- 411 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HER SAĞLIKLI İNSAN BİR ENGELLİ ADAYI DEĞİLDİR
HER SAĞLIKLI İNSAN BİR ENGELLİ ADAYI DEĞİLDİR
Türkiye’de ‘’Her sağlıklı insan bir engelli adayıdır’’ sözü her engelliler söz konusu olduğunda kullanılır. Oysa engelli olmayan hiç kimse engelli adayı olmak istemez. Sırf bu söz yüzünden engelli derneklerinden uzak duran, önünden geçmeyen ve engelli gördüğünde mecbur olmadığı taktirde yardımcı olmayan bir dünya engelli olmayan insan var. Engellilerin engelli olmayanlara sunumu o kadar kötü ki esasında - Bir gün sende benim gibi engelli adayı olabilirsin haaaa… Bu söz engelli olmayan insanlara sunulduğunda ortaya birbirinden uzak duran iki tarafı ortaya koyuyor.
- Keşke engelli olmayanlara sürekli engellilerin başarılarından söz edilse
- Keşke engelli olmayanlara engellilerin Allah katındaki o kutsal değeri güzel bir şekilde sunulsa
- Keşke engelli olmayanlara okullarda engelliliğin ne demek olduğu eğitimi güzel bir şekilde verilse
- Keşke engelli olmayanlara ‘‘Bize acıyarak, maaş bağlayarak değil, yolumuzu açın Allahın izniyle biz başarıyı yakalarız’’ kararlılığı sürekli engelliler tarafından dillendirilseydi daha iyi olmaz mıydı?
Olurdu tabi. Engellilerin, engelli sivil toplum kuruluşlarının kesinlikle ve kesinlikle bu sözü asla ve asla kullanmaması gerekiyor. Bu söz engelli ve engelli olmayanları birbirinden uzaklaştırıyor. Engelli olmayanlara bilinçaltında korku baskısı algısı olarak anımsatıyor bu söz.
Engellilik sonradan engelli olanları istisna tutarak söylüyorum engellilere Allah’ın bir lütufu. Çünkü dünya bir imtihan yeri. Engellilerin engellilik imtihanları olmamış olsaydı daha başka imtihanlarla dünya sınavını verecekti. Bu yönden şanslı görüyorum engelli kardeşlerimizi. Engelliler ile ilgili Kitap çalışmalarımda emin olun ara ara şunu düşündüm hep. Yukarıdaki keşkeleri araştırmalarımda keşfettiğimde engellilere hep özendim. Şu anda engellilerin başarıları yolundan gidiyorum. Engelli olmayıp engelli aileye sahip olan benim, başarı rehberim şu anda engelli dehalar. Dünyada ne kadar deha başarılı engelli insan varsa çoğu engellilerden oluşuyor. Engelliliği bu tip sloganik yanlış ifadelerden koruyalım. Engelli kardeşlerimiz bizlere Allahın emaneti. Gözbebeğimiz onlar. Başarı rehberimiz. Sadece bizler kafes içerisindeki hayattan kurtulmalarına katkı sağlayarak başarıyı yakalamalarına vesile olmalıyız. Kelebek misali. Engellerini aşıp mutluluğa, başarıya, özgürlüğe uçmalılar. Belki onların bu uçuşlarına vesile olduğumuzda rabbimiz bizlerin dünya imtihanını da kolaylaştırır. Âmin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.