- 2191 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SABIR YA SABIR
Hümeze Sûresi
SÛRE HAKKINDA ÖZET BİLGİ
Hümeze Sûresi, Mekke-i Mükerreme’de 32.sırada nazıl olmuştur… 9 ayettir… Adını, ilk ayetindeki “Hümeze” (dedikodu ve gammazlık yapan, arkadan göz kırpıp çokça alay eden) den alır…
Hümeze Sûresinde: Hakikatından perdeliliğin ve kendinden cahilliğin bir sonucu olarak büyüklük ve üstünlük taslama davranışları; hümeze-lümeze-mal sayma… Hutame… Allah ateşi ve fuad… Niçin o cehennemden çıkılamaz?… gibi hususlar açıklanmaktadır…
AYETLERİN MÂNÂSI
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHIYM
1-) Veylün li külli hümezetin lümezeh;
Veyl olsun (vay haline) tüm hümeze (arkadan çekiştiren, arkadan göz kırpıp çokça alay eden) ve lümeze (ayıplayıp tahkir eden) güruhuna (büyüklük ve üstünlük taslayana) !.
2-) Elleziy cemea malen ve addedeh;
O ki, bir mal topladı ve onu ta’dit etti (tekrar tekrar saydı).
3-) Yahsebü enne malehu ahledeh;
Sanır ki malı onu ebedi kalıcı (sabit) kılacak halde.
4-) Kella, leyünbezenne fiyl hutameti;
Hayır (iş sandığı gibi değil) !… Yemin olsun ki o Hutame’ye (mıcır makinası gibi kırıp ufaltana, sert şartlara) atılacaktır.
5-) Ve ma edrake mel hutameh;
Hutame’yi sana bildiren nedir (Hutame’nin ne olduğunu sana ne bildirir) ?.
6-) Narullahil mukadeh;
(O Hutame, fıtratından gelen bir şekilde) Allah’ın tutuşturulmuş Narı’dır!.
7-) Elletiy tettaliu alel ef’ideh;
O ki çıkar (kaplayıp örter) FUADlar (kalbler) üzerine.
8-) İnneha aleyhim mu’sadeh;
Muhakkak ki o (Hutame) onların üzerine kapatılıp kilitlenmiştir (içinde ebedi mahpusturlar).
9-) Fiy amedin mümeddedeh;
Uzatılmış direkler içinde.
(ALINTIDIR)
*********************************************
Bu mübarek ve uyarıcı süreyi neden eklediğimi merak eden kalem dostlarımız olacaktır. Bölümler halin de nedenini de bizatihi bilgi belgelerle izah edeceğim. Sabrın da bir sınırı vardır çünkü. Masal anlatmak bile bir erbablık ve erdem ister öyle değil mi?
Okuyan gözlere saygımla.
HÜZÜN ŞAİRİ: N Y
YORUMLAR
hüzün şairi
Amenna ve sadakna hocam. Bundan hiç kuşkumuz yok çok şükür. Birileri iffet namus naraları atarken sanmasınlar ki başkalarının iffetini namusunu ayak altı göstermeye hakları var. Çok sabrettim ama yetti. Sosnuz teşekkür ve saygımla hem desteğinize hocam hem de varlığınıza dostluğunuza ve kardeşliğinize.
En büyük ecirlerden biride sabırdır.
Rabbim zamanı geldiğinde ne yapacağını bilendir.
takip edelim yazının devamını güzel bir paylaşım olacak sanırım
kolaylıklar dilerim
hüzün şairi
evet değerli usta.
Çok şükür ki hala Allah bizimle.
Güzel ya da değil. Bunun taktiri önce Allah'ımda sonra okuyanlarda olacak. Her şeye rağmen yaşanmasaydı diyorum hala ama müsebbibi ise biz edebimizle sabrımıza sığındıkça korktuk sandı sanırım. Dilerim ki, önce Rabbim dur desin. Sonrası ise O' iyi bilir ki içimizdeki tek korkusu ona kulluk ederken olur. Destek ve değerli katkılarınızdan dolayı sonsuz teşekkür ve saygılarımı sunuyorum.
SABIR TESLİMİYET DEĞİL BİR MÜCADELE BİÇİMİDİR... ALLAH'A EMANET OLUNUZ SAYGI İLE...
hüzün şairi
Aynen öyle. Sabır, insanın şeytana ve nefsine uyup hata yapmasına barikat kuran haslettir. Kısa ve öz ama bir o kadar da yerini bulan bir sözdü ki yorumunuz. Size sonsuz teşekkür ve saygılarımı sunuyorum. En Emin'e emanetsiniz.
Cuman Mubarek olsun abla Allahın terazisi kulun kine benzemez herkes yaptıklarının cezasını mutlak çekecektir ama ne yazık bu dünya malına ve süsüne kananlara Gerçek Alemi unutanların vay haline diyorum ama bakıyorsun İnsanlar hep bu dünyaya çalışıyor Allah af fetsin selam ve dualarla sayğılar
hüzün şairi
Maalesef can gardaşım. Ama Allah büyük. Ben de sabrımın sonundayım. Susmalarımız korktuğumuzdan değildi. EDEP ve SABRIMIZDANDI. Ama gördük ki, bu hal ve tavrımız kişiye fazla gaz vermiş ve atıp tutmaya devam ediyor. Özelden yazdığı mesaj da dahil açıklamak da elzem oldu.
BİZİM ALLAH'TAN GAYRİSİNDEN KORKUMUZ YOKTUR ÇOK ŞÜKÜR.
Hayırlı cumalar. Baran ailesine selam ve dua ile.
İlahi Adalate olan inancımız ve sabrımız değil mi bizi ayakta tutan.
Ve ne yazık ki sabrın da bir sınırı var.
Hayırlı cumalar dilerim.
Sevgiler, saygılar...
hüzün şairi
ALLAH SABREDİP HAKKINDA Kİ TAKDİRİNE RAZI OLANLARLA BERABERDİR
HAKİKAT ER YADA GEÇ TECELLİ ETTİĞİ O GÜNDE TIPKI KUREYŞİN İLERİ GELENLERİNİN MEKKENİN FETHİNDE DÜŞTÜKLERİ DURUMA DÜŞECEKLER
CÜMANIZ MÜBAREK OLSUN