- 1073 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KAYIP BİR COĞRAFYA ‘YIM ŞİMDİ
Kayıp bir coğrafyaya uyarladım kendimi,
Güneşsiz, çiçeksiz, ormansız, çırılçıplak bir ülkeyim şimdi…
Bir uçurtmanın kuyruğuna asıp özgürlüğümü, kestiler ipimi zamansız.
Durmadan dönüyorum etrafımda, çıkışsız bir labirentte gençliğim
Çalıntı bir ninniydi sanki yakamoz kokan bir gecede silah sesleri, yaşamdan bir kesit. bir orman müziği melodisi belki de…
Barut kokusu karbondioksit…
Çatlaklarım vardı yer yer tenimde, kırılganlığım yansıyordu yüzüme ve vurdum duymazlığınız üzerimde…
Nasılda kıydınız düşlerime,yitik sevda,çorak toprak koydunuz adımı.bir gonca güldüm dalımda dikenlerle serpiştirdiniz dallarımı…oda yetmedi kopardınız beni, namlunun ucunda kurşun diye sürdünüz gencecik yüreklerin üstüne …
Nerede mor dağlarım,yeşil çimenlerim,ak renklerim al renklere büründü sayenizde..
şimdi kuş seslerine hasret dallarım.deli dolu bir yağmuru esirgediniz benden.gözlerime ödettiniz bedelini.
yalancı maviliğine aldandım gökyüzü.oysa hep karanlıkta bıraktın bir yanımı..
Artık inanmıyorum size,
karanlık dehlizlerin ürkek bakışlarında gizli sevmeleriniz.
Bir ütopyanın en yüksek sehpasında mühürlenmiş parmak izlerim.mahkum ettiniz beni.ipsiz,dipsiz bir kuyuya…duymadınız yakarışlarımı,duymak istemediniz belki de.
dokunamadınız göz yaşlarıma.
zincirlenmiştim oysa ellerimden,prangalı ayaklarım.çarmıha gerdiniz diri diri..
beni hiç görmediniz mi?
Rastlamadınız mı yasak kokan bir gecede..
yani beni öldürüp üzerimi bile örtmediniz mi?
Bir çığlıktım oysa,boğazına kelimeler düğümlenmiş sessiz bir çığlık…bir melodi belki, de yürüyüş marşına benzeyen ve ayak seslerinden özgürlük tutkusu fışkıran.beni benden alan,seni bana getiren.
Bir çocuktum belki güneş gibi gözlerim.donuk yüzüm,yanaklarıma süzülen yaşlar benim.sevgisiz büyümüşlüğüm,öksüzlüğüm başkaydı.başımın üstünde bir el gezinmedi merhamet niyetine olmasa da..sevgi hatırına bir küçük tebessüm istedim
Bir zılgıttım öfke dolu,isyan dolu,ama coşkulu..renk cümbüşüme ayak uyduramadınız.beni hep sorguladınız.oysa sizden öncekiler beni defalarca sorguladıkları için ben hep böyle çıplaktım..
Zamana sığmadık,diyetler yarım kaldı gövdemizde,verilmesi gereken son bedelse yüreğimiz,o çoktan kopmuş bedenden, gelip almanızı bekliyor….
Faik danışman