- 575 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DOMUZ GRİBİ
Dr. Remzi HOROZ DOMUZ GRİBİ
( KORKMA!...
HAFİFE ALMA!...
PANİK YAPMA!...)
Domuz gribi, A (H1 N1) tipi virustan kaynaklanan, insanlarda hastalığa yol açan viral bir hastalıktır. Hastalık ilk kez Meksika ve ABD’de görülmüş ve daha sonra birçok ülkeye yayılmıştır.
1900’lu yıllardan bu yana dünyada grip salgınından milyonlarca insan öldü. En önemli salgınlar:
İSPANYOL GRİBİ (1918) Çin’de başladı, yaklaşık 40 milyon kişi öldü. Virus bulaştığı kişileri 24 saat kadar kısa sürede öldürdü. En çok 20–50 yaş arasındakileri etkisi altına aldı.
ASYA GRİBİ(1957) Rusya’dan yayıldı yaklaşık 70 bin kişi öldü. Çocuklarda ve 65 yaş üzeri kişilerde etkili oldu.
HONG KONG GRİBİ(1968) Hong Kong’da başladı,700 bin kişi öldü.
Domuz Gribi, mevsimsel grip hastalığının belirtileri gibidir. Grip virusları insandan insana hapşırık ve öksürük yoluyla bulaşmaktadır. Grip virusu bulaşan bir yere dokunulduktan sonra; eller, ağız, burun ya da göze götürüldüğünde de hastalık bulaşır.
Grip viral bir hastalık olduğu için antibiyotiklerin faydası olmaz onun için en önemlisi tedbir alarak hastalanmamaktır.
- Tokalaşmayın, öpüşmeyin, uzaktan selamlaşın.
- Sinema, tiyatro v.b toplu yerlere gitmeyin.
- Bol sulu gıdalar alınız (Meyve suyu, ıhlamur, kuşburnu v.b)
- Ellerinizi en az 20–30 saniye sabunla ve bol su ile yıkayın.
- Bulunduğunuz odayı sık sık havalandırın.
- Evin temizliğini çamaşır suyu ile yapın.
- Toplu taşıma araçlarına bindiğinde ellerini sağa sola fazla değdirmeyin.
- Dışardan her eve girişinizde ilk önce ellerini bol su ve sabunla yıkayın.
- Domuz Grip aşısı yaptırın.
- Öksürme, hapşırma sırasında; ağzınızı ve burnunuzu bir mendil ile kapatınız, mendili kullandıktan sonra çöpe atın.
- Grip belirtilerinin ( Hapşırma, öksürme, burun akıntısı, hafif ateş, baş ağrısı, yaygın vücut ağrısı, halsizlik, yorgunluk, kırgınlık v.b ) yanında ateşiniz de yüksek ise mutlaka bir sağlık kuruluşuna müracaat edin.
HAFTANIN SÖZÜ
“KAZANMAK KOLAY, KORUMAK ZORDUR.”
G.W. Carver
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.