- 385 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Google ve Biz
Google’ın kuruluş süreci 1996 Ocak ayında Kaliforniya’daki Stanford Üniversitesi’nde doktora öğrencileri olan Larry Page ve Sergey Brin’in araştırma projesiyle başladı.
İşin ilginç yanını söyleyeyim: Google, ilk olarak, 4 Eylül 1998 tarihinde özel bir şirket olarak kuruldu ve 19 Ağustos 2004 tarihinde halka arz edildi. Yani bambu agacı misali 6 yıl sonra ilk mahsulünü aldı.Halka arzın gerçekleştiği dönemde, Larry Page, Sergey Brin ve Eric Schmidt, takip eden yirmi yıl boyunca, yani 2024 yılına kadar Google’da birlikte çalışmak üzere anlaştılar.
Kuruluşundan bu yana misyonu "dünyadaki bilgiyi organize etmek ve bunu evrensel olarak erişilebilir ve kullanılabilir hale getirmek"tir.Ki bunu başardılar hemde fazlasıyla.
Gayri resmi sloganı ise, Google mühendisi Amit Patel tarafından bulunan ve Paul Buchheit tarafından desteklenen "Don’t be evil" (Kötü Olma) dır. 2006 yılında, halen şirket merkezi konumunda olan Mountain View, California’ya taşınmıştır.
Üzüldüğüm nokta ülkemizde hiçbir vatandaş en azından aynalama metodu ile kopya çekip kendine has bir sistem kurup bunu ilerletememesi. Kurup ama ilerletemiyoruz. Daha da dikkatinizi çekmek için şunları söyleyeyim.
2011 yılında net gelir 9,737 milyar $ elde ettiler. Nerde bizim kendine güvenen insanlarımız. Adamlar 2 veya 3 kişi olarak işe başladılar.
2011 yılındaki çalışan sayısı 32.467’ye ulaştı. İnanırsanız ve çabalarsanız olur.
Türkiye’de az sayıda yazılım üretilsede kalifiye eleman sayısının çok olduğuna inanıyorum. Beyin göçü bahanesiyle kaçırıyoruz kimini, iş gücü olanağı,ortamı ve parasal kaynaktan kaybediyoruz belki de kimini.
Gidenler çift yönlü bilet alıp;geri geliş biletini iptal ediyorlar.
Yazılım alanında Türkiye’de büyük boşluklar ve büyük fırsatlar görüyorum.
Bu fırsatı değerlendirecek insanlarımızında olduğuna inanıyorum.
Güzel günler gelecek inanıyorum.
fırat söylemez 10.12.2014 / 19:40
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.