- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hakkı dayı
Hakkı dayı sandı ki akşam onun yüzünden böyle erken indi.Şu kuş o baktığı için böyle muzip hareketler yapmakta.Bereket ki elleri sağlam elleri hala sağlam boşluksuz cigara saracak kadar iyi.Sattığı davar sürüsünün akıbeti belli değil daha.Onları camları hünerli çocuklar tarafından parlatılmış bir kasap dükkanında kancalara asılmış sokaktaki kalabalığa bakar halde düşlüyor.İyi oldu o önde gidene o haketti.Hiç rahat vermedi,sürüden ayrı gidip durdu satmasam kurt kapardı zaten.Adı neydi ?Sündüs evet.Sündüs iyi oldu sündüse.Ya diğerleri onlara da iyi oldu mu ?Oldu tabi ya oldu.İyi oldu.Ömrüm çürüdü ulan 8 yaşındaydım sadece 8 babam bir sabah elinde eğri bir değnekle çıka gelmişti.Öğlene kadar eşlik etti. Sonra sonra .Şimdi 72 yaşındayım.Sonrası bu işte kurtuldum onlardan..Babam şanslıydı yaşamadı bu kadar .Gözleri doldu.İyi oldu iyi dedi.Kurtuldum işte.Arkasına doğru baktı.Sürüsü mal pazarının içinde beyaz bir top gibi belli oluyordu.İyi bakılmış kalın kuyruklu davarlar peşlerinde kirli sakallı 28 yaşlarında bir oğlan.Ucuza kapattığı için yüzü gülüyor.Elindeki ince çubuğu salladıkça çıkan sesten hoşnut hızlı hızlı küfürler ederek yanındakiyle konuşuyor.Ama sürünün sağ tarafında bir karmaşa var hakkı dayının tek göz huzursuzluk çıkarmış.Adamlara saldırıyor.Hakkı dayı sürüyle birlikte köpeği de bedava vermiş.Bakamıyor çünkü hem işe de yaramaz artık.Hakkı dayı durup dinliyor, köpeğe büyükçe bir taş vurup kovalıyorlar.Sanki taşı o yemiş gibi gururuna dokunuyor ama başını önüne eğip gidiyor.Bu hali tıpkı akşam evine dönen bir bankacı gibi.Kimseye bakmıyor elleri ceketinin cebinde.Cebinde davarların parası.Köyün minübüsü birazdan gidecek hızlanıyor.Tam arkasında derin derin soluyan bir nefes.Allah var korkuyor koca hakkı.Bakıyor ki tekgöz onu takip etmiş.Ağzının kenarından bir kaç damla kan gelmiş ama çok sürmeden durmuş.Kucaklayıp vuruyor sırtına hey gidi tek göz uyanık tek göz.Minübüse binmekten vazgeçiyor yürüyerek köyün yolunu tutuyorlar.Tekgöz dünyadaki en mutlu hayvan sahibine bakıp gururlanıyor.Hakkı dayı artık emekli hakkı alışacak buna.Alışacak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.