- 1213 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
Ano Yemendir
Kayın babamın babası Veli oğlu Hüseyin Çanakkale’de, amcası Haydar Batum’da şehit düşer.Dayısı Mehmet ise nişanlıdır başka bir cephe de savaşırken Yemen’e gönderilir, nişanlısını son kez görmek için sevkıyat’dan saklıca köyüne kaçar, kimse görmesin diye de gece evine girer, fakat nişanlısı başka bir köydedir.. Kendi köylüleri görüp’de askerden kaçmış demesinler diye, nişanlısının bulunduğu köye yine bir başka gece gidecektir, annesi Mehmet’i buğday sepetlerinin arkasında saklar. Kayın babam da daha 3- 4 yaşlarında çocuk, dayısını görür sepetlerin arkasında..
Büyükler tarafından sımsıkı tembih edilir dayının geldiğini kimseye söyleme diye, fakat çocuk bu ya, daha dışarı çıkar çıkmaz dayım gelmedi ki der, bu arada eskiden beri husümetliği olan köylüsü bunu duyar ve direk zile’ye giderek şikayet eder, Mehmet nişanlısını göremeden Yemen’e gönderilir, orada İngilizlerle iş birliği yapan Araplar tarafından yaralı olarak esir alınır ve parmağında ki yüzük için kolunu bileğinden keserler, Mehmet kan kaybından şehit olur..
Bu tarafta annesi tek oğlunun geleceğini beklerken aklını kaybeder .
.(Kayın babamdan dinlediğim Şehit çocuğu anılarından sadece biri )
Rahmetli kayın babam üç oğluna bu isimleri takmıştır..Hüseyin, Haydar ve Mehmet
Aliye Uyanık / BOZOK KIZI
YORUMLAR
Yaşanmış binlerce hikayeden sadece bir tanesi...
Sizin yerinizde olsam, - belki de yapıyorsunuzdur; bu hikayeleri bir yerlere not alın. Alın ki, bu vatan nasıl vatan oldu? yeri ve zamanı geldiğinde herkes okusun. Aslında okumalarına da gerek yok, sadece hayatlarında bir kez Çanakkaleyi gezsinler yeter!
Teşekkürler!
BOZOK KIZI
BOZOK KIZI
Bu kıymetli ve acı dolu anıların unutulmasını içime sindiremedim, düz yazı olarakta olsa denemedir umarım daha güzel yazmaka nasip olur, saygı ve selamalr..
Mehmet Akif'in dediği gibi ''Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda''
Gerek bu günkü sınırlarımız içinde, gerek sınırlarımız dışındaki topraklarda ne kadar çok şehit vermişiz.
Savaşırken şehit düşmek neyse de esir edilmişken böyle insanlık dışı bir şekilde şehit edilmek çok üzücü.
Allah o günleri yaşatmasın bir daha bu millete.
Rabbim şefaatlerine nail eylesin. Makamları cennet olsun.
Selam ve sevgilerimle.
BOZOK KIZI
Büyüklerimizden yeterince hatıra derleyemedik ne yazık ki zamanında.
Ya da,
bizden önceki nesil derleyip, bize aktarmadı diyelim.
Nice kahramanlık hikayeleri, nice isimsiz şehit hikayeleri kaybolup gitti tarihin derinliklerinde.
Yukarıdaki gibi, küçük hikayeler,
bu nedenle çok etkiliyor insanı.
Yetim gibiyiz vallahi bu konuda.