BİZİM YAVUZ
Yavuz Sultan Selim’in Peygamber Aşkı--
Sultan Selim döneminde bir Allah dostu çok fakir düşer, yiyecek bir şey bulamaz. Dilenmekte istemez. Çaresiz bir şekilde günlerini geçirirken bir gece rüyasına Peygamber Efendimiz(sav) girer ve "Git bizim Yavuz’a söyle, dün gece yatarken bana salavat getirmedi, o senin karnını doyursun ihtiyaçlarını gidersin" der.
Allah dostu sarayın yolunu tutar ve gerekli izinleri alarak Sultan Selim’in huzuruna çıkar ve der ki:
-Ey Padişahım. Siz benim karnımı doyurmak ve ihtiyaçlarımı gidermek zorundasınız, der.
Sultan Selim:
- Neden zorundayız? diye sorar.
-Çünkü dün gece rüyama Peygamber Efendimiz(sav) geldi ve senin benim ihtiyaçlarımı gidermemi söyledi der.
Sultan Selim:
- Nereden bileceğim peki rüyana geldiğini? der.
Allah dostu:
-Dün gece yatmadan önce kendisine salavat getirmeyi unutmuşsunuz, der.
Sultan Selim:
-Doğru dedin. Ne dedi peki sana Efendimiz(sav)? diye sorar.
Allah dostu:
- "Bizim Yavuza söyle senin ihtiyaçlarını gidersin" dedi der.
Sultan Selim’in bakışları bir anda dona kalır ve adamın önüne bir kese altın atar. Der ki: "Ne dedi bir daha söyle"
- "Bizim Yavuza söyle senin ihtiyaçlarını gidersin" dedi.
Sultan Selim adama bir kese daha atar ve "Ne dedi bir daha söyle" der.
- "Bizim Yavuza söyle senin ihtiyaçlarını gidersin" dedi.
Sultan Selim bir kese daha atar ve "Ne dedi bir daha söyle" der.
- "Bizim Yavuza söyle senin ihtiyaçlarını gidersin" dedi, der
Sultan Selim kendinden geçmiş bir şekilde bir kese daha atar ve "Ne dedi bir daha söyle" demesine engel olurlar.
Sultan Selim, Peygamber Efendimiz(sav)’in kendisine "Bizim Yavuz" diye hitap ettiğini duyması onu kendinden geçirir. Bu sözü tekrar tekrar duymak ister. "Ben kimim ki Efendimiz(sav) bana "Bizim Yavuz" dedi diye düşünür. İşte ceddimizin Peygamber aşkı, Peygamber sevgisi. Allah o sevgiden bizlere de nasip etsin inşallah.