ÖN SEÇİM
ÖN SEÇİM
Bir toplantıda il başkanına sormuşlardı:
-Sayın başkanım, oylarımızla meclise gönderdiğimiz milletvekilimiz caddemizde boydan boya bir kez arz-ı endam etsin de hiç olmazsa bir kere görelim. Milletvekilimizi tanımak istiyoruz. Ne o bizi, ne biz onu tanıyoruz. Kontenjanlar da böyle. Acaba kontenjandan seçilen vekil, seçildiği ile kaç kez gitmiş; o ilin hangi derdiyle dertlenmiştir?
Seçmenle seçilenin tanışmasının en kestirme yolu, şimdilik ön seçim ya da temayül yoklaması gibi görülüyor. Tabii her parti kendine göre uygun yöntemi uygulayacaktır. Aslolan seçenle seçileni tanıştırmak, kaynaştırmak; seçileceklerin kaderini liderin iki dudağı arasından kurtarmaktır.
Cumhuriyet Halk Partisi’nin kısmen uyguladığı ön seçimde gençler ve kadınlar tercih edildi. İyi de oldu. Kadın elinin değdiği her yerde, nizam, intizam ve temizlik vardır, ancak etkin olmaları koşuluyla. Seçilen kadınların konu mankeni gibi yalnız el kaldırıp indirerek bir boşluğu doldurmaları değil, Melda Onur gibi bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjiyle sorunlu mahale anında yetişebilmeleridir.
Gençlerin seçilmesi daha da iyi oldu. Hem Atatürk, cumhuriyeti onlara emanet etmiş, hem de kendisi Samsun’a çıktığında 38, cumhurbaşkanı seçildiğinde 42 yaşında bir gençti…
CHP’nin ön seçim yapmadığı illerde adaylarını temayül yoklamasıyla belirleyeceği anlaşılıyor.
Oyunu artırmak için cesur kararlara imza atan yönetimin burada da cesur davranarak partiye oy kazandıracak, her gurupla irtibatı ve itibari olan, genç, dinamik, atak, teşkilatçı ve popüler adayları öne çıkaracağını tahmin ve temenni ediyorum. Varlığıyla yokluğu belli olmayan, silik insanların ne partiye ne de memlekete hayırı dokunur, isterse en yakınınızın ahbabı olsun.
Birkaç söz de biz seçmenlere.
Gönlümüzdeki adayın durumu ne olursa olsun. Gün, küsüp darılma günü değildir. Yarınları düşünerek aslanlar gibi sandığa gidip vatandaşlık görevimizi yapmalıyız. Son pişmanlık fayda etmez.
Bu düşüncelerle yaklaşan seçimlere katılacak olan partilerimizin tümüne başarılar diler, seçimlerin ülkemiz, bölgemiz ve tüm dünya için hayırlara vesile olması, samimi temennimdir.
Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.