- 386 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİSİKLETLİNİN ÖLÜMÜ
Bisikletlinin Ölümü:Juan Bardem’in yazdığı senaryo üzerinden İspanya’da gerçekleştirdiği filmdir. Film 1954 yılında çekilmiştir. Müziğini İsodora Maiztequi’nin hazırladığı filmin baş rollerini Lucia Bose, ve Carlos Casaravilla paylaşmaktaydılar.
Madrid Üniversitesi’nde ders veren yakışıklı bir matematik profesörü ile zengin bir sanayicinin karısı olan metresi, bir sevişme gecesinin dönüşünde bisikletli bir işçiyi kazayla bir hendeğe yuvarlayıp ölümüne yol açarlar. İki aşık arasında böylece başlayan bunalım, kadının sevgilisini öldürmesiyle sonuçlanır.
Modern ya da polisiye bir melodrama rahatça konu olabilecek olan bu tema Bardem tarafından tam bir ’’yol gösterici’’ olarak kullanılmaktadır filmde:Madrid’li büyük burjuvaziyi ve Fransa rejiminin beslendiği ana kaynakları,bu tema aracılığıyla tanırız.
Yapıtın en can alıcı bölümlerinden biri de, bisikletlinin ölümünü gazetede okuyunca vicdan azabına kapılan profesörün kurbanının karısını ve çocuklarını aramak üzere Madrid’in gecekondu mahallelerini dolaşarak İspanyol işçi sınıfının dipsiz yoksulluğuyla birdenbire yüz yüze gelişini sergileyen bölümdür. Bu bölümde büyük rejisörün sosyal kontsrastlarını vurgulamak üzere kullandığı ’’paralel montaj’’ tekniğindeki başarısı anılmaya değer olan bir başka nokta da, zarif İtalyan yıldızı Lucia Bose’nin güzelliğine katmayı başardığı dramatik boyuttur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.