- 476 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ALTIN KOLLU ADAM 3
Altın Kollu Adam, 1955 yılında, Otto Preminger’in Algren Nelson’ın aynı adlı romanından W. Newman ve L.. Meltzer tarafından düzenlenen senaryo üzerine Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirdiği filmdir. Fotoğraf direktörlüğünü Sam Leavitt’in, müziğini ise Elmer Bernstein’in yükümlendikleri filmin baş rollerini Frank Sinatra, Elanor Parker, Kim Novak ve Arnold Stang paylaşmaktaydılar.
Preminger’in en iyi yapıtı olarak kabul edebileceğimiz bu film, başarısını büyük çapta rejisörün ustaca yönetiminin yanı sıra Frank Sinatra’nın unutulmaz yaratımına da borçludur. Gerçekten de ünlü aktör bu filmde, bir yandan pişmanlık, bir öte yandan uyuşturucu maddeler ve bir üçüncü yandan da mutlu sonuca ulaşması olanak dışı bir aşkın ezikliği içinde kıvranan bir adamı eşsiz bir canlandırış gücüyle bizlere sunuyordu. Ayrıca Kim Novak, çok iyi bir yönetmen olan Preminger sayesinde bu filmde ilk olarak kendini gösterecektir. Yapıtın bir başka önemli özelliği de Birleşik Devletler’deki gizli fuhuş yuvalarını ve kumarhaneleri ve buralarda kendilerine geçim yolu arayan insanları ibret verici bir anlatımla gözler önüne sermesi olmuştur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.