları bulun, sorun veya anlattıklarını dinleyin.
- Başarmak isteyen, gemilerini yakmalı ve girdiği yoldan geriye dönüşü imkansız hale getirmelidir.
- Kanatlarınızı sorular ile açmazsanız, değişim rüzgarlarına binemezsiniz.
KAYNAK
Düşün ve Başar S. 218- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 204- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 204- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 201- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 204- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 168- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 148- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 146- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 104- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 115- Muhammed Bozdağ
Düşün ve Başar S. 80- Muhammed Bozdağ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.