- 599 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HARİKA ŞİİRİNDE ŞEBİNKARAHİSAR KADINLARI ..
08 Mart 2015, Dünya Kadınlar Günü dünyanın değişik yerlerinde değişik programlarla Kutlanıyor..
Gün, değişik ülkelerde bölgelerde değişik etkinliklerle değerlendiriliyor kutlanıyor..
08 MART 2015 TÜRK DÜNYASI ve TÜRKİYE KADINLAR GÜNÜ kutlamaları ve KADININ millet hayatındaki ÖNEMİ konusunu değerlendirmek için hazırlıklar yapıldı..
Hafta başından beri yapılması planlanan etkinlikler duyuruları sunum toplantıları ile basın bildirileri ile anons edildi..
Sosyologlar psikologlar ekonomistler halk bilimcileri kadın kuruluşları sanatçı kadınlar önemli sunumlarda bulunacaklar gün boyu.
Sergiler açılacak, Şiir Dinletileri yapılacak.
Türkiye Sevdası ile irtibatlı il ilçe ve beldelerde Türkiye Kadınlar Günü Giresunlu Kadınlar Günü tertiplenecek..
Şebinkarahisarlı Kadın Sanatçılar Topluluğu da 8 Mart Şebinkarahisarlı Kadınlar Günü Etkinlikleri yapacak.. Güzel Sanatlar Öncüsü Kültür Sanat Dostu kadınların yaşadıkları beldelerde ilçelerde illerde tertipledikleri etkinlikleri ebedi aleme göç eden kadın Sanatçılarımızı isimleriyle yaad ederken eserlerine hizmetlerine ulaşılmasını dileyeceğiz..
Hatırladıkça konulara göre bazen hüzünleneceğiz Mersinli cankız gelecek aklımıza.. Bazen Ataköy’de yan baktı diye 10 kişini saldırısına uğrayan gencin annesi gelecek.. Bazen sevinç duyacağız kadın haklarını korumak adına tepki gösterilerinin gündem olması adına..
08 Mart 2015 Kadınlar Günü medyayı rtv programlarını çok daha özenle takip edeceğim.. Şebinkarahisarlılar ile Giresunlular da yaşadıkları yerlerde etkinlikler yapacaklarmış.. Tuzladaki Sinoplular da günlerdir yaptıkları hazırlıkları Elif Dikmen Sinop Türküleri Şiirleri ile sergileyeceklermiş günlerinde..
Benim böyle günlerde aklıma hemen Efe Fatma, Nene Hatun, Mihri Hatun, Sakaryalı Sevim Sultan, Alişarlı Vatan Şairi Nurhayat Sakarya gelir..
Daha çok isim var yörelerinde ün yapmış menkıbelerle anlatılan abide şahsiyetlerden.. Ya da hayatının baharını yaşayamadan hayattan koparılmış kadınlar..
Onlar da konuşulacak onlarda anlatılacak analar adına kadınlar adına mutlu yarınlar adına..
Şu an, Türkiye Kadınları.. / Harika Ufuk Şiiri bulunsun okunsun.. Kadınlarımız daha yakından tanınsın, derken; yine Adanalı Harika Şair Harika Ufuk imzalı ’ Şebinkarahisar Kadınları ’ isimli deyişini paylaşıyorum.
Ve Amasyalı Mihri Hatun Şiirleri, Sakaryalı Sevim Sultan Sevim Aslanalp Şiirleri ile Alişarlı Vatan Şairi Nurhayat Sakarya Şiirleri çok okunsun diyorum..
Bakülü Şair Gülnare Leman Talibova Şiiri ’ Ben Anayım ’ şiirini de çok seviyorum.. Kadınların önemi çok konuşulsun diliyorum.
Aşıklar, Ozanlar, Şairler ve Şiir Yorumcuları; Kadın Şiirlerini çok duyarlı bir biçimde değerlendirsinler istiyorum..
*
Hikmet OKUYAR
ŞÜSİYAD Başkanı
.....................
ŞEBİNKARAHİSAR KADINLARI../ Harika UFUK
*...
Fedakâr, cefakârdır ülkemizde çok kadın,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
Cennet ile söylenir senin mübarek adın,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Cenneti sermiş Mevla’m ayağının altına,
Nasıl ulaşılır ki senin yüksek katına,
Konuk olmak pek hoştur; cömert, temiz çatına,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Güzellerin içinden onlar hemen seçilir,
Kınalı ellerinden zehir olsa içilir,
Evlerinin önünden saygı ile geçilir,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Yavrusuna kanat gerer, yuvasında kartaldır,
Bakışları anlamlı, yanakları al aldır,
Huyları yumuşaktır, tatlı sözleri baldır.
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Dağı, bağı yemyeşil, görenler hayran kalır,
Havası, suyu güzel; hastalar şifa bulur,
Mis kokulu kadınlar, rengini gülden alır,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Sevgiyle dolup taşar, altındır yürekleri,
Sözünün arkasında, hepsi sözünün eri,
Güller açar yerlerde, bir damla aksa teri,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
Harika güzellikte yarışırsınız ayla,
Tanıdık biz sizleri, melek yüzlü Zehra’yla,
Kalplere yollandı ok, gümüşten parlak yayla,
Şebinkarahisar’ın kadınları bambaşka.
*
ADANALI HARİKA ŞAİR Harika UFUK
.........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.