- 1514 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
vefa insanın en ulvi şerefidir.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Biz onları ah vah içre öldü sanırken aslında onlar sadece bir pencereden bir diğer pencereye taşımışlardır gözlerini.Bu yolculuk sırlara müştak bir tecellidir özünde...Ve bu göçte temiz bir yaşamaktır kucaklar onları.
-Huzurdur bu,seyre doyum olur mu?
Çok şey yazılır bu dem aslında,çok şey söylenir ve söylenmeli de...Fakat- bir faninin ardından aktif olan diri ve onların eylemlerini anlatmak, saygısızlıktır kanımca.
-Sanat-bir toplumun en aktif olan temsilcilerinin eşlik ettiği bir kalkınma ve kazandırma yöntemidir.
Yaşadın,yaptın,yaşattın. ama illaki başkalarına devredip yaşatmalısın da.
-Hakkı ile yapılan her iş mutlak manada bir gün vakti erdiği yerde büyük bir ödülle tarihte yerini alır.
-Bir nevi" İlahi adaletin tecellisidir" bu. Aziz Yaratıcımız ihmal etmez imtihan eder çünkü.
Fakat şu gerçek var ki,bu çeşmede kova doldurmak her beşere nasip olmaz. Kimi kokmuş su ile uğraşır,kimi ise engin denizlere kulaç kulaç hayat taşır böyle.
Küçük yaşayıp büyük ölmek gibi .
-Mavi. Hep mavi.
vardığı her yere umut taşımalı insan. Tahta bir atın sırtında her hangi birilerinin omzunda bir bilinmezliğe götürülürken dahi" ben yaşadım" diye haykırabilmeli insan. Ölmek varsa yani o zaman illa büyük ölmeli insan.
Son zamanlarda "sanatçı"kimliği altında halkı kışkırtıp manevi ve kültürel değerlerini yıpratma eylemine geçmiş bir kaç "öteki"için, örnek olsun aramızdan süzülen ve ardında adam gibi yığınla eser bırakan bu halk değeri güzel insan.
-Örnek alınır mı bu peki? Kim bilir. Belki. umut her zaman iyidir.
- Çok lafa ne gerek var ki, bundan ötesi laf-ı güzaftır yalnızca.
-bu gün KAYAHAN anlatsın mı kendini.
"Türk pop müziğinin usta ismi Kayahan, "Adam olmanın yolu Kur’an-ı Kerim bilmekten geçer" demişti.
Ünlü şarkıcı ve besteci Kayahan, yaklaşık 2 yıl önce Milat gazetesinden Nil Gülsüm’e verdiği röportajda adam olmanın yolunun Kur’an’dan geçtiğini söylemiş ve çok çarpıcı açıklamalarda bulunmuştu.
İşte Kayahan’ın sorulara verdiği cevaplar;
ADAM OLMADAN BAŞKA ŞEY OLUNMAZ
Yaşamda en çok neye önem verirsiniz?
Adam olmaya. Benim yaşamımda ilk önce adam olmak önemlidir. İnsanlar eğer adamsalar, benim için kıymetlidirler. Kişilerin nerede oldukları ve mevkileri benim için önemli değildir. Aynı şey benim için de geçerlidir. Ben nerede olursam olayım, adam olmadıktan sonra hiçbir şey ifade etmem.
ADAMLIK DİN KİTAPLARINDAN ÖĞRENİLİR
Adamlık öğrenilir mi?
Bana göre adamlığı en güzel din kitapları anlatır. Benim kitabım da Kur’an-ı Kerim. Ben adamlığı oradan öğreniyorum. Doğru bir insan ve doğru bir kul olmak meselesi benim için vazgeçilmezdir.
PEYGAMBERİMİZ GİBİ YAŞARSAK DOĞRU YAŞARIZ
Din, ne kadar ve nasıl sirayet etmeli yaşama? Sınırı, dengesi nedir bunun?
Dengesi, sünneti Peygamber Efendimizin yaşadığı gibi yaşamaktır. Bence ‘had’, ‘sınır’ oradadır. Sabahtan akşama kadar vakti ibadetle geçirmek aşırıya kaçmaktır. Ama Peygamber Efendimiz gibi yaşarsak, doğru yaşarız. Her şeyin aşırısı zarardır. Kalp yapmak, insan sevindirmek ve eve lazım olan halıyı da camiye vermemek meselesi önemlidir. Karnın tokken açı düşünebiliyorsan, sıcaktayken soğukta olan için üzülüyorsan adam olmaya başlıyorsun demektir."
-Acıların uykularını bölmeyecek artık.
-Kalem ile kağıtları karalarken ki daldığın uykundan, telaş ile"eserim bitmiş şükür" diye uyanamayacaksın artık.
-" He şarkı mutlak yarım kalır" demiştin bir röportajında,şimdi bütün şarkılar yarım kaldı evet.
-Ama hiç biri sahipsiz değil. Sen en büyük eserini 14 şubat tarihinde yazdın. Bu Milletin hakkı helaldir sana.
Diri diri gömülmeyenlere selam olsun. Ve buluşacağız elbet bir gün, o yerde,o ana dek kal rahmet ile.
Mekanın cennetler ötesi- vuslatın Allah ve Rasulü ile buluşmak olsun usta. Amin.
YORUMLAR
vefa, onur, yaşamdaki kurallar adalet, ölçü bunların dayanakları güçlü olmalı. İnandığın tutunduğun ilkelerle yaşarsın. Onlar seni yüceltir veya onlarla küçülürsün.
AREOPAGE
Düşük çeneli solon konuştukça kurallı tanrılar fışkırır içerisinden,
Kendi rolünü çalan litai avukat
Her duruşma nemesis’e koşar drama çağrılı hikaye öç peşinde karanlık gölgelerden.
İddia, savunmaya evrilen kurnaz kelime.
Sorgu yargıda yitip gitti gözleri bağlı themis.
Düello mekansal bir metafor areopega’da mermerden alımlı çalımlı ceset sessizliği tanrılar,
Muzaffer edalı adalet de mermere gömülü zeus,
Yenik yüklerine urgan sarılır kan rengi ate.
Terazinin kefesinde çığlıklar ağdırdı ağırlığı
Bozuk dengenin sabit çiviler kurallar masalı.
Trajik moment, gayretkeş ölü mermerden çakıcılar…
Boğazda birikintili kirli ses, kursak da yalan kusmuk,
Kendi kapısının önünde apollon, agorada kazınan duvarlarda uyduruktan emir
Kılıcın keskin tarafına giydirilmiş zayıf demir, ikiyi kemir.
Ciğerci kartalı ve promethus antik tohum sarmalı…
Dündeki ceset çürümedi, ölümsüz ölüm uykuda.
Ateşi çalamazsınız hesap kitap zamanı…
Altın altına yürür, demir demire, koşu gerçek emire
Aklın sahibinden sınırsız gök kubbe ve sayısız sonsuza asılı küre
Atom yörüngesinde gizli enerji istidadı yaradılış, kuralları yaratılmış.
İnsan ezelden ebede hüküm sonsuza denk,
Mülkün sahibinden emir, kanun, kural, renk.
Dündeki ceset çürümedi, ölümsüz ölüm uykuda.
Ateşi çalamazsınız hesap kitap zamanı…
23.02.2015 hOça
ölümlülerin kurallarıyla küçüleceğimize,
ölümsüzlüğün emirleriyle yücelenlere selam olsun....
selam ve sevgiyle kalın... hOça
sevgili Mehtap..seni okumak çok güzeldi..ve günün yazısı bir vefa örneği..
Adam olmak! ;
İşte bütün mesele bu..hani diyorsun ya er yada geç herkes tahta atla omuzlarda son yolculuğuna gider diye ...kaçınılmaz bu sonda; şerefli ölmek ne güzeldir, dili olsada mevta anlatabilse halini...bırakılan temaları çok güzeldi Kayahan'ın ..Allah bir Muhammed Hak Resul derken ve adamlığını öğrendiği hak kitabı yüceltirken ...Güzel Düşünüp güzel yaşayan insanlardan olmak çok büyük bir başarı, mahşerde ak yüzlerin ve kara yüzlerin belli olacağı o günde başı dik olabilmek ne güzel ..bunu öncelikle bu dünyada başarabilmeliyiz...Yalandan gıybetten ve oyunlardan uzak komşusu aç iken sabahlayamayan insan olduğumuz andan itibaren büyük insanızdır...çünkü insanların en hayırlısı insanlara faydası olandır der hak kitabımız ve Hadisinde sevgili peygamberimiz....yoksa tam tersi küçük insanızdır... ve bunu başarabildiğin an toplumun gözünde de mertebeleşir yerin...meleklerin ve insanların selam durduğu varlık olabilmek ne güzeldir .. sanatçı kimlere denilir bunu bir kez daha bize öğretti Kayahan...insani değerleri bütünleştiren edeptir ve en büyük sanat ise edebiyle hünerini icra edebilmektir..Kayahan'a buradan rahmet diliyorum...gerçekten magazin köşelerinde sanatını konuşturdu..kimsenin aleyhinde kendini ispatlama çalışmalarına girmedi...çizgisiyle mükemmel insandı..Ailesine sabır diliyorum.. ve dönüşümüz Allaha önemli olan ardında hoş bir seda bırabilmektir
kalemin ve yüreğin var olsun..esen kalınız
Gül ESEN tarafından 4/6/2015 7:30:32 AM zamanında düzenlenmiştir.