- 847 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TURŞU NASIL YAPILIR ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
TURŞU YAPMAK İÇİN 2-3 KĞ.LIK CAM BİR KAVANOZUN İÇERİSİNE;1 KĞ.TURŞU MALZEMESİNİ YIKADIKTAN VE ÜSTÜNE 10-15 DİŞ SOYULMUŞ SARIMSAK KOYDUKTAN SONRA, KAVANOZUN İÇİNE 300 GRAM TUZ (4 ÇORBA KAŞIĞI) VE 300 GRAM SULANDIRILMIŞ ÜZÜM SİRKESİ KOYACAKSINIZ. KAVANOZUN KAPAĞINI SIKI SIKIYA HAVA ALMAYACAK ŞEKİLDE KAPATACAKSINIZ, TURŞU HAVA ALIRSA TADI BOZULUR. AYRICA YUKARIDA VERİLEN TUZ MİKTARINDAN AZ TUZ KOYARSANIZ TURŞU KAVANOZ İÇİNDE ERİR. 12 GÜN SONRA BU TURŞUNUN SUYUNU DEĞİŞTİRECEK, BU SEFER YENİDEN 150 GRAM (2 ÇORBA KAŞIĞI) TUZ, 300 GRAM SULANDIRILMIŞ ÜZÜM SİRKESİ KOYACAKSINIZ. YİNE TURŞU KAVANOZUNUN AĞZINI HAVA ALMAYACAK ŞEKİLDE KAPATACAKSINIZ, BİR DAHA HİÇ BİR ŞEKİLDE KAVANOZU AÇIP SUYUNU FALAN DEĞİŞTİRMEYECEKSİNİZ. 1-2 AY SONRA YEMEK İÇİN KAVANOZU AÇIP, İÇİNDEN YİYECEĞİNİZ KADAR TURŞU ALABİLİRSİNİZ. 300 GRAM TUZ VE 300 GRAM ÜZÜM SİRKESİ 1 KĞ.LIK TURŞU MALZEMESİ İÇİNDİR, DAHA FAZLA YAPACAĞINIZ TURŞU MİKTARI İLE TUZ VE SİRKEYİ ONA GÖRE AYARLAYACAKSINIZ. ÖRNEĞİN;2 KĞ.LIK TURŞU İÇİN 600 GRAM TUZ VE 600 GRAM ÜZÜM SİRKESİ KULLANACAKSINIZ, 5 KĞ.LIK BİR TURŞU YAPACAKSANIZ 1.5 KĞ. TUZ VE ÜZÜM SİRKESİ KULLANACAKSINIZ. 10 KĞ.LIK TURŞU YAPACAKSANIZ MALZEMEYE 3.KĞ.TUZ VE 3 KĞ.ÜZÜM SİRKESİ İLAVE EDECEKSİNİZ, DAHA FAZLA MİKTARLARDA Kİ TURŞULAR İÇİN MİKTARI SÜREKLİ ARTIRACAKSINIZ. HANGİ MİKTARDA TURŞU YAPARSANIZ YAPIN, 12 GÜN SONRA SUYUNU YUKARIDA Kİ ŞEKİLDE VE ORANDA DEĞİŞTİRECEKSİNİZ. TURŞU YAPMAK İÇİN SALATALIK-ACUR-LAHANA-HAVUÇ-BİBER-DOMATES-KARNABAHAR-BROKOLİ-AYVA-ELMA VB.GİBİ ÜRÜNLERİ KULLANABİLİRSİNİZ. BAZI TURŞULARIN İÇİNE, KEREVİZ YAPRAĞI KOYMAK DA TURŞUYA GÜZEL BİR LEZZET VERİR. ÇOK MİKTARDA TURŞU YAPARAK, PARA DA KAZANABİLİRSİNİZ.