- 775 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Güneş ve B
Şaçlarının rengi hoş göründü gözüme,böyle bakır değil,sarı değil,bal köpüğü ve bakır arası birşey..Gözlükler yüz hatlarına oturmuşdu.Hoşdu...
Dükkanın önünde oturmuş,elimde sigara,güneşe karşı,aval aval etrafa bakınırken,yanımda annesiyle onun muhabbetini ederken...
_senin b napıyor,derslere devammı?
_başını kaldırmıyor valla,bugün ilkdefa dışarı çıkdı
_hımm,demişdim tam,bakdım yukardan aşağıya,uzun boyuyla,salaş yürüyüşüyle geliyor..Dibimize kadar geldi,annesi selam verince durdu.Sanırım kafa dolu yürüyor,bakıyor ama görmüyor.
Yanımıza ilişiverdi,öncesi ben kahve ısmarlıyayım gel diye davet ettim ama.Oda yorulmuş bekliyordu teklif belliki,ikiletmeden oturdu çünkü.Annesi,kankim,kankimin yeni köpeği,birde b,güneşe karşı oturduk.Bir süre çıkarmadı gözlüklerini,belliki bir camın arkasına gizlenmek hoşuna gitti.Bende muhabbeti ordan burdan açınca,sardı çıkarıverdi gözlüklerini.Elleri kurumuş,cildiyeye gitmiş.Yorulmuş,vallahi fala bakarsam içermiş,arada hınzır hınzır tebessüm...
İçimden kaynıyorum,ama belli etmiyorum,ufak tebessümler,kaçamak bakışlar,falan filan..
_Napıyorsun kpss ye giricenmi?sordum hemen?Girmek lazım biryerden konulara:)
_evet vallahi kapı dışarı çıkmıyorum hiç,temmuzda sınav sıkı hazırlanıyorum,hafta sonları dershaneye gidiyorum.
Yanındaki annesine akıyorumda,elleri sırtımda,iki duruyor bir duruyor dokunuyor,ben bu kadını çok seviyorum diyor,neydş o evvelki sene,kızlarla yaz akşamlarındaki eğlenceli muhabbetlerimiz diyor.Belli muhabbetim kadının azının damağında yapışmış..Arada ona doğru dönüp gülümsüyorum,hepden yoksayamam,sonuçda anası...
Bugünki üçüncü Türk kahvem ama mecbur içiyorum,mis gibi güneşe karşı,birde bahar alerjim tutmayaydı,gözlerim yanmıyaydı,burnum akmıyaydı..Ah ne ka güzel olacakdı emme:)
Neyse ney cancazım,öyle böyle muhabbet koyu,kaçamak bakışlar,geçen sene kışın tanışmamızı anlatıyor gülerek kankiye...
Rejim yapdığım bir zaman diliminde,kankilerden birinin aşırı ısrarı yüzünden,kalkıp fitnısa gitmemiz,yaklaşık 55 dakika zıpladıkdan sonra pat diye bayılmamı,azıma çikulata sokmaya çalışması,falan filan.Kavgalı,sürtüşmeli bir tanışmaydı..Benim hoca olarak otaritesini hiçe saymam,onunsa gayet havalarının tavan yapdığı bir dönem...Sonrasında çikulata borcumu bir ara ödedim,şaşırdı..İÇİnden ne ukla kadın demişdir eminim.Beni görünce sinirleri altüst oluyordu çünkü...Ama bu iki defadır,annesini bana sarmaş dolaş görünce,hemen oturuyor yamacımıza,sonrasımı?Zırhını,indiriveriyor yüzünden..Bakışları hep hüzünlü,biraz kızgın,güvensizde olsa,siyah gözleri...Daha ne olsu demi ama...
Bir ara İzmir yapalım diyorum,benim bir kankide var kafa dengi,gece gezeriz azcık diyorum,yok olmaz demiyor,şu sınavı atlatayımda diyor.Hatta bir ara tekne gezisinden laf açıyor,gitmek lazım Eylülde diyor,çok seviyormuş tekneleri,çok param olsa ev almam asla,tekne alır içinde yaşarım diyor,derken gülüyor çapkın çapkın:) bendede pis bir sırıtma...Güzel olur diyorum,bir ara Karadeniz gezisinden bahsediyor,gitsek beraber keşke diyorum,olur aslında diyor,ama benim oğlan daha küçük,onunda götürürsem burnumdan getirir diyorum.Ha sora bir ara diyor gülümsüyor...
Bütün bir öğleden sonra gülümsemeyle geçiyor,siyah baygın bakışlarıyla birlikde güneş çarpıyor,başımda müthiş bir ağrı...
Annesinin muhabbet evdeki köpek üzerine kurulu,bayılma noktasından birkaçdefa onun yardımıyla uzaklaşıyorum,elime fincanı veriyor bak diye,yada pat diye bir soru soruyor...Acayip bir havası var,çarpıyor adeta,artık bakmıyorum kahve falına diemiyorum bile,olur diyerek kuzu kuzu alıyor ve birsürü detaylardan oluşan şekilleri yorumluyorum,üstelikde öyle başımağrıyor ki,nedendir hissetmeme rağmen ağrıyı,sesim çıkmıyor...Acayip bir şey,gizemi,ağır aksak ve salaş oturuşu,hareketleri,kitliyor düşüncelerimi...
Durup durup saçlarına bakıyorum,ben bakdıkça düzeltiyor,acaba bozukmu diye,gülüyorum,gülüyor,konuşmadan acayip bir dil olan vücut diliyle gidiyor muhabbet...Bir ara herkez sus pus oldu,kanki dükkana girdi,annesi kankinin köpeğini öyle iştahla seviyorki,görülmeye değer...Herkez gidince susuldu uzunca,gözler kaçırıldı,kafalar etrafda seyredilecek kaydadeğer birşeyler aradı...
Gülümsüyorum şuan,bu satırları yazarken..Hoş bir gündü..Arada cep telefonuma gelen watsapdan meajlarıma bakdım,elime bakdı istemsiz..Rahatsz olduğunu hissedince,cebime gömdüm cebimi :)))sesinide kısdım...
Güneş ve b güzel bir gündü...Ama öylece,görüşürüz dedik ve ayrıldık benim evin sokağında...Annesi bırakmadı yaklaşık bir beş dakka ama,lak lak,tam bayılacaktım ki yüzüne bakdım...ahahahahahaha
Ayyyy,kiminle saatler durur,kiminle,saatler su gibi akar...
Kimine beş dakkanı fazla görürsün,kimine feda olsun zaman...
Allahım nasıl bir algı ve kalpdir bu...
Merakla bekliyorum bir dahaki görüşmemiz nerede ve nasıl olacak?
Gizemli ve salaş hali çok hoş....
Peşinden gidilmesi gereken bir koku saçıyor vesselam...Dua etsin bu aralar enerji düşüklüğü yaşıyorum...Hayde bakalım...Yaşıyalım ve görelim neler neler olıcek.....brn