- 852 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Nanoteknoloji..!
Nano kelimesi Yunanca Nannos kelimesinden gelir.Sözlük anlamı "cüce" dir.Günümüzde nano teknik bir ölçü birimi olarak kullanılır.Bir nanometre metrenin milyarda birine denk gelir.
Gözle göremediğimiz bu nanoların yaşamsal işlevleri gözden kaçırılmayacak kadar büyüktür.
Nanoteknoloji ile üretilen boyalar,kendi kendini temizleme işlevini eksiksiz uygularlar.Bu teknoloji ile üretilmiş tekstil malzemeleri kolay kolay kirlenmez.Yani faydalarını sayamadığımız kadar çok yararları olan bu nanoteknolojik ürünlerin,bu güne kadar yantesirleri hakkında doğru dürüst birkaç araştırma dışında elle tutulur bir gösterge yok hali hazırda.
Önümüzde ki yıllarda,vücut içine gönderilen nano robotlar,hastalıklı bölgeyi bulup orayı iyileştirecek ve kalıcı tedavi uygulayacaklar.Savunma sanayiinde de,nanorobotlar sayesinde (mesela sivrisinek ya da hamamböceği şeklinde)casusluk daha teknolojik bir hal alacak.
Nanoteknolojileri ya kurtuluşumuz olacak! Ya da,Dünyanın sonu geldi demektir.
Düşünün nanoteknolojileri ile üretilen yapay ışıklar şu anda Edison’un ampulünü söndürdü.
Nano teknolojileri ile üretilen yapay ilaçlar,hücre zarını delip girebiliyor,hastalıklı hücreleri yok ediyorlar!
Araçlarda kullanılan bu teknolojik kimyasallar,aracın yakıt masrafını %25 düşürüyor,motor ömrünü uzatabiliyor.
Peki gelelim asıl soruna.Yakıt egsozlarından çıkan bu ultra küçük zerreler,insan vücudunda özellikle akciğerlerde büyük tahribata sebebiyet verebilirler.
Deri üzerine yapışan bu moleküller hızla kana karışıp,sinir uçlarına sızıp beyne kadar girebilirler.Hele bir de akıllı nanoteknolojisi ürünü olan nano robotun beyninizde size hükmetmesi, sizce nasıl olur?
Kirli suları temizleyen nano zerrelerden mikro kapsüller elde edilmekte ve çevreye emilim yapılsın diye salıverilmekte.
Piyasada nanoteknoloji ile üretilen malların üzerinde,"N" harf-sembolü bulunmaktadır.Ama kimse uyarılmadığı için buna dikkat etmemektedir.
Birşeyleri insanlık yararına günlük hayata uygularken,İnsanlığın uğrayacağı kayıplar hesap edilmiyor!
Bir ilacın,piyasaya çıkmadan önce yıllarca klinik deneylerinden geçmesi gerekirken,insanlığın sonun getirecek olan bu teknolojiyi uygulayan şirketleri,ülkeleri denetleyen hiç bir merci yok mu?
Benim önerim;Dünya Sağlık Örgütü (WHO) çok acele bu uygulamalara son verdirip,gerekli düzenlemelerle,yaptırımlarla bu işin önüne geçmelidir!
Çok geç olmadan...
ruyabahcesi
YORUMLAR
Komplo teorisi gibi..
"Gibi" diyorum çünkü ne nanoteknoloji hakkında ne bilgim var,ne yararları ne de zararları hakkında bir öngörüm.. Bütün bunlara ilaveten esas önemli olanı dediklerinizin doğru olma ihtimali.
Bu dedikleriniz doğruysa eğer,nanoteknoloji atom bombasından da tehlikeli birşey.. Yararlı olmasının yanında, hastalıklı beyinlerde ulusları kontrol altına alma ve yok etme gibi akla durgunluk veren etkileri de olabilir..
Bildiğim; bu teknolojinin ülkemizde de oluşturulabiliyor olduğu..
İlginçti..
Teşekkürler paylaşım için..
selam ve saygılarımla..
€nis tarafından 6/26/2008 11:01:49 PM zamanında düzenlenmiştir.