- 2739 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ve Tanrı Kadını Yarattı
Ve Tanrı Kadını Yarattı
Nasılda yakışıyor kadın dünyaya,dünya kadına ve yer-gök güzelleşti bir anda.Çiçekler kokularını saldı etrafa.Kuşlar daha bir şevkle şakıdı.Sabahlar ayara, geceler gülistana döndü...
Doğuştan savaşçıdır kadın; savaşır bir çok sıkıntıyla,gözü ufuklarda en iyiye-en güzele.Zaferin kokusunu alır daha savaşa başlamadan.Silahı sevgi dolu yüreğidir;yaralanır, ama asla kararmaz...
Gardiyandır kadın; bekler durur yuvasının-yavrusunun mutluluğu başında,göz kırpmadan ömrünü sayar bir çırpıda.Gözbebeklerini eliyle tutup başını koyar her taşın altına.Tecrit küfü yalnızlıklarda geceyi inletir ayak sesleriyle...
Araştırmacıdır kadın;araştırır ilk insandan bu yana hep daha iyi nasıl yaşatır- nasıl güzelleştirir, diye.Yeni hayatlar inşaa eder,zemheriyi bahara çevirir dokunuşlarıyla.Her sevgi bin umut her umut bir kadın doğurur geleceğe...
Öğretmendir kadın;yemeyi,içmeyi,yürümeyi,konuşmayı,yaşamayı öğretir insanlığa.
Doktordur kadın; ah,diyene yetişir bir adımda! Şifa dağıtır parmaklarıyla sancıyan bedenlere...
Sanatçıdır kadın; en ince sanatları ince ince işlerde seyrine doyamaz sonra.Boya,fırça kullanmadan gökkuşağı çizer asumana.Ozan olur,en narin ninniler dökülür yüreğinden diline, dünyayı büyütür salladığı beşikte...
Şiirdir kadın,sığmaz mısralara ve bir şarkı olup yükselir nirvanaya.Rahmet olup yağar, ışık hüzmesi gibi karanlık mekanlara.Tiyatorucu olup, en ağır hastalığının üzerini örter gamzeleriyle ve bir kahkaha iliştirir en kanamalı suskunluğa...
Nimettir kadın ;gah öpülür başa konur,gah küflenir ücralarda.
İşçidir kadın; eteklerini toplayıp yürür çirkinliklerin üzerine tüm güzelliğiyle.Dağı dağ üzerine koyar bir tebessüm karşılığında. Dünyayı kurtarır sevgisiyle.
Kadın ki; yaradılışımızın yurdu,hayatımızın başkenti.Kadın ki; ekmeğimiz-aşımız,geçmiş ve geleceğimiz.Kadın sudan bile aziz.Şükürler olsun Yaradan’a dünya adına.Teşekkürler Adem baba bağışladığın kaburgana.Dünya kadındır-kadın dünya...
*
Bizler 365 gün içerisinde yalnızca bir günde anılan kadınlar değil ,hayatın ağır yükü altında ezilen dünya emekçileriyiz.Tek solukta solunan ve tek lokmadan var olan kadınlar değiliz.Bizler gözyaşlarımızla dünyadaki tüm kirlilikleri silip yıkayan emekçileriz.Bizler bir güne değil her güne sığan kadınlar olarak her günümüz kutlu olsun...
Nimet ÖNER 08/03/2015
YORUMLAR
Dünyayı kadın taçlandırır, kadını kadın . Bizleri ne de güzel taçlandırmışsınız Nimet Hanım. Sevgiyle beslenen hiç bir varlık yanlış yola sapmaz, hele bu kadınsa verdiğiniz sevginin yedi mislini iade eder size. Unutmayalım ki şefkat öğütüldükçe toplumlar şekil alır... Duyarlı yüreğinizi sevgiyle kutluyorum.