- 917 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
LOZAN'IN BÜYÜSÜ...
İstanbulun son dört yılını takip edenler;özellikle Tarihi Yarımadanın şantiyeye döndüğünü göreceklerdir..İstanbul Valiliği,İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanlığı,Vakıflar Genel
Müdürlüğü ve Fatih Belediye Başkanlığı elbirliği ile ecdat yadigarı Tarihi Eserleri,titizlikle
yeniden yapıma alması,insanımıza tarifi imkansız bir mutluluk verdiği bir realite...
Camiler,çarşılar,imarethaneler,türbeler ve tarihi kamu binaları;yenilenenlerden bazıları...
Osmanlı Padişahlarının kabirlerini,Hanım Sultanların Türbelerini dolaşan kızlı,erkekli gençler;kadınlar,erkekler ilginç tablolar oluşturuyor..
Süleymaniye Camiinin Bahçesinde bir gurup genç görevliye;Mimar Sinanın Türbesini soruyor...
Tarifi duyan,şadırvanda abdest alan yetmişini aşmış yaşlı adam:BENDE BU BÜYÜK İNSANI
ZİYARET EDİP,RUHUNA FATİHA OKUMAK İSTİYORUM.BAYBURTTAN BOŞA GELMİŞ OLMAM.Sözleri ile topluluğa katılıyor...
Ne güzel söylemişti,Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük ustalarından,dörtyüzün üzerinde
devasa esere imzasını atan bu dahi insan’Dünyada bu eserlerin karşılığında teşekkürden başka bir beklentim yoktur,mükafatını ahirette Rabbimden bekliyorum.’
İstanbul Büyük Şehir Belediyesi tarihi yapıların önüne,üç dilde tanıtıcı levhalar dikti..Okuyanlar ilk defa bizim insanımız..Günün her saati bunları gözlemlemek mümkün...
Turgut Özalın Başbakanlığında,TRT tarafından merhum Yücel Çakmaklıya yaptırılan
KURULUŞ-OSMANCIK dizi filmi1988 de Türkiyeyi kilitlemişti.O günleri yaşayanlar,o
diziyle insanımızın ne kadar ilgilendiğini,yayın akşamları bir çoğumuz, tekrarını dahi izliyerek
gece geç vakitlere kadar tv başında kaldıklarını hatırlarlar..Aynı film 2003 te bir özel kanalda da tekrar yayınlanınca,aynı ilgiyi çekmişti..Osmanlı Devletinin Kuruluşunu anlatan yapım,izleyenleri çok değişik iklimlere çekmişti...
Bu günlerde yine TRT de yayınlanan DİRİLİŞ-ERTUĞRUL dizisi de Osmanlının kuruluş öncesini anlatıyor..Reyting rekorları kıran filme ilgi çok üst noktada...
Özel kanallarda da yayınlanan Osmanlıyı anlatan bu tür diziler oldukça ilgi çekince,ortaya
müthiş bir gerçek çıkıyor..Bu Ölümsüz Medeniyet Dimdik Ayakta..
İşin ilginci,sadece Türkiyede değil,Osmanlı Coğrafyasının,bu günün bağımsız ülkelerinin halklarıda buna katılınca..’Batıda bir telaş başlıyor:Unutturmaya çalıştığımız bu kültür tekrar mı Dünya Sahnesine çıkıyor..Lozanda yaptığımız büyü bozuluyor mu?’
Yukarıdaki tabloyu ilgi ile izleyen bir batılı,Türk muhatabına;
-Ekselansları,İstanbulu şantiyeye çevirdiniz..YENİ OSMANLILARIN ayak sesleri mi?
-Ne münasebet..Cumhuriyet bu milletin en büyük kazanımıdır..Tarihimizle barışmak,bir devre damga vuran ölümsüz eserleri restore etmek bizim de hakkımız değil mi?
CUMHURİYETİN KURUCU ELİTLERİ,İNGİLİZLERİN LOZANDAKİ DAYATMALARI İLE EFSUNLANDILAR..Özellikle Osmanlı Medeniyetini gölgelemek için,akla hayale gelmedik
yalnışlıklar yaptılar..Elimizdeki arşiv belgeleri komşu ülkelere gönderildi..Tuğralar tarihi eserlerin üzerinden kazındı..Zaman,zaman bir ehli insaf çıkıp,kazımayalım.üzerlerini mermer bloklarla kapatalım teklifleri ile muhafaza edilebildiler..ASLINDA EN BÜYÜK TEPKİYİDE SUSTURULMUŞ MUHAFAZAKARLARDAN ÇOK,LİBERALLERDEN GÖRDÜLER..
Kısaca bu elitler büyük bir büyünün etkisinde kaldılar..Bazılarıda gönüllü teslim oldular..
Lozana giden heyetin fotoğraflarına bakınız..Şapka kanununda üç yıl önce giydikleri
fötrlerle,muhataplarını bıyık altından güldürmekten öte geçemediler..
BU MİLLETİN RUHUNUN TESLİM EDİLİP,CESEDİNİN ÖZGÜRLEŞMESİYDİ LOZAN....
ÖYLE BİR ELBİSE GİYDİRİLMEK İSTENDİ Kİ,BU MİLLETE LOZANDA,ONU BENİMSEMEYECEĞİ BİLİNE BİLİNE...
’OMURGASIZLAŞTIRILMIŞ TÜRKLÜK’ Dergah Yayınları İstanbul 2010
Adlı eserinde Ülkemizin değerli bilim insanlarından,Felsefe Profösörü,Sn.Ş.Teoman Duralı
bakınız neler söylüyor:
’Lozanda bedeninizi geri vereceğiz,ruhunuzu itirazsız,direnmeden,gönüllü,şimdi hemen
bize teslim edeceksiniz dediler.’
1933 ten sonra olanları aşırı bulan MUSTAFA KEMAL PAŞANIN etkisizleştirilerek Çankayaya
hapsedilmesi bunun ifadesidir...
Reisi Cumhur,Yaverine soruyor...
-Salih! Kantarın topuzunu biraz fazla mı kaçırdık...?
-Cevap yok...Derin sessizlik..
Maalesef çok fazla kaçırıldı kantarın topuzu..Milli Değerlermiz tahrif edilerek,Omurgasız
bir Medeniyetin inşasına çalışıldı..Halefiniz sizden sonra neler yaptı neler,Şairin ifadesi ile;
Yuh olsun Milli Şefe,
Kıydı Milli şerefe.
Günahına bulunmaz,
Terazilerde kefe. ’
Adam hızını alamadı İLK ÖNCE SİZİ SİLMEĞE KALKTI BELLEKLERDEN..MİLLİ KÜLTÜR AYAKLAR ALTINA ALINDI..MABEDLERE SALDIRILAR YAPILDI..ÖLÜMSÜZ MEDENİYETİMİZ YOK SAYILDI..YASALARLA DESTEKLENDİ UYGULAMALAR..
Halkın ekseriyeti bu kültür imhasına hiç katılmadı,tevekkülle direndi...
Neyse ki Millet 1950 de yönetimi kendi bulunduğu noktaya taşıdı,GENÇ ÜLKEYİ
uçurumdan çekti aldı..DEMOKRATİK CUMHURİYETİN TEMELLERİ ATILDI...
Bu Asil Millet kendine hizmet edenleri unutmaz,unutamaz..
Ne Alp Arslan Gaziyi,
Ne Ertuğrul Gaziyi,
Ne Osman Gaziyi,
Ne Fatih Sultan Mehmedi,
Ne Yavuz Sultan Selimi,
Ne Kanuni Sultan Süleymanı,
Ne Mustafa Kemali,
Ne de Adnan Menderesi,
Hepsini Yaptıklarıyla gönüllerde yaşatır...
Cumhuriyet bu Aziz Milletin küllerinden yeniden doğuşudur..
Tarihi süreçteki en büyük kazanımıdır...
Günümüzde Lozanın Gizli Maddeleri Bilim İnsanlarımızı ikeye böldü...
İngilizlerin kurnazlığını bilenler bunun olmamasının imkansız olduğunu belirtiyorlar...
İşte size başta sayılabilecek iki gizli madde...
1.Öz Kültürümüze karşı oluşturulan akıl almaz omurgasızlaştırılma..
2.Türk-İslam Birliği düşüncesine sırt çevirme...Varın diğerleri siz ekleyin..
İngilizler 1.Dünya Savaşı sonunda kısmen hedeflerine ulaştılar...GÜNEŞİN BATMADIĞI
İMPARATORLUK,entirakalarla Osmanlıyı tarih sahnesinden sildi..Kendi de farkettirmeden ağır yara aldı..
2.Dünya Savaşı sonu GÜNEŞ BATTI,DÜNYA LİDERLİĞİNİ ABD ye devretti..BİRLEŞİK KRALLIK
(UK) oldu..Ekonomik üstünlüğünü yavaş,yavaş kaybetti..Bu gün Ekonomisi ABD,ÇİN,JAPONYA,HİNDİSTAN,ALMANYADAN SONRA FRANSA İLE BERABER SIRALANIYOR..
1.Dünya Savaşı BORÇLARINI,GEÇEN YILIN SONUNDA YANİ YÜZ YIL SONRA BİTİREBİLDİLER..
İrtifa kaybı hızla sürüyor..Birleşik Krallık SON DAKİKADA DİREKTEN DÖNDÜ..ÇÜNKÜ İSKOÇLAR UK den ayrılmayı son anda halk oylaması ile geri çektiler..
İSKOÇYA Stretejislere göre;en geç on yıl içinde UK den ayrılacak...
DÜŞÜŞ ÖNLENEMİYOR.SÖMÜRGELER BİR BİR ELDEN ÇIKINCA ACIKLI SON KAÇINILMAZ OLUYOR..
Maalesef ellerinde üç millyon Müslüman Türkün kanı var..
Rakamı veren ben değilim,kendi tarihçileri A.MANGO...
Aldılar mazlumun ahını çıkıyor;aheste,aheste..
İKTİSATÇILARIN 2055 TAHMİNİNE GÖRE,MEVCUT ŞARTLARLA TÜRKİYE DÜNYANIN ALTINCI EKONOMİSİ..BU GÜN İÇİN KRİTİK AŞAMA PETRO DOLARLARI ÜLKEYE ÇEKEBİLMEK.
YANİ;FİNANS MERKEZİ İSTANBUL..
İNGİLİZLERİN İLK ONDA ESAMESİ BİLE YOK..
İNGİLİZ AYDINLAR HAKLI OLARAK SORUYORLAR..
SAVAŞTAN YÜZ YIL SONRA..
Değer miydi ?..
Halkımızdan sonra Aydınımızda efsunlanmanın etkisinden kurtuluyor..
Bizi yüzyıl önce yaktınız..Gıdım,gıdım küllerimizden doğduk..MEVLANIN İZNİ İLE..
Siz yavaş,yavaş batıyorsunuz..Çanakkale de aheste,aheste sulara gömülen HMS OCEAN gibi...
Lozanın Büyüsü bozuluyor..Bir Millet uyandı..
Zulmün zirvesindeki Dünyaya yeniden Adalet getirmek için...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fotoğraf:Lozan Antlaşması İmza Töreni..24.Temmuz.1923 İSVİÇRE...
YORUMLAR
İlginç bir çalışma.
''Derin Tarih'' programlarını andırıyor.
Bu yazılanlara yanlış demek mümkün değil.
Ancak,
kuvvetli belgeler hala ortaya çıkarılmış değil.
Diliyoruz yakında,
çok uzak olmayan bir zaman diliminde,
yakın tarihimiz,
olanca realitesi ile bu milletin önüne serilir.
Serilir de,
yazılan, söylenen, çarpıtılan, saklanan tüm gerçekler ayan beyan su yüzüne çıkar.
dramalı55
Yazıma yaptığınız yorumla,verdiğiniz katkı için teşekkürler..
Görüşlerinize katılmamak mümkün değil..
İlk önce cesur Bilim İnsanlarına ve Aydınlara ihtiyaç olduğu gerçek..
Kanaatimdir ki bu tür belgeler hep İngilizlerden çıkacak..
Biz belge yakmayı çok seviyoruz.Gerçekleri örtebilmek için..
Yorgun Savaşçı filmini bile yakmıştık..Neyse ki videodan bir kopyası bulunup oynatılmıştı da TRT de..Kaygıların hiçbirinin olmadığı ortaya çıkmıştı..
Saygı ve sevgilerimle....