- 713 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GİTME BABAM!
Dünyaya gözünü açtığın anda bir adam görürsün, bütün ilklerini yaşayacağın karşında duruyordur. İlk adımlarında, ilk baba deyişinde, okulun ilk gününde hep o vardır. Hayatının merkezindedir ve sorgusuz sualsiz seni seven tek adamdır. Babandır o.
Ne kadar güzeldir baba diyebilmek, onun işten gelişini sabırsızlıkla beklemek, gelince büyük bir hasretle sarılmak baba kokusunu içinin derinliklerinde hissetmek ve birine sonsuz güvenmek. Ellerini hiç bırakmayacak biri var karşında, güvendiğin tek erkek odur.
Seni asla bırakmaz sanıyorsun, o da bırakmak istemez zaten ama bırakmak zorunda kalır bazen. Sakın kızma ona çünkü ona çünkü o da canından bir parça olan kızını bırakmak istemez.
Benim babam da bırakmak zorunda kaldı, canımdan çok sevdiğim babam beni bırakıp gitmeliydi ve bilirim ki, ’’gitmek zorunda olan birine sesini, hıçkırıklarını, haykırışlarını duyuramazsın ben de duyuramadım BABAM’’. Oysa gitmemeliydin, kolumu kanadımı kırmamalıydın, benden en büyük parçamı alıp gitmemeliydin. sen gittikten sonra ben yarım kaldım, eksik kaldım ve hiç kimse senin boşluğunu dolduramadı.
Herkes baba der ama sen diyemezsin çünkü senin baban yoktur artık. Nasıl da kıskanır babasızlar baba diyebilenleri, ben de öyle kıskandım işte.
Hep rüyalarına girer ve sen onun gideceğini bildiğin için sımsıkı sarılırsın ona, bütün gücünle sararsın bedenini çünkü sararsan gidemeyeceğini düşünürsün. ama ne yaparsan yap gidecektir. Arkasından ’’Gitme Babam’’ dersin ama o seni duymaz ve arkasına hiç bakmadan gider. Duysun diye avazın çıktığı kadar bağırırsın hatta sesin kısılır ama o seni duymaz yoluna devam eder. Arkasından koşmam istersin ama dizlerin tutmaz yere çökersin. Hıçkıra hıçkıra ağlarsın ve uyanırsın, uyandığında gözlerindeki yaşları ve o yaşların da yastığını sırılsıklam ettiğini hissedersin. Yine de sevinirsin çünkü babana sarıldın, kokusunu aldın ve bu senin yüreğindeki acıyı bir nebze olsun bastırmıştır.
Baba sevgisine, baba şefkatine, baba kokusuna hasret yaşamak bu dünyadaki en kötü şey olsa gerek. Ve bilirim ki hiç bir baba kızını isteyerek bırakmaz.
Babamsız tam on yıl geçti ama bir saniye olsun kalbimden, aklımdan çıkmadı. Sadece alıştım.
YORUMLAR
Kısa ama çok etkileyici bir çalışma.
Gerçek duygu sağanağı diyelim.
İş olsun diye değil,
gerçekten hissederek yazılmış.
Her cümle, gerçek bir acının, özlemin resmini çiziyor adeta bakışlarına insanın.
Benim babam sağ... Annem de...
Allah, uzun ömür versin her ikisine de.
Bu yazıda,
gerçek baba sevgisini gördüm ve birazdan koşup babamın elini öpeceğim bir daha.
Kokusunu, sıcaklığını hissedeceğim.
Yarın,
çok geç olmadan hani...
Ne demeli?
Allah,
hiç bir yavruyu babasından ayırmasın.