Kadının Günlüğü
Anamın adı, Kadın.
Soyadımız, Sultan.
Ben Kadının küçük kızı Meryem.
Anamı okutma yazma bilmez, sadece parmak basmasını bilir.
Onun için anamın dediklerini kafamda tutar günlüğünü ben tutarım.
Kadın anam şu an yattığı yerden bana göz kaş işmarı yapıyor.
- Meryem hadi kızım yaz dediklerimi aynen yaz.
- Bu gün televizyonda izledim benim günümmüş !
- Ben sarıların Hüsnünün karısı Kadın. Bu gün yol altı Çukur Bağımızda, sebze havuzunu bellerken küreğin dipçiği kırıldı.Ondan sonra da küreğin demiri bıçak gibi ökçeme saplandı, yardı yani. Akan kanı kesemedim. Yanımızdaki bağ komşumuz Eşkilerin Fadime’ye feryat figan yetiş Fadime diye seslendim. O da telaşlanıp işini bırakarak imdadıma yetişti.
-Amanin kız, Kadın ne ettin böyle Allah canını almasın dedi. Küçük oğlu Ali ye çabuk kop gel Ali diye çağırdı. Ali nefes nefese koparak geldi.
-İşe lan Kadın halayın yarasının üstüne dedi. Çocuk utandıysa da yaramın uzerine çöğdürdü.
-Yaram biraz yandı ya pek de iyi geldi.
Fadime başından yazmasını çıkartıp yırttı, yaramı iyicenem sıkı sıkıya sardı. Çalıya bağlı boz eşeğimizin yularını çözüp beni bindirdi. Boz eşekte yolda huysuzlanmaz mı zıngırdadı durdu, kendimi eve zor attım.
Hüsnü işten gelince, ne pişirdin kız demeden, sağlam ayağımın üzerine basıp, yaralı ayağımı da askıya alarak, ancak bulgur çorbası yapabildim . İçsin de karnını doyursun diye. Şimdi Hüsnü gelene kadar biraz uzandım da dinleniyorum.
- Bu gün televizyon söyledi, bu gün Kadının günüymüş, kim olduğumu kimden duydu ki gıı kız Meryem.
-Tövbe tövbe
-Şu aksiliğe bak hele, kör şeytan bula bula bu günü mü buldun.
-Tüh yapılacah daha dünya kadar işim vardı. 080315mcicek